Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: آمارهای حوزه قاچاق کالا، شفاف سازی و در راستای افزایش سطح آگاهی خانواده ها،اطلاع رسانی شود. ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ استانها قزوین نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علیرضا آشناگر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ترویج حمایت از تولیدات داخلی بدون شک نقش مهمی را در کاهش قاچاق بدنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: حمایت مردم از کالاهای داخلی و ترویج فرهنگ استفاده از محصولات ایرانی را باید مهم ترین راه مقابله با قاچاق دانست.

آشناگر در بخش دیگری از صحبت های خود خواستار ارائه آمارهای شفاف از وضعیت قاچاق شد و تصریح کرد: اعلام واقعیت‌ها در خصوص میزان کشفیات قاچاق مانند مشروبات و تولیدات آن هشداری به خانواده ها است و اطلاع رسانی در این زمینه اشکالی ندارد.

وی افزود: دستگاه‌های مسئول در این زمینه نباید از بیان واقعیت‌ها هراسی نداشته باشند چون اطلاع رسانی موجب آگاهی و اقدام به موقع خانواده ها و جامعه برای پیشگیری خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اشاره به قاچاق 12 هزار لیتر سوخت برای کارخانجات ادامه داد: تامین سوخت مورد نیاز کارخانجات تولیدی باید در اولویت قرار گیرد ولی برای نحوه فروش و قیمت آن که رقم بسیار بزرگی نیست نیز باید با تصمیم گیری اقدام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: قزوین از استان هایی به شمار می‌رود که قاچاق کالا و ارز در آن چندان محملی ندارد اما به دلیل موقعیت استراتژیک آن محل عبور و ترانزیت قاچاق است.

آشناگر ادامه داد: دولت برای کاهش حجم قاچاق کالا و ارز اقدامات خوبی انجام داده اما هنوز این پدیده وجود دارد و باید با آن برخورد کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه باید نسبت به برخورد با قاچاق کالاهای سلامت محور هیچ اغماضی با متخلفان صورت نگیرد،افزود: آمارها نشان می دهد اراده قاچاقچیان برای ورود لوازم آرایشی و بهداشتی 618 درصد رشد یافته که نشان می دهد باید بدون اغماض با آنان برخورد شود.

امسال پرونده‌های کشفیات قاچاق کالا و ارز 21 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ ع

R41364/P1494/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

سید زاهدین چشمه خاور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به ترانزیت دو میلیون و 17 هزار و 976 تن کالا از پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی مهران در سال گذشته، اظهار داشت: از این میزان 64 هزار و 626 تن به صورت تخلیه در مرز و 18 هزار و 621 تن به صورت ترانزیت صادراتی (حمل یکسره) بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، افزود: 22 هزار و 257 تن نیز از این میزان کالا به صورت ترانزیت خروجی بوده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان ترانزیت خروجی و تخلیه در مرز توسط 79 هزار و 935 دستگاه کامیون انجام شده است، گفت: همچنین در این بازه زمانی بیش از یک میلیون و 912 هزار تن ترانشیپمنت نیز از این مرز انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل (1401) افزایش 22 درصدی  داشته است.

چشمه خاور تصریح کرد: این افزایش از مرز مهران نشان‌دهنده رونق تجارت و بازرگانی بین ایران و کشورهای همسایه و همچنین ثبات و امنیت در منطقه است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان