Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - حدود 50 تن از کامیون داران شهرستان خرم آباد روز چهارشنبه با حضور در محل پایانه بار این شهرستان خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

این کامیون داران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کردند به نمایندگی از 500 راننده کامیون لرستانی اعتصاب کرده اند.
آنها علت اعتراض خود را بی توجهی برخی مسئولان نسبت به خواسته های صنفی و تطابق نداشتن هزینه های حمل بار با میزان تورم موجود در کشور اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از این معترضان گفت: نخستین خواسته ما افزایش کرایه های حمل بار است چراکه از چهار سال پیش تاکنون نه تنها نرخ کرایه ها در خرم آباد تغییری نداشته است بلکه در مواقعی مجبور به کاهش آن نیز شده ایم.
وی کاهش تناژ بار را خواسته دیگر کامیون داران عنوان کرد و افزود: سالهاست که این میزان در حال افزایش است درحالیکه این مساله از یک طرف باعث استهلاک شدید کامیون ها و از سوی دیگر موجب حمل بار بدون رعایت استانداردهای لازم می شود.
یکی دیگر از اعتصاب کنندگان در نظر نگرفتن سختی کار در سنوات بیمه را از دیگر مشکلات کامیون داران دانست و اظهار داشت: اگر این قانون در نظر گرفته می شد اکنون من با هفتاد سال سن نباید بخاطر گذران زندگی تا زمان پر شدن 35 سال مقرر شده، مشغول به کار باشم.
راننده ای جوان نیز با انتقاد از پرداخت نشدن کرایه حمل گندم گاه تا یکسال بعد گفت: خرید گندم به صورت نقدی است ولی هیچ کس به ما لاستیک و سخت به صورت نسیه نمی دهد.
راننده دیگر نیز از نبود عدالت در سیستم تقسیم بار شکایت داشت و افزود: برخی از شرکت های باربری به اتکای روابط و زد وبندها، بارها را در انحصار خود گرفته اند که این مسئله موجب پایین آوردن کرایه ها برای آنها و ضررهای بی شمار برای ما شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این اعتصاب مسالمت آمیز از ابتدای ماه جاری آغاز شده و در جریان آن رانندگان نسبت به برخی از قوانین بیمه و همچنین تغییر در اوزان بار معترض هستند.
عباس شرفی اعتصاب رانندگان در لرستان را کاملا مسالمت آمیز دانست و افزود: در حال حاضر سیستم حمل و نقل در همه شهرهای استان روان بوده و این اعتصابات تنها در حوزه سیمان دورود، گندم ازنا و پایانه بار خرم آباد در جریان است.
وی با بیان اینکه خواسته رانندگان لرستانی در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی می شود، اظهار داشت: چندین جلسه درخصوص رفع این مشکل برگزار کرده ایم و تا ساعات دیگر تصمیمات خود را نسبت به رفع مشکلات و دغدغه های کامیون داران اعلام خواهیم کرد.
7264/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اعتصاب كاميون داران اعتراض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اعتصاب فراگیر در کرانه باختری

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می‌طلبد
  • رسیدگی به مشکلات پلیسی شهروندان در مسجد زین العابدین منطقه حصیرآباد اهواز+فیلم
  • بررسی مشکلات آموزشی شهر مجومرد
  • اعلام نرخ جدید عوارض آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • (ویدئو) اعتصاب فراگیر در کرانه باختری