Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از اتمام حساس‌ترین مرحله عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر حسینی با همت متخصصان ایرانی خبر داد. به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، آئین تجلیل از عوامل اجرایی ایجاد دیوار‌ آب‌بند صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در قالب فاز اول طرح توسعه حرم مطهر حسینی با حضور حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات و شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی حرم مطهر حسینی در کربلا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پلارک در این آئین، ضمن تشکر از همکاری مهندسان و مسئولان عراقی که عوامل ستاد بازسازی عتبات عالیات را در اجرای این طرح بزرگ همراهی کردند، گفت: با توجه به وجود آب‌های زیرسطحی در شهر کربلا، لازم بود تا پیش از اجرای عملیات توسعه حرم، بستر مکان اجرای پروژه با ایجاد دیوار آب‌بند را تبدیل به یک استخر خشک کنیم.

وی افزود: به این منظور از فناوری و تجهیزات پیشرفته‌ای که مشابه آن در ایجاد سازه‌های دریایی به‌کار می‌رود، استفاده شد.

پلارک با بیان اینکه ایجاد بستر خشک برای اجرای طرح صحن حضرت زینب، حساس‌ترین مرحله از پروژه بزرگ توسعه حرم مطهر حسینی است، تصریح کرد: این دیوار آب‌بند به عمق حدود ۳۰ متر متشکل از ۵۸۹ پنل بتونی است که با استفاده از دستگاه هیدروفرز طی دوسال ساخته شد.

همچنین شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی حرم مطهر حسینی نیز در این مراسم از حمایت‌های مردم ایران و تلاش متخصصان ستاد بازسازی عتبات عالیات تجلیل کرد.
براساس این گزارش، صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) به عنوان فاز نخست طرح جامع توسعه حرم حسینی با زیربنای حدود ۱۶۰.۰۰۰ متر مربع از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرا می‌شود. صحن حضرت زینب (س) بخشی از طرح ۳۸ هکتاری توسعه جامع حرم امام حسین (ع) محسوب می‌شود که در این بخش تنها ۵ هکتار (۵۰۰۰ هزار مترمربع) در حال ساخت و ساز است.

این صحن که در ۴ طبقه احداث خواهد شد در ضلع جنوب غربی حرم و در سمت باب الراس، باب القبله، خیمه گاه و تل زینبیه واقع شده است.

این صحن مجموعه‌ای از شبستان‌های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه خواهد بود. همچنین با اجرای این صحن تل زینبیه به شکل نمادین و به‌صورت یک تپه احیا خواهد شد.     انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حرم مطهر حسینی کربلا ستاد بازسازی عتبات عالیات حسن پلارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد

فرمانده فراجا با تاکید بر اینکه اجرای طرح نور با جدیت و قوت در کنار سایر ماموریت‌های پلیس با قوت ادامه دارد، گفت:با قاطعیت اعلام می‌کنم که در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس‌تر از این ماموریت وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در قرارگاه طرح نور، که با حضور سردار حسین ساجدی نیا، معاون عملیات فراجا، سردار حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه فراجا و ... و به صورت ویدئو کنفرانس با سراسر کشور برگزار شد، ضمن تشکر ویژه از مردم، رئیس جمهوری، قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، دادستان، صداوسیما و همکاران انتظامی گفت: من با قاطعیت اعلام می‌کنم که در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس‌تر از این ماموریت وجود ندارد و خوشبختانه آن‌گونه که نشان می‌دهد به لطف خداوند متعال و تلاش و جدیت همکاران، پیامدهای طرح بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است.

فرمانده فراجا با تاکید بر اینکه وظیفه و تکلیف قانونی و شرعی ما حکم می‌کند که این ماموریت را با جدیت و دقت و هوشمندانه استمرار بخشیم، گفت:‌ پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد .

رادان همچنین گفت: برابر گزارش های دریافتی ۹۰ درصد تذکر گیرندگان رفتار و پوشش خویش را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند.

وی در پایان گفت: پلیس در کنار اجرای طرح نور، هیچ گاه از دیگر ماموریت‌های خود از جمله مبارزه با مواد مخدر ،سرقت و اراذل و اوباش غافل نخواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ملوان آماده بازی حساس در جام حذفی مقابل سایپا
  • فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور نیست
  • فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • دردسر بزرگ استقلال و پرسپولیس در حساس‌ترین بازی
  • ماجرای بازوبند کاپیتانی استقلال پس از محرومیت حسین حسینی
  • منتظریم استقلال پشت سید حسین در بیاید