Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-03@16:47:09 GMT

آیا نیروهای ایرانی سوریه را ترک می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۴۸۳۲

آیا نیروهای ایرانی سوریه را ترک می‌کنند؟

به گزارش جهان نيوز، شبکه روسیاالیوم به نقل از مقامات سوری اعلام کرد موضوع عقب‌نشینی یا خروج نیروهای ایرانی و حزب الله از سوریه، قابل بررسی نیست.

بر اساس این گزارش، «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفته است عقب‌نشینی یا باقی ماندن نیروهایی که بنا به دعوت و درخواست دولت سوریه در خاک این کشور حضور دارند، فقط به خود دمشق مربوط است و این مسئله قابل طرح و بررسی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



المقداد اظهار داشت:« دولت جمهوری عربی سوریه از نیروهای همپیمان و دوست برای کمک به خود در جنگ با تروریسم دعوت کرده است که از جمله این نیروها، نیروهای روسی، کارشناسان ایرانی و برادران حزب الله هستند و همه این طرف‌ها در جنگ با تروریسم مشارکت و مسئولیت دارند و این نیروها حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه را نقض نمی‌کنند و کاملا با هماهنگی دولت سوریه در جنگ با تروریسم عمل می‌کنند.»

وی تاکید کرد:« این موضوع(عقب‌نشینی نیروهای ایرانی و حزب الله از سوریه) قابل بررسی نیست، زیرا در چارچوب حاکمیت جمهوری عربی سوریه قرار دارد... به همین سبب این مسئله مطرح نیست و نمی‌توانیم به کسی اجازه طرح آن را بدهیم.»

المقداد درباره درخواست روسیه مبنی بر خروج تمام نیروهای خارجی از سوریه با آغاز روند سیاسی گفت :« من معتقد نیستم که منظور دوستان روسی، نیروها یا ارتش‌هایی باشد که به صورت قانونی و با موافقت دولت جمهوری عربی سوریه وارد شده‌اند، این مسئله فقط به خود جمهوری عربی سوریه مربوط و در حوزه اختیاراتش است و این موضع علنی روسیه است.»

وی تاکید کرد:« نیروهایی که بدون اطلاع دولت سوریه وارد شده‌اند، اشغالگر هستند و از سوی دیگر این نیروها به صورت مستقیم از تروریسم در سوریه حمایت می‌کنند».
منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۴۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است

رئیس کل گمرک عراق با اشاره به بازدید خود از ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و مشاهده دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت)، تاکید کرد: آی‌هیت، نماد افتخار و نشانگر پیشرفت همه جانبه علمی‌ و فناوری ایران است و دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی نیز قابل تقدیر است.

به گزارش ایسنا، حسن حمود حسانی، مشاور وزیر مالیه و رئیس کل گمرک عراق با ابراز خرسندی از حضور در آی‌هیت اظهار کرد: کالاهایی که در خانه نوآوری و فناوری ایران به نمایش گذاشته شده از سطح تکنولوژی بالایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به پیشرفت چشم‌گیر بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران، افزود: به نظر من آی‌هیت نماد افتخار ایرانیان است و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را در تمام زمینه‌های علمی‌ و فناوری نشان ‌می‌دهد.

حسانی تصریح کرد: دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است. این شرکت‌ها با کمک نیروی انسانی دانش‌آموخته دانشگاهی، دانش را به فناوری (محصول یا خدمات) و در نتیجه ثروت تبدیل کرده‌اند.

به گفته وی، ارتقای کیفیت و کاهش قیمت محصولات دانش‌بنیان ایرانی در مقایسه با نمونه‌های خارجی بسیار ارزشمند است و سبب شکل‌گیری اتفاقات خوبی برای ایران خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • جنبش‌های سده‌های دوم و سوم هجری بیش‌تر تقابل ایرانی – ایرانی بود نه ایرانی - عربی
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است
  • مردم غزه مقاومت را از ایرانی ها آموخته‌اند
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل