Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: مشارکت‌های مردمی نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های سلامت و اجتماعی شدن نظام سلامت دارد و خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد مشارکت گسترده مردم در حوزه سلامت بوده‌ایم. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید محمدهادی ایازی اظهار داشت: خیرین در سال ۹۵، بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند که در ساخت بیمارستان، مرکز جامع خدمات سلامت، خانه بهداشت، پایگاه سلامت، دانشکده، خوابگاه‌های دانشجویی و همراه سرای بیماران هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به راه اندازی سامانه یاس ۱۹۰ به منظور ساماندهی مشارکت‌های خیرین در تامین نیاز‌های حوزه سلامت، گفت: خوشبختانه طرح نذر سلامت با مشارکت بالای جامعه پزشکی آغاز شد و برخی پزشکان در طول هفته، ساعات یا روز‌هایی را برای ارائه خدمات رایگان به نیازمندان اختصاص می‌دهند.

ایازی با بیان اینکه ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم کشور حضور می‌یابند و به ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم این مناطق می‌پردازند، افزود: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ساکن در مناطق محروم و مرزی از اهداف مهم وزارت بهداشت و طرح تحول سلامت است و بخشی از این خدمات نیز مربوط به خدمات دندانپزشکی می‌شود.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت یادآور شد: تعداد خیرین و نیکوکاران در کشور بسیار زیاد است و باید ظرفیتی ایجاد کنیم تا عمل خیرخواهانه آن‌ها در حوزه سلامت انجام شود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت نقش سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت در ارتقای توانمندی‌های سلامت جامعه، گفت: سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت، برنامه‌های آموزشی، اقدامات فرهنگساز برای اصلاح رفتار و کمک به سلامت مردم و در نهایت توانمند سازی مردم را در دستور کار خود قرار داده اند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت در پایان تعداد سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت در کشور را ۶۸۰ سازمان عنوان کرد و افزود: این سازمان‌های مردم نهاد در بیماری‌های مختلف به مردم و وزارت بهداشت کمک می‌کنند به عنوان نمونه در حوزه بیماری سرطان، ۷۲ سازمان مردم نهاد فعال وجود دارد و شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت راه اندازی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دندانپزشکی مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۸۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر سید حمید جمال‌الدینی در بازدید از همراه‌سرا‌های بیمار عماد و پناه ، خطاب به مسئولان و بانیان ایجاد این همراه سرا‌ها گفت: این اقدام شما در راستای فرموده مقام معظم رهبری است که هیچ خانواده‌ای افزون بر رنج بیماری، نباید متحمل رنج دیگری شود. 


 وی گفت: این قبیل کار‌ها موجب ایجاد آرامش در خانواده‌های بیماران و افزایش امید به زندگی و کوتاه‌شدن روند درمان بیماران می‌شود.
 معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت افزود: بیشتر کسانی که به طور مستقیم وارد کار شده‌اند، معمولا تجربه برخورد نزدیک با بیماری و گرفتاری‌های جانبی آن را داشته‌اند و به امر خیر و یاری رساندن به هم‌نوعان پرداخته‌اند.
 
 دکتر جمال‌الدینی در ادامه با تاکید بر دستور وزیر بهداشت مبنی بر تجلیل از خیرین گفت: اقدام دست‌اندرکاران این همراه‌سرا‌ها درخور توجه است. برای نمونه این بزرگواران با راه‌اندازی چند همراه‌سرا در نزدیکی یکی از بیمارستان‌های مهم تهران، توانسته‌اند با مشارکت نزدیک به ۱۰هزار خیر، فرصت بیش از ۱۰۰هزار شب‌اقامت برای نیازمندانی که از مناطق کم‌برخوردار بوده‌اند، فراهم آورند و این کاری ارزشمند، درخور توجه و شایسته تجلیل و تقدیر است.
 
 دکتر جمال‌الدینی با تاکید بر مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت افزود: سلامت یک مساله چندبعدی است که تحت تاثیر عوامل مختلف قرار دارد و بیش از سه‌چهارم مسائل و تامین همگانی آن در اختیار تولیت نظام سلامت نیست.
 وی تصریح کرد: تامین و ارائه خدمات سلامت مستلزم همکاری‌های میان‌بخشی و مشارکت دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌ها در این مقوله مهم است و بخش‌های مختلف دولت، مجلس، نهاد‌های عمومی غیردولتی هم‌چون شهرداری‌ها و نهاد‌های مدنی و گروه‌ها باید در این مساله مشارکت کنند. 
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در پایان خواستار بسط و گسترش تجربه‌های موفق با همکاری و مشارکت مسئولان و نهاد‌های مختلف شد.

دیگر خبرها

  • سکوت وزارت بهداشت مایه شرمساری است
  • واکنش هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به مرگ پرستو بخشی پزشک جوان: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است/ چرا نظام پزشکی مماشات می‌کند؟ چرا همه ما مرده‌ایم؟ همه ما که با سکوتمان در عادی سازی این خودکشی‌ها کمک می‌کنیم
  • اعزام بیش از ۱۳۰۰ کاروان سلامت به مناطق محروم روستایی
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه بازرسی بهداشتی در نوروز در خراسان رضوی
  • ضرورت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • واکنش وزیر اسبق به خودکشی دکتر پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران