Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@13:10:18 GMT

بعد از 9 سال آب به پاوه نرسید

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۴۶۲۹

بعد از 9 سال آب به پاوه نرسید

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ طرح انتقال آب مورد نیاز شهر پاوه به طول 14 کیلومتر از روستای 'دشه' در دست اجراست.
روستای دشه با جمعیتی نزدیک به 2 هزار نفر در 10 کیلومتری شهر پاوه واقع شده است.
چشمه هانی کوان بطور متوسط ۶۰۰ لیتر در ثانیه آبدهی دارد و آبگیری از چشمه پس از چهار مرحله پمپاژ به مخزن پنج هزار متر مکعبی سراب هولی منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خط انتقال آب این طرح نیز از جنس لوله فولادی به قطر۵۰۰ میلیمتر و به طول ۱۴ کیلومتر است و تصفیه‌خانه آب به ظرفیت اسمی ۱۴ هزار متر مکعب در روز نیز برای این طرح در نظر گرفته شده ‌است.
به گفته مسئولان شرکت آب منطقه ای کرمانشاه؛ این طرح نیاز آبی سالانه پاوه را به میزان حدود ۱۳٫۵ میلیون متر مکعب تامین می‌کند و تا افق ۱۴۱۵، نیاز آبی بیش از ۴۰ هزار نفر را تامین خواهد کرد.
مسئولان وقت اعلام کردند که 242 میلیارد ریال برای اجرای طرح آبرسانی به شهر پاوه مورد نیاز است که اگرچه هزینه مشمول زمان شده و این میزان افزایش یافته است.
براساس برنامه مقرر بود که این طرح در سال 92 به بهره برداری برسد که اختصاص نیافتن اعتبارات مورد نیاز بهره برداری از آن را به تاخیر انداخت.
هفته دولت سال 96 آخرین مهلتی بود که مسئولان استان برای اتمام و بهره برداری از این طرح اعلام کردند که در این زمان هم محقق نشد.

** تاکید وزیر نیرو به آبرسانی به شهر پاوه
وزیر نیرو 6 اردیبهشت امسال به کرمانشاه آمد و در جلسه شورای اداری استان در باره طرح تامین آب شرب شهر پاوه گفت: من در جریان تأخیر اجرای این طرح قرار داشتم و صبح امروز هم از نزدیک از جزئیات طرح بازدید کردم که مشخص شد هیچ مشکل فنی در مسیر پروژه وجود ندارد و عمده مسئله، تامین منابع مالی بیشتر است.
رضا اردکانیان ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات اندیشیده شده و کمک مقامات محلی، دیدار بعدی‌اش از این منطقه در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به شهر پاوه باشد.
در این سفر همچنین نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، خواستار تسریع در انتقال آب از چشمه هانی کوان به شهر پاوه شد و گفت: اجرای این طرح طولانی شده است.
شهاب نادری افزود: قرار بود در اسفند 95، آب چشمه هانی کوان به پاوه به بهره برداری برسد اما اینک در سال 97 خبری از افتتاح این طرح نیست.
نادری، تامین آب شرب مردم پاوه را از دغدغه ها و نگرانی های مردم این شهرستان دانست و گفت: انتظار امام جمعه و مردم از مسئولان وزارت نیرو افتتاح هرچه سریعتر این طرح است.
وی با انتقاد از سیستم انتقال آب به پاوه گفت: به نظر بنده با سیستم فعلی این آب منتقل نمی شود بلکه باید این شیوه را تغییر داد.

** آخرین خبر؛ افتتاح در هفته دولت امسال
سرپرست شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در آخرین اظهارنظر در مورد وضعیت طرح انتقال آب پاوه روز سه شنبه اول خرداد اعلام کرد که طرح آبرسانی به شهر پاوه از چشمه هانی کوان در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.
مروت قبادی گفت: پس از بازدید وزیر نیرو در اردیبهشت ماه سال جاری از طرح آبرسانی به شهر پاوه و دستور مساعد او مبنی بر تامین نقدینگی طرح، این شرکت با تمام توان پیگیر انجام عملیات مورد نیاز برای بهره برداری طرح شد.
وی اظهار کرد: اکنون انتظار می رود با همکاری خوب مردم پاوه و رفع معارضان خطوط انتقال آب و برق این طرح تکمیل و تا هفته دولت سال جاری شاهد بهره برداری از طرح آبرسانی به شهر پاوه باشیم.
شهرستان پاوه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
شهر پاوه در حالی که متوسط بارندگی سالانه آن حدود 800 میلیمتر است هم اکنون چند ساعت در شبانه روز شاهد قطعی آب شرب است.
3033/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 برق شورای اداری مجلس شورای اسلامی منابع مالی وزارت نیرو موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳

تین نیوز

مدیر اجرایی پروژه پایانه جدید شرق از افتتاح و بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، یاشار لطفی درمورد آخرین وضعیت راه اندازی پایانه جدید شرق گفت: از میانه سال گذشته راهبری عملیات اجرایی پروژه تکمیل و راه اندازی پایانه جدید شرق به شرکت متروی تهران واگذار شد و این در حالی بود که این پروژه از سال ۹۷ رها شده بود و به همین علت شاهد آسیب دیدگی پروژه بودیم.

لطفی با بیان اینکه ساخت پایانه جدید شرق در ۳ فاز پیش بینی شده که فاز اول آن مربوط به سالن های مسافربری و... است، افزود: فاز اول این پایانه در ۳ ماه نخست سال و قطعا پیش از تابستان ۱۴۰۳ بهره برداری می شود. پس از آن به مرور سایر فازها وارد مدار بهره برداری می شود.

وی در مورد ویژگی های فاز یک پایانه جدید شرق با اشاره به اینکه فاز اول این پایانه شامل سالن اصلی است که حدود ۲۵ هزارمتر مربع مساحت دارد، ادامه داد: با افتتاح فاز اول پایانه جدید شرق، زمینه انتقال تعاونی های پایانه قدیمی فراهم می شود که خدمت رسانی به مسافران برون شهری در این پایانه مطلوب تر خواهد بود.

مدیر اجرایی پروژه پایانه جدید شرق با تأکید بر اینکه پایانه جدید شرق هوشمند خواهد بود، اظهار کرد: پایانه شرق به عنوان پایانه دوستدار خانواده نامیده خواهد شد؛ چراکه علاوه بر هوشمندسازی پایانه، فضای استراحت و اقامت مسافران، ارتباط بصری و محیطی با مجموعه سرخه حصار و همچنین یکی از بزرگ ترین فروشگاه های شهروند به عنوان مجموعه مکمل پیش بینی شده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نبود رینگ آبی در اطراف تبریز و معضل تامین آب
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد
  • مدرسه استثنایی دهگلان صاحب زمین چمن می شود
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • گرمای جنوب کرمان رسید، کولر‌های مددجویان بهزیستی نرسید
  • آب شرب شهر کنارک پایدار شد
  • عمیق ترین چاه آب شرب غرب کشور با طراحی مجدد دوباره در مدار بهره‌برداری قرار گرفت
  • بهره‌برداری مجدد از عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور