Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@12:09:08 GMT

ارائه طرح اصلاح قانون صلاحیت دفاع ملی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۷۲۴۹

رویداد۲۴-نماینده دموکرات عضو کنگره آمریکا در طرحی که به کنگره ارائه کرده خواستار لغو مجوز رییس جمهور برای اعلان جنگ شده و دلیل آن را باز بودن دست جنگ طلبانی نظیر نیکی هیلی، جان بولتون و مایک پومپئو برای اعلام جنگ علیه ایران خوانده است.سیاستمدار دموکرات و نماینده کنگره ایالات متحده آمریکا طرح اصلاح قانون صلاحیت دفاع ملی را به کنگره این کشور تقدیم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اصلاحیه این قانون او از نمایندگان کنگره خواسته مسئولیت و نقش قانونی اعلان جنگ را از رییس‌جمهور آمریکا گرفته و به کنگره اعطا کنند.

تولسی گابارد نماینده کنگره آمریکا در صفحه شخصی توییتر خود بخش‌هایی از نطق روز گذشته درباره اصلاح قانون اعلام جنگ توسط رییس‌جمهور در کنگره را منتشر کرد.

گابارد در این سخنرانی گفت: این طرح به این دلیل ارائه شده که مردم آمریکا اطمینان داشته باشند یک جدال جدی بین سیاستمداران قبل از هر گونه اعلان جنگ درباره تاثیرات این اعلان بر امنیت و آرامش آنها صورت خواهد گرفت. 

تولسی گابارد در توجیه طرح خود با تاکید بر اینکه جنگ‌های غیر سازنده منجر به هدر رفتن پول مالیات‌دهندگان آمریکایی می‌شود، گفت: این پول باید در بازسازی جامعه ما، همین جا، در همین کشور صرف شود؛ نه برای جنگ.

این نماینده کنگره آمریکا با اشاره به سابقه واشنگتن در دنبال کردن سیاست تغییر نظام در کشورهای دیگر گفت: مدت مدیدی است که پول مالیات‌دهندگان صرف جنگ‌های آمریکا برای تغییر نظام در کشورهای خاورمیانه از حادثه ۱۱ سپتامبر تا امروز می‌شود.

او با اشاره به قانون صلاحیت دفاع ملی که دست رییس جمهور را در اعلان جنگ باز گذاشته است گفت: این قانون خطرناک به دولت اجازه می‌دهد که نیروهایش را تا زمانی که فکر می‌کنند لازم است در خاورمیانه نگه دارد و این کاملا بر اساس تمایل جنگ‌طلبانی نظیر  نیکی هیلی، جان بولتون و مایک پومپئو صورت می‌گیرد.

او به اظهارات ماه گذشته نیکی هیلی نیز اشاره کرد که گفته بود نیروهای آمریکایی تا زمانی که لازم باشد در سوریه خواهند ماند و یکی از دلایل این استمرار حضور را مقابله با ایران ذکر کرده بود.

گابارد همچنین به ادعاهای جان بولتون در سال ۲۰۱۵ در یک سرمقاله نیز اشاره کرده که گفته بود: برای اینکه ایران را متوقف کنید، باید آنها را بمباران کنید.

او در ادامه به ادعاهای مایک پومپئو علیه ایران نیز به عنوان یکی از دلایل عدم صلاحیت دولت برای اعلان جنگ اشاره کرده و گفت: پومپئو گفته ایران را با فشارهای اقتصادی و نظامی در هم خواهد شکست مگر اینکه رفتارش را در خاورمیانه تغییر دهد.

این نماینده کنگره آمریکا همچنین گفت: بخشی از این قانون مجوز همین اتفاقاتی که امروز در خاورمیانه رخ می‌دهد را به دولت داده است. اتفاقاتی نظیر حمایت آمریکا از سعودی ها در یمن با کمک‌های اطلاعاتی و پر کردن جنگنده‌های عربستانی با بمب‌های آمریکایی که علیه غیرنظامیان به کار گرفته می‌شود، حمله به یک عروسی در یمن که به کشته شدن بیش از ۲۰ نفر و زخمی شدن سایرین منجر شد و  و نقش ما در سوریه. این جنگ‌های ظالمانه میلیون‌ها کشته و پناهجو و خرابی و آلام بشری را به جای گذاشته است.

گابارد یکی از دلایل ارائه طرح اصلاح قانون اعطای صلاحیت تصمیم به اعلان جنگ توسط رییس جمهور را جنگ احتمالی با ایران خوانده و گفت: این قانون فاقد هدف روشنی برای نیروهای ماست و مسئولیت کنگره در قانون اساسی برای اعلان جنگ را دور می‌زند و عملا مجوز بی پایانی برای مقابله با ایران را به این دولت و دولت‌های بعدی خواهد داد بدون اینکه لازم باشد توضیح دهند چه هدفی را دنبال می‌کنند.

او تاکید کرده: اشتباه نکنید؛ اقتداری که در بخشی از قانون صلاحیت دفاع ملی اعطا شده به ارتش ما اجازه می‌دهد تا با ایران وارد جنگ شوند. این دلیل اصلی رای منفی ما به این ماده بود. این ماده به وزیر دفاع و وزیر خارجه اجازه می‌دهد تا با همکاری شرکای خارجی وارد درگیری با ایران شوند.

این نماینده کنگره در نطق خود از نمایندگان کنگره خواست به این پرسش‌ها پاسخ بدهند که هدف از اعطای صلاحیت اعلان جنگ به دولت برای چه هدفی است؟ آیا هدف تغییر نظام در ایران و سوریه است؟ آیا هدف جنگ بیشتر علیه ایران و یمن است؟ 

او از همکارانش خواست تا در این قانون که چنین توانایی‌هایی را به دولت خواهد داد، تجدید نظر کنند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا-داود حسنلو کارشناس ارشد حقوق جزا وجرم شناسی- قانون گذار با تصویب قانون مسئولیت مدنی، به ویژه در ماده یک مشخص می‌نماید که هرگاه خسارتی وارد آید و در نتیجه عمد یا بی احتیاطی باشد مرتکب باید خسارت را جبران نماید و اصولا هیچ ضرری نباید جبران نشده بماند.

این قاعده کلی در همه مواردی که ضرر و زیانی به وجود آمده قابل اعمال و تسری است و ورزش نیز از آن مستثنی نیست، بنابراین زمانی که در ورزش صدمه یا خسارتی به شخص یا اموال وارد آید باید با استناد به قانون مسئولیت مدنی مشخص شود این ضرر و زیان ناشی از اقدام چه شخصی یا اشخاصی بوده است؟ آیا اقدامی که منتج به ضرر و زیان شده خلاف قانون بوده یا به دستور قانون گذار انجام گردیده است؟

بالاخره در صورت خلاف قانون بودن باید ثابت شود که علت و سبب وقوع ضرر، اقدام مرتکب بوده است. این علت و سبب که گاهی عمدی و زمانی در نتیجه مسامحه است منجر به ورود خسارت شده و به اشکال گوناگون در ورزش تجلی پیدا می‌نماید؛ بنابراین لازم است راه‌های پیشگیری از نقض مقررات ورزشی به نحو مطلوب مورد بررسی قرار گیرد که از جمله مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از نقض مقررات ورزشی می‌توان به آموزش‌های ورزشی و پیامد‌های قانونی ناشی از تعلل اشاره نمود. به واقع پیشگیری در نظام حقوقی به عنوان یک مسئله مهم همواره مورد توجه بوده است و یکی از حوزه‌های کلیدی در جهت بهبود وضعیت حقوق پیشگیری، حوزه ورزش می‌باشد.

در حقیقت ورزش یکی از پرمخاطب‌ترین حوزه‌های بشری است که دارای مجموعه‌ای از افراد و گروه‌ها هستند که در چارچوب‌های مشخص شده به فعالیت می‌پردازند. از طرفی آموزش به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان ورزش به خودی خود مد نظر قانون از لحاظ تعیین مسئولیت‌های قانونی نیست. اما هرگاه آموزش نامطلوب و غیراصولی به نحوی از انحاء موجب بروز حوادث ورزشی گردد؛ تردیدی در مسئولیت کسی که وظیفه خود را در حدود مقررات و عرف انجام نداده است، وجود نخواهد داشت.

به واقع فعالیت‌های ورزشی برای همه ورزشکاران اعم از مبتدی، حرفه ای، ماهر و آماتور، بالقوه متضمن خطرات بسیاری است. یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند مانع از قوه به فعل در آمدن بسیاری از این خطرات شود حضور و نظارت معلم ورزشی یا مربی در صحنه فعالیت‌های ورزشی است. به عبارتی آن چه موجبات مسئولیت قانونی مربیان را فراهم می‌آورد نتایج ناهنجار فعالیت‌های ورزشی نیست، بلکه عمد یا قصور آنها در انجام وظایف مربوطه است؛ بنابراین ضعف در آموزش در حالتی که همراه با سانحه نباشد، قابل طرح در محدوده قوانین جزایی و مدنی نخواهد بود مگر این که استثنائا مربی به تعهد خود در آموزش عمل نکرده باشد که قانون او را ملزم به اجرای تعهد و یا جبران خسارت خواهان خواهد نمود.

برای مثال، مربی شنا در مقابل دریافت مبلغی متعهد به تعلیم در مدت معین شود. اما بعد از دریافت اجرت به نحوی از انجام تعهد خود سرباز زند، اما اولین مطلب در موضوع آموزش که می‌تواند به دلیل تحقق ضرر موجب مسئولیت قانونی باشد فقدان صلاحیت مربی یا معلم می‌باشد. به کارگیری معلمان و یا مربیان فاقد صلاحیت بالقوه یک بی احتیاطی است. اعم از این که این گزینش به انگیزه پرداخت حق التعلیم کمتر، ارتباطات خصوصی و یا سهل انگاری دیگری باشد. شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی اقدام کننده، مرتکب بی احتیاطی شده اند؛ بنابراین مدیریت‌ها باید در انتخاب مربی دارای صلاحیت دقت کافی مبذول دارند.

به کارگیری معلم ذخیره دبستان که با ورزش بیگانه است و یا اجبار مربی دومیدانی به آموزش شیرجه و... استفاده از یک فرد فاقد صلاحیت است و در صورت بروز حادثه که ناشی از این بی صلاحیتی باشد موجب تقصیر و مسئولیت خواهد بود. چنین معلمانی یا مربیانی که از فقدان صلاحیت خود مطلع هستند با قبول این وظیفه مسئول پیامد‌های قانونی آن خواهند بود مگر اضطرار خود را به اثبات رسانند. در خصوص آموزش که سبب حادثه گردیده چنین استدلال می‌شود که، چون آموزش غلط در انجام یک حرکت ورزشی با استفاده از یک وسیله ورزشی موجب حادثه گردیده و ورزشکار در انجام حرکت جز اجرای آموزش‌های مربی، اقدام دیگری که مبین بی احتیاطی وی باشد انجام نداده است و نتیجه اجرای چنین حرکتی باعث آسیب دیدن ورزشکار یا دیگران شده است.

بی احتیاطی مربی محرز و، چون سبب حادثه (وقوع ضرر) همین بی احتیاطی می‌باشد. آموزش دهنده مسئول جبران خسارت وارد خواهد بود؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که آموزش متناسب یکی از وظایف متعدد معلمان و مربیان است و معلمان تربیت بدنی موظف‌اند به منظور جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار با اتکاء به آگاهی‌های لازم در آموزش، اصول ایمنی را معمول دارند، قوانین و مقررات رشته‌های ورزشی فعال در مکان ورزشی را آموزش دهند.

همچنین در به کارگیری ورزشکاران به توانائی‌های جسمی و روحی آنها توجه کنند، حرکات و مهارت‌های ورزشی را به طور صحیح آموزش دهند، مهارت جلوگیری از وقوع آسیب دیدگی در زمان اجرای فنون ورزشی را یاد دهند، به تصور بالابردن توانایی روحی و جسمی ورزشکار او را به انجام فعالیت غیرعادی وادار ننمایند و بدون صلاحیت کافی مسئولیت آموزش گروهی را بر عهده نگیرند. به عبارت دیگر معلم و مربی باید صلاحیت فنی جهت آماده سازی ورزشکاران به خصوص در ورزش‌های پرخطر از قبیل کشتی، شنا و... را داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین/ تصرف بخش های دیگری از خاک اوکراین توسط روسیه
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • ارایه جدیدترین دستاورد‌های درمان سرطان‌های دستگاه ادراری
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • ارایه جدیدترین دستاوردهای درمان سرطان های دستگاه ادراری
  • ارائه بسته کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا