Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:09:51 GMT

آغاز تمرین ورزشی نویسی

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۸۱۵۹

آغاز تمرین ورزشی نویسی

شهرکرد- ایرنا- همیشه سوال این بوده است که یک ورزشکار چگونه از یک استان کوچک به رکوردهای ملی و بین المللی دست می یابد، اما در میانه راه دیگری خبری از او نیست.

ورزش قهرمانی به دلیل ماهیت برد و باخت خویش، سرشار از هیجان و اشک ها و لبخندهاست.
لبخند ورزشکارانی که از یک شهر یا روستا به بالاترین رکوردهای ملی می رسند یا گریه و اشک های ورزشکارانی که بر اثر یک اشتباه کوچک، قهرمانی را به رقیب واگذار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ورزش یک پدیده فرهنگی اجتماعی است که بر اساس همین پدیده مدرن، تماشاگران به اوج هیجان می رسند و گاهی یک کودک در گیر و دار همین هیجان و احساسات ورزشی رشد می کند.
از این رو عنصر خبر نویسی ورزشی در کنار کسب مقام های قهرمانی همیشه دغدغه ای بوده است که گریبان استانهای کوچک اما ورزش خیز را گرفته است.
قهرمانانی که گاهی در زمین های خاکی رکوردهای ملی و بین المللی را جا به جا کرده اند اما کسی خبر آن را به گوش اهالی ورزش نرساند.
شاید اگر این رکوردها از زمین های خاکی یا سالن های ورزشی به عنوان یک خبر ارسال می شد، سرنوشت ورزشکار به گونه ای دیگر رقم می خورد.
یکی از پیامدهای ورزش قهرمانی و حرفه ای، شهرت و شناخته شدن شخصیت های قهرمانان ورزشی است و با توجه به اینکه این شخصیت های محبوب، الگوی رفتاری بسیاری از کودکان و نوجوانان خواهند بود،در این نقش ورزشی نویسی در برابر 'زرد نویسی' بسیار مهم است.
پدیده زردنویسی اگر چه از سینما آغاز شد اما کم کم گریبان ورزش را نیز گرفت و این نوع از نوشتن تنها جنبه سرگرمی مخاطب را دنبال می کند و ارزش های خبری و صحت و سقم آن را مورد توجه قرار نمی دهد.
حالا پس از سالها، اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری تصمیم گرفت تا تلاشی نو برای رواج ورزش نویسی و تکثیر این گونه خبری را ارائه دهد.
نخستین دوره آموزشی خبر نویسی ورزشی از سوی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه برگزار شد.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون 40هزار ورزشکار در استان در رشته های مختلف فعالیت دارند.
علی تیشنیزی در این کارگاه افزود: یکی از مهمترین نیازهای ورزش امر اطلاع رسانی است که انتظار روابط عمومی هیات های ورزشی در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی را انجام دهند.
مسوول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت:در این دوره مباحث اصول روابط عمومی و اصول خبری نویسی ورزشی تدریس شد.
رسول غلامی ارجنکی افزود: در این دوره آموزشی 42روابط عمومی هیات های ورزشی استان حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، در این نشست یکی از استاد دانشگاه اصفهان پیرامون اصول روابط عمومی و خبرنگار ایرنا در شهرکرد درباره اصول خبرنویسی ورزشی مباحث خود را مطرح کردند.
چهارمحال و بختیاری به دلیل ارتفاع از سطح دریا یکی از استانهای مسعتد در قهرمان پروری رشته های ورزشی است و در چهار دهه اخیر نزدیک به یک هزار و 30 مدال و مقام از سوی ورزشکاران در مسابقات بین المللی برای استان بدست آمده است.
2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش رسانه ورزشي نويسي چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لردگان گفت: در حال حاضر طرحی عملیاتی کوتاه مدت توسعه ورزش همگانی با ۳۰عنوان برنامه بازی‌های بومی محلی و همگانی در حال اجراست.
حسنی افزود: جشنواره بازی‌های بومی محلی لردگان با حضور مردم بمنظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در منطقه حاجی آباد برگزار شد.
به گفته وی، برپایی صنایع دستی، پخت غذای محلی، موسیقی محلی، مسابقات ورزشی، نمایشی و بازی‌های بومی محلی ویژه دختران از برنامه‌های برگزار شده در این جشنواره بود.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین
  • خبر‌های ورزشی ۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری