Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:12:24 GMT

سه خبر کوتاه از شهرستان های یزد و مهریز

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۶۷۲۸

سه خبر کوتاه از شهرستان های یزد و مهریز

یزد- ایرنا- اجرای 200 برنامه به مناسبت فتح خرمشهر در یزد، معرفی رئیس اداره پست مهریز و برگزاری دوره اطفای حریق در این شهر از جمله خبرهای کوتاه روز چهارشنبه استان یزد است.

مسوول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه الغدیر یزد گفت: به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد سالروز فتح غرور آفرین خرمشهر 200 برنامه در این استان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرتیپ دوم پاسدار محمدمهدی فرهنگ دوست در گفت و گو با ایرنا افزود: سرکشی به خانواده معزز شهدا ، غبارروبی و عطر افشانی قبور شهیدان ، حضور متشکل رزمندگان بسیجی در نمازهای جمعه ، سخنرانی در مساجد ، برگزاری مسابقات و نمایشگاه کتاب شاخص برنامه هاست.
وی ، راه اندازی کاروان نمادین اعزام رزمندگان اسلام به جبهه در تمام شهرستان ها ، تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت و برگزاری نشست های بصیرتی و معرفتی با حضور کارشناسان را سایر برنامه ها ذکر کرد.
این مسوول اظهار کرد: مراسم بزرگداشت فتح خرمشهر در شهر یزد فردا(پنجشنبه)از ساعت هشت لغایت 10 صبح با سخنرانی یادگاران دوران دفاع مقدس و حضور باشکوه مردم و مسوولان در مسجد حظیره برگزار می شود.
فرهنگ دوست گفت: مشابه این مراسم معنوی و حماسی با حضور مردم ، مسوولان و بسیجیان و سخنرانی رزمندگان دوران دفاع مقدس در 10 شهرستان ها و همراه با برپایی نمایشگاه عکس و برنامه های فرهنگی انجام می گیرد.
وی به غبارروبی 320 گلزار شهدای استان از ساعت 17 روز پنجشنبه با حضور خانواده های شهدا و ایثارگران و مردم ولایتمدار خبر داد.
آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس در جنگ ایران و عراق بود که پس از 578 روز اشغال در سوم خرداد سال 1361 صورت گرفت.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 300 هزار بسیجی دارد.
7536/ 2047/

**
حسن فتاحی روز چهارشنبه در مراسمی به سمت رئیس جدید اداره پست شهرستان مهریز معرفی شد و در آیین معارفه وی مدیرکل پست استان یزد ، امام جمعه و فرماندار مهریز حضور داشتند.
مدیرکل پست یزد گفت: نقش واحدهای پستی در ارائه خدمات حاکمیتی به مردم روز به روز جدی تر می شود.
مسعود دهقان افزود: طرح سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور) با سیستم پست در کشور در دست اجراست و در زمینه‌ مدیریت بهتر امور املاک و تسهیل دسترسی به اطلاعات آن به مردم خدمات موثری ارائه می شود.
همچنین حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی گفت: پست توانسته در چند سال اخیر خدمات مناسبی به مردم ارائه کند که باید با اطلاع‌ رسانی دقیق همگان در جریان امور قرار گیرند.
در ادامه فرماندار مهریز با اشاره به اینکه همکاری پست با مردم و دستگاه های اجرایی باید بیشتر شود، گفت: پست یکی از موفق‌ ترین ادارات شهرستان است.
سید محمد رستگاری افزود: ارائه خدمات با بهره گیری از علم روز و فضای مجازی نقش مهمی در تسریع امور شهروندان دارد و باید روز به روز گسترش یابد.
در این مراسم از علی اکبر راجی رئیس قبلی پست مهریز تجلیل شد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/

**
دوره آموزشی اطفای حریق ویژه دهیاران ، شوراهای اسلامی و جمعی از بهره برداران روز چهارشنبه در نمازخانه جهاد کشاورزی مهریز برگزار شد.
در این دوره وضعیت عرصه های منابع طبیعی، قوانین مرتبط با آتش سوزی و انواع حریق و چگونگی وقوع آن تشریح شد.
همچنین درخصوص آمار آتش سوزی در شهرستان ، انواع وسایل و ادوات آتش نشانی و نحوه استفاده ، عوامل ایجاد حریق و چگونگی اطفای حریق و مسائل پیشگیری توضیحاتی ارائه شد.
در خصوص مناطق بحرانی مستعد آتش سوزی در شهرستان و موضوع ساماندهی جوامع محلی تحت عنوان اکیپ های اطفای حریق مواردی توضیح داده شد.
در ادامه تلفن رایگان 1504 به عنوان پل ارتباطی مردم با منابع طبیعی برای ارائه گزارش های لازم به فراگیران معرفی شد .
توزیع تراکت هایی حاوی شماره تلفن و دیگر موارد مربوط به اطلاع رسانی موضوع آتش سوزی و تخریب و تصرف از دیگر برنامه های این دوره بود.
مقرر شد دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها با مراجعه به اداره منابع طبیعی وآبخیزداری در خصوص بررسی و تکمیل لیست اکیپ های اطفای حریق در مناطق خود اقدم کنند.
وسعت مهریز 14هزار و 684 کیلومتر مربع است .
7541/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اخبار شهرستان ها استان يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در شفت

آفتاب‌‌نیوز :

اسدالله عباسی در جمع مردمان روستای امام‌زاده ابراهیم (ع) شفت با بیان اینکه دولت حمایت بیمه‌ای و تسهیلاتی لازم را از خسارت دیدگان در حریق امام زاده ابراهیم شفت را انجام می‌دهد، اظهار کرد: افرادی که بیمه بوده و دچار حریق شدند بیمه باید ارزیابی لازم را انجام داده و افراد آسیب دیده را مورد حمایت بیمه‌ای قرارد می‌دهد و همچنین در روز یک شنبه و در جلسه هیئت دولت سعی می‌کنیم به صورت تسهیلات برای ساخت مسکن، اعتباراتی را دریافت کرده و به افراد اعطا شود.

وی با ابراز تأسف از وقوع حریق در منطقه سیاحتی و زیارتی امام زاده ابراهیم شفت گفت: خیلی از حریق امامزاده ابراهیم شفت دل آزرده شدم و از طرفی بسیار خدا رو شکر می‌کنم که به فردی آسیب جانی وارد نشد، زیرا خسارت مالی جبران پذیر بوده و دولت در کنار مردم و خسارت دیدگان است.

استاندار گیلان با اشاره به حضور نیرو‌های امدادی در محل حریق ایجاد شده در امامزاده ابراهیم شفت افزود: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در محل حادثه کنار اهالی هستند و تمامی صحبت‌های مردم شنیده شده و خسارات آنان جبران می‌شود.

عباسی با تاکید بر شناسایی علت آتش‌سوزی در امام زاده ابراهیم شفت بیان کرد: براساس اعلام کارشناسان ۲ عامل باعث ایجاد حریق شد و باید جلوی آن گرفته شود، زیرا اگر در دهه ۷۰ و سال ۹۶ آسیب شناسی شده و ایرادات برطرف می‌شد دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نبودیم.

وی با بیان اینکه علت حادثه آتش سوزی در امام زاده شفت باید به طور دقیق بررسی شود، تصریح کرد: حادثه رخ داده غیر عمدی بوده است، ولی علت حادثه باید به طور دقیق بررسی شود و سپس تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در کنار مردم آسیب دیده در تمامی حوزه‌هاست، گفت: دولت سیزدهم در کنار مردم آسیب دیده است و این قول را می‌دهم که خسارت مالی افرادی که مغازه و منازل خود را از دست دادند تا حد امکان جبران می‌شود.

عباسی با اشاره به اسکان اضطراری افرادی که منازل آنان در حریق به طور کامل از بین رفته است، بیان کرد: افرادی که منازل آنان دچار حریق شده باید توسط بنیاد مسکن و هلال احمر اسکان موقت داده شوند.

وی احداث ساختمان‌های ایمن را یکی از الزامات احداثات در منطقه امام زاده ابراهیم شفت دانست و تصریح کرد: دولت بر اساس قانون باید عمل کنند سازه‌ها باید ایمن باشند در غیر این صورت مجوز ساختی داده نمی‌شود، زیرا جان مردم برای ما در اولویت است.

استاندار گیلان با تاکید بر احداث بازارچه به منظور حمایت از کسبه‌هایی که مغازه خود را در این حریق از دست دادند، افزود: متولیان امر ضمن آغاز آواربرداری ناشی از حریق فوق؛ بازارچه‌هایی را برای کسبه‌های آسیب دیده احداث کرده تا کمک حالی به افرادی که مغازه خود را از دست دادند باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان در این نشست و دیدار با مردم و اهالی و خسارت دیدگان پای صحبت‌ها و درددل آن‌ها نیز نشست.

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت مردم روستای امامزاده ابراهیم (ع)

عباسی همچنین ضمن حضور در بین مردم آسیب دیده از این آتش سوزی و شنیدن مسائل آن‌ها اظهار داشت: آتش سوزی رخ داده در روستای امامزاده ابراهیم شهرستان شفت به بیش از ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی این روستا که عموما سازه‌های چوبی بودند آسیب زد.

وی با بیان اینکه تعدادی از این واحد‌ها بیمه هستند، عنوان کرد: بخش زیادی از آن‌ها فاقد پوشش بیمه‌ای هستند که با توجه به وضعیت روستا و خسارت وارده به منطقه، فرماندار شهرستان شفت، مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران حوزه زیرساختی گیلان در بین مردم و محل حادثه حضور یافته و وضعیت را برای رفع مشکلات خسارت دیدگان از این حریق بررسی کردند.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر موضوع اسکان اضطراری، تامین اقلام ضروری و غذای گرم برای این خانوار‌ها را آغاز کرده است، افزود: به زودی کار آوار برداری شروع می‌شود.

عباسی تصریح کرد: گزارشی هم از این حادثه و وضعیت خسارت دیدگان به وزارت کشور و رئیس جمهور ارائه می‌کنیم و کمک‌هایی به صورت بلاعوض و در قالب تسهیلات برای ساخت منازل مسکونی و واحد‌های تجاری مردم تامین خواهیم کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به آتش‌سوزی‌های مکرری که در این منطقه طی سال‌های از ۱۳۷۵، ۱۳۹۲، ۱۳۹۶ و نیز نیمه شب گذشته رخ داده باید این منطقه و خانه‌های آن ایمن سازی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: باید سازه‌ها بتنی یا فلزی و بر اساس اصول و قواعد نظام مهندسی احداث شود و بدین منظور اعتباراتی هم داده شود تا این امر محقق شود و شاهد اتفاقاتی از این دست نباشیم.

استاندار گیلان توضیح داد: این منطقه کوهستانی و شاهد وزش باد‌های شدید است که برای جلوگیری از اتفاقات مشابه باید در زمینه شیوه‌های ساخت و ساز تجدید نظر شود و حتما این امر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های آب و برق هم اینک مشغول رفع مشکلات هستند، گفت: پروژه گازرسانی به روستا هم مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی مردم آن از گاز طبیعی برخوردار می‌شود.

عباسی همچنین قول داد: راه دسترسی روستا هم بعد ازبازسازی اصلاح می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت حریق در شفت هستیم
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در شفت
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان
  • بررسی ابعاد حادثه حریق امام زاده ابراهیم (ع) شفت با حضور میدانی استاندار گیلان+تصاویر
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • چشم نوازی چشمه غربالبیز در دل طبیعت شهر مهریز + فیلم