Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@12:26:41 GMT

ضرورت بازنگری در سند جامع توسعه گردشگری استان ایلام

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۴۵۱۳

ضرورت بازنگری در سند جامع توسعه گردشگری استان ایلام

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: مزیت‌های نسبی هر یک از شهرستان‌های ایلام در جذب توریست توسط جهاد دانشگاهی ایلام در دست بررسی است.

به گزارش ایسنا،«سید غلامرضا حسینی»، در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام اظهار کرد: در بحث توریسم ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه روستایی وجود دارد که به خوبی شناسایی و مورد توجه واقع نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی توانسته است اقدامات آموزشی و پژوهشی خوبی در سطح کشور انجام دهد، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، مجوز تأسیس مرکز فوق تخصصی توریسم دریافت شده تا هم کار آموزشی ثمربخش از قبیل آموزش لیدر تورهای گردشگری صورت گیرد و هم پژوهش‌های مفید برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان انجام شود.

حسینی سند توسعه گردشگری استان را حائز اهمیت دانست و گفت: در صورت تنظیم و به روزرسانی این سند، ارتباطاتی که باید بین دستگاه‌های اجرایی برای توسعه توریسم ایجاد یا تقویت شوند دیده می‌شود و جایگاه اداره‌کل گردشگری به‌درستی تعیین خواهد شد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی توریسم را اقتصاد بی‌وزن خواند و با اشاره به این‌که در این حوزه دو موضوع آموزش و تقویت بخش خصوصی بسیار مهم است، تصریح کرد:  هر کدام از مسئولان باید در این حوزه مسئولیتی را به عهده بگیرند تا این حوزه آنگونه که لازم است، تقویت شود.

وی اظهار کرد: نرخ ناباروری در غرب کشور بیش از نرم کشوری است و می‌توان با ایجاد مرکز درمان ناباروری قابلیت جذب توریسم سلامت را به وجود آورد.

«عبدالمالک شنبه‌زاده»، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته صنعت گردشگری در آینده به صنعت اول دنیا تبدیل خواهد شد، چون صنعتی پاک است که به محیط‌زیست صدمه وارد نمی‌کند، به جوامع و فرهنگ‌ها احترام می‌گذارد و 60 تا 70 درصد آن مبتنی بر فکر و ایده است.

وی ایلام را در همه تقسیم‌بندی‌های گردشگری از قبیل تاریخی، طبیعی، اقوام، دفاع مقدس و مذهبی مستعد دانست و گفت: ایلام با همه این پتانسیل‌ها، در حوزه گردشگری ناشناخته مانده است.

شنبه‌زاده سند توسعه گردشگری استان را نیازمند بازنگری برشمرد و افزود: در این سند به‌علت قدیمی بودن، بسیاری از الزامات جدید از جمله رویداد اربعین دیده نشده است.

وی صنعت گردشگری را پازلی دانست که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بخش کوچکی از آن است و افزود: در سند جامع توسعه گردشگری باید سهم و وظایف هر یک از ادارات و ارگان‌ها در حوزه گردشگری تعریف شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تصریح کرد: موانع گردشگری استان قابل رفع هستند، اما این امر در صورتی محقق خواهد شد که تبدیل به خواست و دغدغه همگی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جهاد دانشگاهي گردشگري منطقه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در جلسه مشترک با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء که با موضوع پروژه محور جلفا- کلاله برگزار شد، افزود: از روزی که قرار شد این پروژه شروع شود، قرارگاه عاشورا به بهترین شکل ممکن کار را آغاز کردند، هرچند که انتظار بیش از اینهاست.

وی ادامه داد: همه باید با تسهیل‌گری و همراهی با این پروژه نقش خود را ایفا کنند تا به هدف بزرگی که نظام به دنبال آن است با کمک همدیگر برسیم.

رحمتی افزود: آن‌چه که در این پروژه اتفاق افتاده یک پیگیری بسیار مهم و دیپلماسی موفقی بود که در دولت سیزدهم رقم خورد، چرا که در ترانزیت بین‌المللی به دنبال یک شیطنتی بودند که ایران را حذف کنند، اما به برکت دیپلماسی و پیگیری موفق و مؤثر دولت، کشورهای همسایه نقش فعال ایران را در این حوزه پذیرفتند و در حال حاضر، حفظ جایگاه استراتژیک ایران در منطقه قفقاز و عینیت‌بخشی به اثرگذاری بین‌المللی کشورمان منوط به اتمام این پروژه است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه متوازن استان‌ها از اولویت‌های دولت است، گفت: ما در آذربایجان شرقی منطقه آزادی را داریم که برای کشور ارزآوری دارد و برای استان نیز یک شاهراه اقتصادی محسوب می‌شود و اگر ما بین‌المللی، ملی، استانی، شهرستانی و حتی روستایی به موضوع نگاه کنیم، اهمیت بالای این جاده مشخص می‌شود و از همه ابعاد، استراتژیک بودن این جاده محرز است و هیچ بهانه‌ای برای همراهی نکردن وجود ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه موضوع ترانزیت در بحث توسعه بسیار مهم است، گفت: اگر در این مسیر به دنبال رونق اقتصادی هستیم باید ترانزیت رونق بگیرد و اگر این جاده محقق شود، ترانزیت رونق خواهد گرفت و به دنبال آن جدای از فواید اقتصادی که به دنبال خواهد داشت، جذب گردشگر هم اتفاق خواهد افتاد.

رحمتی ادامه داد: یکی از سیاست‌هایی که در استان حتماً باید به آن کمک کنیم تا اقتصاد و توسعه اقتصادی ما وابسته به نفت نباشد، توسعه گردشگری است و همه ظرفیت‌های لازم برای این امر در منطقه ارس جمع شده است.

وی گفت: در طول این ۱۰۷ کیلومتر، تعداد زیادی روستا وجود دارد که اگر این جاده احداث شود، خدمت رسانی به آنها افزایش خواهد یافت و به رشد، کارآمدی و توسعه منطقه آزاد نیز کمک خواهد کرد.

رحمتی از تشکیل یک کمیته ویژه برای پیگیری این پروژه خبر داد و گفت: این کمیته به ریاست استاندار، ماهانه تشکیل می‌شود و کار هماهنگی دستگاه‌ها و تصمیمات استانی را برعهده خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: نگاه قرارگاه خاتم‌الانبیاء به پروژه اقتصادی نبوده و ماموریت‌محور است، ما نیز وظیفه داریم از دولت و سازمان برنامه و بودجه پیگیری‌های لازم را برای تخصیص اعتبار آن انجام دهیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه تقسیم کار در چنین پروژه مهمی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: شرایط پروژه ایجاب می‌کند پراکندگی کارگاه‌ها را افزایش دهیم تا سرعت پیشرفت آن بیشتر شود.

استاندار آذربایجان شرقی بر رعایت زمان‌بندی اجرای پروژه تاکید کرد و افزود: انجام زمان‌بندی برای اجرا و اتمام این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و لازمه آن تحویل نقشه‌ها توسط کارفرما و انجام مطالعات زیست محیطی است.

رحمتی در پایان تاکید کرد: در طول مسیر پروژه ۱۰۷ کیلومتری، چند نقطه برای احداث مجتمع‌های رفاهی برای ارائه خدمات به مردم و مسافران در نظر گرفته شود تا اجرای پروژه برای مسافران و مردم خسته‌کننده نباشد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: این پروژه، جاده‌ای خواهد بود که کشورهای همسایه ما از آن استفاده خواهند کرد، بنابراین قرارگاه در کنار کارهای خوبی که همیشه انجام داده، به این منطقه نیز حساسیت ویژه‌ای داشته و از آخرین مطالعات، دانش علمی و تکنولوژی بهره گیرد تا یک افتخار دیگری رقم بخورد.

کد خبر 6096094

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • ضرورت توسعه صنعت گوهرسنگ در ایران
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود