Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:30:16 GMT

رئیس جمهور به چین سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۶۷۴۱

رئیس جمهور به چین سفر می‌کند

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره  سفرهای خارجی پیش روی رئیس جمهور اظهار کرد: از رئیس جمهور برای سفر به اتریش دعوت شده است، اما این دعوت با برنامه‌های رئیس جمهور تداخل دارد و بعید است این سفر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این ماه رئیس‌جمهور به دعوت رسمی همتای چینی و به منظور شرکت در اجلاس شانگهای به این کشور سفر می‌کند.

 رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کاهش ساعات اداری در ماه رمضان در اختیار دولت است و یا مجلس، گفت: همیشه می‌گفتند باید مجلس تصمیم بگیرد و اولین بار است که به ما می‌گویند این موضوع را دولت باید تعیین کند.ما این اختیار را به استانداران مراکز گرمسیر مثل خوزستان داده‌ایم تا کار را زودتر شروع کنند، تا فشار گرما و روزه موجب نشود کارمندان از کار کم بگذارند، در مورد وزارت‌خانه‌ها هم حسب موارد لازم، این اختیار به وزیر داده شده است که جابجایی در ساعت اداری انجام شود که به کار مردم آسیب وارد نکند، اما درباره‌ی کاهش رسمی ساعت کار کارمندان در ذهن ما این بوده است که این تصمیم در اختیار مجلس است.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا علیه ایران و ایجاد مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان علیه کشورمان گفت: با رقابت جناحی و درگیری‌ها نمی‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

 واعظی اظهار کرد:‌ خواهش من از همه جناح‌ها، گروه‌ها و نهادها این است، در شرایطی که آمریکا برای ما ایجاد کرده است، با هم همکاری کنند. ما امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام نیازمندیم. همه نهادها و قوا باید تلاش کنند که اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذارند و بر منافع ملی و امنیت ملی که جزء اشتراکات ما است توافق کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور  بیان کرد: در هر کشوری مردم در انتخابات وقتی به یک نامزد رای می‌دهند، انتظار دارند جناح دیگری که به هر دلیل رای نیاورده است، اما محترم است به نامزد پیروز کمک کند.مردم انتظار حل مشکلات را دارند و با رقابت‌های جناحی و درگیری نمی‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در داخل کشور انسجام داشته باشیم تا علامتی به خارج از کشور باشد و آنها بدانند ما در داخل کشور هم نظر هستیم و در داخل کشور امید و نشاط را به مردم باز گردانیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به این تحلیل که همزمان با فشارهای خارجی به دولت، در داخل کشور نیز مردم به خاطر سخت تر شدن شرایط فشار وارد کنند تا نظام تضعیف شود بیان کرد:‌کسانی که این تحلیل و برنامه را دارند، مردم ایران را نشناخته‌اند.

واعظی گفت: در 40 سال گذشته مردم نشان داده‌اند که ممکن است در برخی از مسائل اختلاف سلیقه داشته باشند، اما هر وقت دشمن دنبال سوء استفاده از این اختلاف سلیقه‌ها باشد مردم متحد می‌شوند. کشور ما با سایر کشورها فرق می‌کند. رهبری فصل‌الخطاب هستند و وقتی ایشان تصمیم می‌گیرند نظر ایشان برای همه قوا و مردم فصل‌الخطاب است.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا علیه کشورمان  گفت: این اظهارات بیشتر از مجموعه‌ای از شعارها نبود. این نکته مهم است که هیچ کشوری جز همین چند کشور کوچک که از خروج ترامپ از برجام حمایت کردند از این اظهارات حمایت نکردند.

وی گفت: آنها فکر می‌کردند که با ادعای حمایت از مردم ایران می‌توانند به اهداف خود برسند اما دست آمریکا برای مردم کشورمان رو شده است. این اظهارات نه تاثیری در داخل کشور داشت و نه خارج از کشور، رویکرد دولت هم مشخص بوده و مذاکرات در حال انجام است فکر می‌کنم می‌توانیم گام به گام پیش برویم.

واعظی در پاسخ به پرسشی درباره‌ سوال از رئیس جمهور و طرح عدم کفایت رئیس جمهور در مجلس تاکید کرد:‌ طرح عدم کفایت را القاء نکنید؛ هیچ وقت بحث عدم کفایت در مجلس مطرح نبوده است، اما درمورد سوال روال پاسخ به آن طی شده است. مجلس حقوقی دارد و دولت هم حقوقی دارد و بر اساس این حقوق مجلس و دولت با هم کار می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است

به گزارش قدس آنلاین، نشست مشترک اعضای هیأت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در نشست مشترک هیات دولت و استانداران با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: در دور اول انتخابات شاهد تحقق ۴ مولفه بودیم که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند یعنی امنیت سلامت رقابت و مشارکت در انتخابات.

وی افزود: در دور اول شاهد انتخاباتی بودیم که کاملاً رقابتی بود. دارای امنیت بود و در عین حال سالم و مشارکتی برگزار شد که جا دارد از همه دست‌اندرکاران مرحله اول انتخابات تشکر کنیم و ان شاءالله برای مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

رییس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در کشور تاکید کرد: در خصوص مساله امنیت باید از همه حافظان امنیت کشور تشکر کنم و تاکید کنم که دشمن به دنبال آن است بر برخی امواج سوار شود و ناامنی‌هایی را در گوشه و کنار کشور ایجاد کند.

این اجلاس، اولین نشست مشترک هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور با استانداران در سال جاری است. سال گذشته نیز دو بار این نشست برگزار شده بود.

این خبر در حال تکمیل است... .

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود