Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راستاد در مراسم امضای قرارداد بهره برداری از اولین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و احداث کارخانه تصفیه شکر در بندر شهید بهشتی، گفت: در راستای سیاست های توسعه دریامحور به خصوص توسعه سواحل مکران، سال گذشته شاهد بهره برداری از فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار با حضور رئیس جمهور و مقامات کشورهای همسایه بودیم که با این اقدام، ظرفیت این بندر از ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون به ۸ میلیون تن در سال افزایش یافت، ضمن اینکه در حال تبدیل این بندر به بنادر نسل سوم هستیم.

وی افزود: منظور از بنادر نسل سوم بنادری هستند که صرفا برای تخلیه و بارگیری نبوده و به مرکزی برای تولید، توزیع و لجستیک کالا تبدیل می شوند، به همین منظور، امروز شاهد امضای قراردادی برای احداث ترمینال صادرات مواد معدنی و نیز کارخانه تصفیه شکر در بندر شهید رجایی هستیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شرکت IPGL هند با سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری برای تامین تجهیزات بندری چابهار به صورت BOTمدت ۱۰ سال در بندر چابهار ورود کرده است و تا اواسط تیرماه امسال، بهره برداری موقت از پایانه بندری چابهار از سوی این شرکت هندی انجام می شود که به همین منظور ۴۰۰ هکتار از اراضی پس کرانه بندر چابهار تملک شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قراردادی که امروز به امضا خواهد رسید، در بخش احداث ترمینال مکانیزه صادرات مواد معدنی رقم ۲۸۰ میلیارد تومان است که پس از احداث، ۷۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۷۵ نفر به صورت غیرمستقیم شاغل می شوند. ظرفیت این پروژه۱۵   میلیون تن بوده و ۱۳ هکتار از اراضی بندری را به خود اختصاص می دهد.

به گفته راستاد، قرارداد احداث کارخانه شکر نیز با سرمایه گذاری به مبلغ ۱۲۴ میلیارد تومان با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن و بهره برداری ۴۰ ساله در ۵ هکتار از اراضی بندری بسته شده است.

کد خبر 4304589 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: بندر چابهار سازمان بنادر و دریانوردی شکر بانک مرکزی ایران قیمت نفت برجام وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت تحریم اقتصادی ایران خروج آمریکا از برجام گمرک وزارت راه و شهرسازی بورس اتحادیه اروپا صادرات نفت بازار سهام یکسان سازی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۸۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری، مجید فرهزاد مدیر عامل این شرکت در تشریح خبر گفت: برق رسانی به ناحیه صنعتی وحدت کیار، توسعه فیدر شماره ۷ ناغان در شهرستان اردل جهت تامین برق شهرک صنعتی کاج، احداث فیدر های جدید برق رسانی در دشتک، احداث فیدر عمومی وبهینه سازی فیدر شماره ۵ در گندمان جهت پمپاژ آب کشاورزی، برق رسانی به پمپاژ آب آزادگان در شهرستان بن، احداث فیدر های اختصاصی فاز ۱ و ۲ معادن سنگ بیدکل – باباحیدر، تقویت وبهینه سازی فیدر شماره ۴ فارسان جهت برق رسانی به قطب صنعتی جونقان از جمله این طرح ها می باشد.

وی در ادامه افزود : هدف از اجرای این طرح ها برق رسانی به نواحی صنعتی، ارتقاء ظرفیت و توسعه زیر ساخت ها، مدیریت بار مصرف، برق رسانی به پمپاژ های آب کشاورزی، مجتمع های گلخانه ای ودامداری، اشتغال زایی و... می باشد.

مجید فرهزاد خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح ها ۴۱ کیلومتر شبکه برق هوایی و ۴۴۰ متر شبکه زمینی احداث شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898912

دیگر خبرها

  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری