Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار ارشد فرمانده معظم کل قوا ضمن بیان اینکه اوباما در پی تغییر در ایران بود و ترامپ در پی براندازی نظام جمهوری اسلامی است، گفت: همه این موارد یک توهم است چرا که ملت ایران ملت صلح‌طلبی است

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مراسم گرامیداشت سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی صبح امروز با حضور سردار سرلشکر یحیی صفوی دستیار ارشد فرمانده معظم کل قوا و برخی از معاونین وزیر ارشاد در سالن سینمای این وزارتخانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، سرلشکر صفوی با بیان اینکه 36 سال در چنین ایامی یکی از بزرگترین حماسه‌های ملت ایران یعنی آزادسازی خرمشهر رخ داد، اظهار داشت: امروز فرصتی برای بازخوانی و بازپروری گروه مقاومت و مجاهدت ملت ایران است و هم اکنون برای عبور از گذرگاه‌های خطیر و دستیابی به اهداف آرمان‌های انقلاب برای پیشرفت، رفاه و امنیت ملی کشورمان یک نیاز ضروری است.

به گفته وی، هم اکنون دشمنان ما می‌خواهند امید،‌نشاط و روحیه مقاومت اسلامی مردم و جوانان ما را هدف قرار دهند اما بازخوانی واقعیت‌های سال‌های 61 و سال‌های دفاع مقدس و ابعاد پیروزی دفاع  مقدس و ظرفیت استقامت و صبوری ملت ایران در برابر فشارهای روانی و جنگ اقتصادی در آن زمان، برای امروز آحاد ملت ما عبرت‌آموز است.

دستیار ارشد فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه ما در زمان جنگ روزانه باید 2 میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم اما با توطئه آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها و منافقین و خط‌دهی به رژیم بعث، خط نفتی ما در خارک موشک‌باران شد، گفت: با خط‌دهی آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها و منافقین به رژیم بعث عراق ترمینال نفتی ما در خارک که روزانه 90 درصد صادرات نفت‌مان از آنجا صورت می‌گرفت مورد اصابت موشک قرار گرفت.هواپیماهای میراژ فرانسوی با خلبانان فرانسوی به بمباران جزیره خارک پرداختند به شکلی که ما روزانه حدود 600 هزار بشکه بیشتر نمی‌توانستیم صادر کنیم.این در حالی بود که قیمت نفت که در آن روزگار 20 دلار بود به زیر 10 دلار رسید.

صفوی با بیان اینکه درآمد ارزی ما سال 65 از کل درآمد نفت حدود 7 میلیارد دلار شد که با آن باید کشور را هم اداره می‌کردیم، تصریح کرد: به فضل الهی در فضای کنونی جامعه ما و برای عبور از چالش‌های اقتصادی و اجتماعی که با آن روبرو هستیم می‌توانیم همان قدرت عوامل فکری را که موجب پیروزی در 8 سال دفاع مقدس و فتح خرمشهر شد می‌تواند برای ملت و مسئولان ما به عنوان یک الگوی مدیریتی و رهنمود کلان کارساز و پیش برنده و پیروزی‌‌آفرین باشد.

سرلشکر صفوی خطاب به جوانان گفت‌: هم اکنون 27 سال از پایان جنگ می‌گذرد. من برای شما می‌گویم که سرافرازی و سربلندی ملت ایران در این میدان نابرابر با 5 عامل اصلی همراه بود که در نهایت به پیروزی انجامید.

دستیار ارشد فرمانده معظم کل قوا ضمن تاکید بر این مهم که اولین نکته در پیروزی ملت ایران اعتماد و اتکای مردم و رزمندگان به قدرت لایزال و نصرت الهی بود، افزود: نظام ما یک نظام الهی است، تنها حکومتی که در اساس قرآن و عترت بین 194 کشور مستقل جهان شکل گرفته و از عمر پربرکت آن 40 سال می‌گذرد. 

این مقام مسئول با بیان اینکه ما نصرت الهی را در جبهه‌های نبرد با چشم سر و دل دیدیم، تاکید کرد: جمله حضرت امام به درستی صادق است چرا که خرمشهر را واقعا خدا آزاد کرد، عملیات خرمشهر 25 شبانه‌روز پی در پی در زمینی به وسعت 5 هزار کیلومتر صورت گرفت. یادم هست ما تا روز 27 اردیبهشت نتوانسته بودیم به خرمشهر برسیم در آن روز رژیم بعث عراق رسانه‌ها را باخبر کرد و گفت ایران نتوانسته به خرمشهر برسد اما سه روز بعد صحنه تغییر کرد و ما نصرت الهی را دیدیم.

صفوی با بیان اینکه دومین مؤلفه قدرت ما رهبری خردمند، شجاع و حمایت مردم و تبعیت مسئولان بود، گفت: مردم ایران دو میلیون نفر از جوانان‌شان را داوطلبانه به جبهه‌ها فرستادند. اینها علاوه بر نیروهای ارتش و سپاه بودند.  اما سومین مؤلفه قدرتی که ما را پیروز کرد وحدت و انسجام درونی همه اقوام و مشارکت‌شان در دفاع مقدس بود. ما طی 8 سال دفاع مقدس 36 هزار شهید دانش‌آموز داریم و 64 هزار شهید طلبه و حتی گاهی بچه‌های یتیم و زن سرپرست خانوار هم به عشق امام از جبهه‌ها حمایت می‌کردند.

دستیار ارشد فرمانده معظم کل قوا چهارمین مؤلفه را بالا بودن ظرفیت و آستانه صبر و مقاومت مردم هوشمند و دلاور ایران در برابر مصیبت‌ها و غلبه بر یاس و ناامیدی دانست و گفت: من هفته قبل به خرمشهر رفتم،‌هنوز جمعیت این شهر به میزان جمعیت قبل از جنگ نرسیده است.ما ملتی هستیم که 500 هزار شهید، جانباز و اسیر در جنگ داشتیم. ولی آستانه وظرفیت ومقاومت ملت ما بسیار بالاست و آنهم به خاطر آموزه‌های اسلامی‌مان است.

این مقام مسئول پنجمین مؤلفه را قدرت برتر فکری فرماندهان ارتش و سپاه در طرح‌ریزی عملیات و تغییر استراتژیک جنگ همراه با شجاعت و مجاهدت بسیجیان برشمرد و گفت: ما طی 9 ماه 4 عملیات بزرگ انجام دادیم. پتکی به دست گرفته بودیم و مرتب به ستون نظامی رژیم عراق می‌زدیم که قدرت بازیابی و بازسازی نیابد. ضربات پی در پی بر پیکره سیاسی رژیم بعث عراق استراتژی ما بود.

مشاور رهبر انقلاب با جوان خواندن فرماندهان 8 سال دفاع مقدس خاطنران کرد: در مقابل این فرماندهان جوان، فرماندهان عراقی میانگین سنی بالای 40 سال داشتند و تجارب متعددو اما باز هم جوانان ما موفق و پیروز شدند. جنگیدن و جنگ محل شجاعان است آدم‌های ترسو و پولدار به جنگ نمی‌روند چرا که جنگ سخت است. مثلا عملیات فاو 70 شبانه‌روز پی در پی ادامه داشت و شجاعانه جوانان ما ایستادند.

وی ادامه داد:‌ هم اکنون هم ملت رشید و انقلابی ایران بانگاه ژرف به گذشته حماسی خودو عبرت‌اموزی در مصاف با دشمنان طی 40 سال گذشته با اتکا به مؤلفه‌های قدرت ملی و رمز اقتدار آفرینی دفاع مقدس به فضل الهی می‌توانند از شرایط حساس کنونی عبور کنند و به شرایط مطلوب برسند.

دستیار ارشد فرمانده معظم کل قوا افزود: ایران اسلامی در این ماه مبارک و راهپیمایی روز قدس با یکپارچگی وعزم و اراده خود پاسخ کوبنده‌ای به اهانت‌های رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا خواهد داد. چراکه طمع آنها برای امتیاز گیری از ایران و یا سرنگونی جمهوری اسلامی ایران و تسلط بر ایران توهم و خطای راهبردی آنهاست که منجر به شکست برای آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد شد.

صفوی گفت:‌ملت ایران پس از گذشت 40 سال قوی‌تر شده چراکه رهبر خردمند و شجاعی پرچمداری انقلاب را بر عهده دارد. من با اطمینان عرض می‌کنم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها رو به نزول و افول هستند. این حرفی است که دانشمندان علوم سیاسی واستراتژیست‌های جهانی می‌گویند که تغییرات در قدرت جهانی مشهود است. آنها اذعان دارند در قرن جدید قدرت اعتبار در مقیاس جهانی و منطقه‌ای رو به افول است. ناکارآمدی دولت آمریکا در حل بحران‌های اقتصادی و اجتماعی مشهود است. آمریکایی‌ها با لشکر کشی احمقانه خود به عراق و افغانستان چندین تریلیون دلار هزینه کرده‌اند که در سخنرانی‌های رئیس‌جمهور آمریکا این هزینه‌ها مطرح می‌شود. همین هزینه‌ها موجب وضعیت اقتصادی بد در آمریکا شده است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در راه‌اندازی گروه‌های تروریستی داعش در سوریه و عراق نقش داشتند و این امر در سخنان هیلاری کلینتون مطرح شد، گفت: آنها 90 هزار تروریست را به سوریه وعراق فرستادند ولی در نهایت شکست خوردند. نه آمریکایی‌ها و نه متحدان‌شان حتی در منطقه نتوانستند به هدف‌هایشان برسند اما در مقابل آنها ائتلاف ایران، سوریه و روسیه پیروز شد و اکنون 75 درصد سرزمین سوریه در اختیار دولت و گروه‌های مبارز مردمی است و به راستی بشاراسد و دولت او پایدار هستند.

وی چرخه عمر ابرقدرت‌ها را به دو دوره انقباض و انبساط تقسیم کرده و گفت: آمریکایی‌ها از سال 2001 به لشکرکشی به افغانستان در حال افول به سر می‌برند.

دستیار ارشد فرمانده معظم کل قوا با خطاب قراردادن مقامات آمریکایی و یاوه‌گویی‌های آنها پیرامون اینکه ایران در منطقه و کشورهای همسایه چه می‌کند، گفت: حرف‌های آمریکایی‌ها توهم و خیالی است آنها می‌گویند ایران در کشورهای همسایه چه می‌کند؟ وئ ما در پاسخ می‌گوییم استراتژی ایران این نیست که به کشورهای همسایه تعدی داشته باشد. استراتژی جمهوری اسلامی ایران همان است که امام خامنه‌ای ترسیم کردند. همان استراتژی دفاعی و بازدارندگی مؤثر؛ البته برای دفاع از خودمان تا به سرنوشت دوران جنگ بازنگردیم. ما قطعا قدرت امنیتی و دفاعی خود را افزایش خواهیم داد.

وی با قدرتمند دانستن ایران در حوزه سیاسی و فرهنگی تصریح کرد: ما قدرتمندیم حیطه نفوذ سیاسی وفرهنگی‌مان از ایران به عراق، سوریه و لبنان رفته است وطی این 40 سال درون و خارج از کشور قدرتمند شده‌ایم. اما شما از ما می‌پرسید چرا در فلان نقطه حضور نظامی داریم!  ما هم از شما می‌پرسیم چرا در خلیج فارس حضور دارید؟ هواپیمایی مسافربری ما را سرنگون کردید در جنگ کمک مستقیم به عراق برای بازپس گیری فاو کردید. همین ناپایداری‌های منطقه هم نتیجه حضور شماست. هم اکنون هم صدها میلیون دلار سلاح به کشورهای عربی می‌فروشید و سه سال است روی سر مردم مظلوم یمن بمب می‌ریزید. شما قصد غارت منابع نفتی کشورها را دارید. برای اینکه کارخانجات نظامی‌تان رونق بگیرد غارت می‌کنید، شما ظالم و متجاوز هستید و باید از این منطقه خارج شوید.

وی در پایان گفت:ملت ایران ملتی صلح‌طلب است وامام زمان م می‌آید تا صلح جهانی اسلام همه‌گیر شود اما شما جنگ‌افروزید و می‌دانید قدرت ایران فراتر از اینهاست. ایران، عراق و افغانستان نیست چرا که رهبری خردمند، دولتی منتخب و مردم و نیروی مسلحی آماده دارد. رؤسای جمهور آمریکا از اوباما تا ترامپ اولی در پی تغییر در ایران بود و ترامپ در پی براندازی اما همه آنها توهم است چرا که ملت ایران صلح‌طلب است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصد جمهوری اسلامی در عملیات «وعده صادق» پیام قدرت بازدارندگی بود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر امروز در دیدار با جانبازان سرافراز ۷۰ درصد شهرستان همدان، گفت: جانبازان سرافراز سلامتی خود را برای اعتلای ارزش‌های قرآنی و دینی و مانایی این سرزمین هدیه کردند و سال‌ها در معرکه‌های سخت حضور پیدا کردند تا عزت ایران‌اسلامی حفظ شود.

وی افزود: سختی‌ها و مشکلات زندگی، جانبازان سرافراز را از مسیر خود منحرف نکرده و همچنان پایبند به اصول اعتقادی خود هستند.

قاسمی‌فرزاد گفت: اجر و پاداش الهی خانواده‌های جانبازان کمتر از خود ایثارگران نیست چرا که سختی‌ها برای رضای خدا تحمل کردند.

استاندار همدان تصریح کرد: بحمدالله پیروزی بزرگی در مقابل صهیونیست جنایتکار به دست آوردیم و اقدام دلاورمردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بود.

وی افزود: رژیم جعلی صهیونیستی و جنایتکار انسان‌های بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد و پاسخگو نیست اما بزرگ مردان جبهه مقاومت این هیمنه‌ی پوشالی را شکستند.

قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: جمهوری اسلامی در عملیات «وعده صادق» قصد کشتار مردم و تخریب خانه‌ها را نداشت و فقط قصد انتقال پیام قدرت بازدارندگی به استکبار جهانی را داشت.

کد خبر 6081486

دیگر خبرها

  • قصد جمهوری اسلامی در عملیات «وعده صادق» پیام قدرت بازدارندگی بود
  • عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار و قدرت به جهانیان بود
  • نیروی مسلح ایران از قوی‌ترین و محبوب‌ترین‌های جهان هستند
  • نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران از قوی‌ترین نیروهای مسلح جهان است
  • موازنه قدرت بعد از عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • شگفتی اپوزیسیون از قدرت بازدارندگی ایران در فصل نوین جهانی (+فیلم)
  • عبدی: عملیات «وعده صادق» قدرت نمای مطلق ایران بود
  • ابعاد مهم گفته نشده از عملیات «وعده صادق»
  • ابعاد مهم گفته نشده از عملیات «وعده صادق»
  • یادداشت|بازی دو سر برد ایران در عملیات «وعده صادق»