Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@15:20:55 GMT

حساب سلبریتی‌ها بسته شد اما حساب زیباکلام باز است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۴۵۹۰

حساب سلبریتی‌ها بسته شد اما حساب زیباکلام باز است

با وجود اینکه گفته می‌شود پلیس فتا حساب بانکی برخی از سلبریتی‌ها که در جریان زلزله کرمانشاه کمک‌های مردمی دریافت کرده بودند، را بسته، اما هنوز از پولی که زیباکلام از مردم گرفته خبری نیست!

مشرق: در حادثه تلخ زلزله کرمانشاه که ده‌ها قربانی و هزاران خانه ویران برجای گذاشت، احساسات عمومی برای کمک به هم میهنان کرمانشاهی به اوج رسید و مردم به افراد و یا نهاد‌هایی که اطمینان داشتند، کمک‌های خود را ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما کاشتن بذر بی اعتمادی به نهاد‌های رسمی امدادرسان از جمله هلال احمر، باعث شد تا عده‌ای بر پایه همین بدگمانی، کمک‌های خود را به حساب چند سلبریتی که برای جمع آوری این کمک‌ها شماره حساب اعلام کرده‌بودند، واریز کنند.

یکی از این افراد، «صادق زیباکلام» استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب بود که شماره حساب خود را روی اینستاگرامش قرار داد و بعد از مدت کوتاهی بیش از ۳ میلیارد تومان از کمک‌های مردم به حساب وی واریز شد. موضوعی که موجب تعجب همراه با سردرگمی برای هزینه‌کرد این پول در مناطق زلزله‌زده شده بود.

زیباکلام برای هزینه کردن این پول‌ها حتی به سراغ نهاد‌های امداد رسان هم رفت. وی در گفتگو با رسانه‎ها اعتراف کرد که فکر نمی‌کرده که حجم امدادرسانی به مردم از سوی این نهاد‌ها تا به این حد بوده است و از هلال احمر نیز نسبت به انتقاد و قضاوت غیرواقعی‌اش حلالیت طلبید و این ماجرا این گمانه زنی را به وجود آورد که زیباکلام می‌خواهد پول کمک‌های مردمی را به هلال احمر بدهد.

اما زیباکلام بعد از مدتی اعلام کرد که این کمک‌های مردمی را بر خلاف نیاز مردم زلزله‌زده به یک پروژه فرهنگی با نام «دهکده امید» اختصاص می‌دهد. این در شرایطی بود که مردم محتاج نیاز‌های اولیه و اساسی در مناطق زلزله زده بودند و زمستان سرد و بارش برف و باران، زندگی را بر ساکنان چادر‌ها و کانکس‌ها دشوار کرده و موجب جان باختن دو نوزاد نیز شد.

حتی برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با توجه به اینکه زیباکلام استاد علوم سیاسی است، نظریه «هرم مازلو» که نشان دهنده نیاز‌های اولیه و ثانویه و ... انسان است را به وی یادآور شدند، تا زیباکلام را مجاب کنند که نیاز‌های مردم زلزله زده امروز چیز دیگری جز کتابخانه است.

اما بعد ازمدتی خبر از پلیس فتا رسید که حساب بانکی برخی از سلبریتی‌ها بسته شده است، اما صادق زیباکلام هنوز نسبت به پول‌هایی که از مردم گرفته و نحوه هزینه کرد آن‌ها گزارشی به مردم نداده است.

جالب اینجاست که در یک برهه زمانی نیز میان وی و «محمد اسماعیل نجار»، رئیس ستاد بحران بر سر این پول‌ها مشاجره برپا شد. در این زمینه حتی اعلام شد که شکایتی درباره این موضوع در دادستانی صورت گرفته است تا زیباکلام پول‌ها را به نهاد‌های امدادرسان برساند و این نهاد‌ها کمک‌های مردمی را در جایی که واقعا مردم به آن نیاز دارند خرج کنند.

حالا که حساب بانکی ۴ نفر از سلبریتی‌ها به خاطر موضوع کمک‌های مردمی به مناطق زلزله زده بسته شده است، به نظر می‌رسد جامعه نیز بایستی درباره پول‌هایی که زیباکلام آن‌ها را در اختیار دارد، اطلاع درست و منطقی دریافت کند. بسیاری از افرادی که پولشان را به زیباکلام برای این منظور داده اند و رقمی بالای ۳ میلیارد تومان اندوخته شده نیز منتظر این شفاف سازی درباره اصل پول و سود‌های متعلقه آن هستند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Qw6

منبع: فردا

کلیدواژه: سلبریتی فعال سیاسی صادق زیباکلام حساب بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۴۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه ترور سلبریتی مشهور عراقی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • انعکاس مطالبات مردم در بسته شهروند خبرنگار
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • (ویدئو) لحظه ترور سلبریتی مشهور عراقی
  • سلبریتی تراز یعنی پهلوان رزاز