Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@21:40:49 GMT

فیلیپ راث نویسنده مشهور آمریکایی درگذشت

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۵۶۸۵

فیلیپ راث نویسنده مشهور آمریکایی درگذشت

قدس آنلاین: نویسنده مشهور آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر که هر سال به عنوان یکی از برندگان نوبل ادبی مطرح بود، در ۸۵ سالگی درگذشت.

به گزارش قدس آنلاین، فیلیپ راث رمان نویس مشهور آمریکایی که برای نوشتن آثاری چون «شبانی آمریکایی» و «خداحافظ، کلمبوس» شهرتی جهانی داشت، دیروز درگذشت.

خبر درگذشت وی از سوی دوستان نزدیک به وی تایید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راث در طول دوران کاری اش برنده دو جایزه کتاب ملی شد و جایزه پولیتزر بخش داستان را سال ۱۹۹۷ برای کتاب «شبانی آمریکایی» دریافت کرد. وی برای نوشتن درباره زندگی یهودیان و نیز ایده‌های آمریکایی شهرت داشت.

وی جایزه فرانتس کافکا را سال ۲۰۰۱ و جایزه ادبی من بوکر را سال ۲۰۱۱ دریافت کرد و سال ۲۰۱۲ جایزه ادبیات پرنس آستوریاس را به مجموعه موفقیت‌هایش افزود.

نخستین کتاب او «خداحافظ کلمبوس و پنج داستان کوتاه» که سال ۱۹۵۹ منتشر شد نگاهی طنزآمیز و شوخ‌طبعانه به زندگی یهودیان در آمریکای پس از جنگ داشت و نخستین جایزه کتاب ملی وی را رقم زد. این کتاب با مخالفت  جامعه یهودیان روبه رو شد. اولین رمان او با عنوان «رها» اثری واقع‌گرایانه است که به مسایل اجتماعی و اخلاقی دهه ۵۰ میلادی آمریکا می‌پردازد. سومین رمان وی با عنوان «شکایت پورتنوی» برای او شهرتی جهانی به ارمغان آورد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نویسنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن استیلر به شبکه تهران می‌آید

مستند تماشایی و سرگرم کننده «کمدین» امشب (شنبه ۸ اردیبهشت) ساعت ۲۱:۵۰ سکانس‌های برتر و جذاب بنجامین ادوارد بن استیلر بازیگر، کمدین، کارگردان، صداپیشه و تهیه کننده آمریکایی را از قاب شبکه تهران تقدیم نگاه مخاطبان می‌نماید. 

به گزارش روابط عمومی شبکه تهران، این کمدین سرشناس و فیلمساز آمریکایی متولد نوامبر ۱۹۶۵ در شهر نیویورک است.

او فعالیت‌های هنری خود را با اجرای نمایش‌های تئاتر آغاز کرد و پس از مدتی به اجرای برنامه‌های طنز تلویزیونی رو آورد. بن استیلر از ماندگارترین چهره‌های کمدی هالیوودی در سالیان اخیر است.

از جمله آثار هنری وی می‌توان به عناوینی همچون زندگی اسرارآمیز والتر میتی، زولندر، زولندر شماره ۲، مرد کابلی، چیزی درباره مری وجود دارد و سه گانه با والدین ملاقات کن اشاره کرد.

کسب یک جایزه امی ساعات پربیننده و یک جایزه بفتا، از جمله افتخارات هنری بن استیلر به حساب می‌آید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • بن استیلر به شبکه تهران می‌آید
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب