Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@16:08:46 GMT

ردپای مواد مخدر در هر آسیب اجتماعی دیده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۶۸۶۵

ردپای مواد مخدر در هر آسیب اجتماعی دیده می‌شود

دادستان عمومی و دادگاه مرکزی انقلاب اسلامی خراسارضوی گفت: تدوین بسته‌های آموزشی و حاوی نکات پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و در دسترس مردم قرار دادن می‌تواند در حل معضل اعتیاد راهگشا باشد.

به گزارش قدس آنلاین غلام‌علی صادقی در همایشی با عنوان "بررسی عملکرد و تبیین برنامه‌های پیشرو مبارزه با مواد مخدر " که در دادگاه مرکزی انقلاب اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هر کجا که آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، فردی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. وجود داشته باشد رد پای مواد مخدر دیده می‌شود. در واقع خانواده، افراد، محیط‌های تحصیلی، مجموعه‌های انتظامی و کل نظام جمهوری اسلامی بایستی بیش از آنچه تاکنون در زمینه آگاهی و مبارزه با مواد مخدر انجام داده‌اند، عمل کنند.

 وی افزود: عده‌ای معترضند که اعدام در حوزه مواد مخدر کاری نادرست و بی‌نتیجه است، حال آنکه چنین دیدگاهی اشتباه است؛ چرا که اگر اقدامات و فداکاری‌های نیروی انتظامی، امنیتی و قضایی نبود وضع کشور بسیار نامناسب می‌شد. نکته این است که این اقدامات انجام شده ناکافی است.

دادستان عمومی و دادگاه مرکزی انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: از جمله پیشنهادات ارائه شده در زمینه قاچاق و مواد مخدر بهره‌گیری از تجربیات و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه است و تهیه  بسته‌هایی آموزشی که حاوی نکات آموزشی، پیشگیری و  مقابله‌ای مواد مخدر در حوزه‌های مختلف و برای افراد با شرایط اجتماعی متفاوت در محیط‌های گوناگون است. در واقع افراد و خانواده‌هایی که دچار معضل اعتیاد هستند آگاهی لازم برای مقابله با آن را داشته باشند.

وی تصریح کرد: به صورت کلی هر کس که مسئولیت اداره مجموعه‌های جمعی را دارد بایستی در زمینه پیشگیری، آموزش و مقابله  با مواد مخدر آگاهی و اطلاعات کافی را داشته باشد. در این راستا تشکیل کارگروهی همراه با مجموعه‌هایی که دخیل در این زمینه هستند بسیار تاثیرگذار است همچنین بهره‌گیری متخصصان علمی و دانشگاهی و کارگری بسیار نتیجه‌بخش خواهد بود تا بتوان بستر خوبی را متناسب با افراد و محیط‌های گوناگون فراهم کرد.

صادقی ادامه داد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا تنها نیروی انتظامی، قضایی و امنیتی اقدامات و فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهند و دقگر سازمان‌ها در این زمینه عملکرد مناسبی ندارند. در واقع دیگر سازمان‌ها احساس وظیفه نسبت به معضل اعتیاد ندارند؛ چرا که  پلیس از آن‌ها درخواست همراهی نداشته است.

دادستان عمومی و دادگاه مرکزی  انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی توضیح داد: در حوزه کالای قاچاق بایستی توجه داشت که استان‌های جنوبی و مرزش پیشرو در زمینه ورود کالای قاچاق در کشور هستند. استان خراسان‌رضوی در زمینه ورود قاچاق از مرز مشکلی ندارد، اما از آنجا که خراسان‌رضوی استان کلانی بوده و دارای جمعیت قابل توجه مصرف‌کننده است کالای قاچاق بسیاری وارد استان می‌شود که نیازمند اقدامات مناسب مجموعه‌های دخیل در این زمینه مانند پلیس، تعزیرات و... است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کشف مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۶۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، ناظر گمرکات خراسان رضوی و مدیرکل گمرک مشهدگفت:در سال گذشته مقدار ۱۶۹ کیلو و ۴۰۷ گرم تریاک، ۴۲۱ کیلو و ۴۵۹ گرم شیشه، ۱۲ کیلو و ۲۳۳ گرم هرویین در اشکال مختلف، ۱۰۱ گرم حشیش و ۱ کیلو و ۴۶۰ گرم مورفین توسط ماموران گمرک دوغارون، ۲۹۰ گرم تریاک توسط کارشناسان گمرک امانات پستی مشهد و ۵ حب قرص ترامادول توسط ماموران گمرک باجگیران کشف شد.

جواد جعفری  افزود: همچنین در سال گذشته مقدار ۷۵ کیلوگرم پیش ساز مواد مخدر از نوع اسیدسولفوریک نیز توسط ماموران گمرک دوغارون کشف و ضبط شده است.

 ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: میزان کشفیات انجام گرفته در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن ۲۳ درصد رشد داشته است.

دیگر خبرها

  • محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود
  • از دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر تا کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • کشف محموله ۵۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر / کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد