Web Analytics Made Easy - Statcounter

از این تعداد پاسگاه محیط بانی تعداد ۸۲ پاسگاه بدلیل کمبود نیروی محیط بان غیرفعال بوده که امیدواریم بتوانیم طی پروسه استخدام نیروی جدید و تقسیم نیروها در سطح کشور این پاسگاهها را راه اندازی کنیم.

ایران آنلاین /پاسگاه محیط بانی مکرش منطقه حفاظت شده کویر با حضور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و جمعی از مسئولان و محیط بانان محیط زیست استان تهران افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در این مراسم با اشاره به اینکه مجموعا ۳۷۴ پاسگاه محیط بانی در کشور داریم، افزود: از این تعداد پاسگاه محیط بانی تعداد ۸۲ پاسگاه بدلیل کمبود نیروی محیط بان غیرفعال بوده که امیدواریم بتوانیم طی پروسه استخدام نیروی جدید و تقسیم نیروها در سطح کشور این پاسگاهها را راه اندازی کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس استاندارد جهانی، هر ۱۰۰۰ هکتار عرصه یک نفر محیط بان نیاز دارد، اظهار داشت: در کشور ما هر ۱۲ هزار هکتار یک محیط بان انجام وظیفه می کند، این در حالی است که تعداد پاسگاهها نیز در کشور حدود یک ششم استاندارد جهانی است و با توجه به آسیب پذیر بودن مناطق تحت مدیریت محیط زیست ارتقاء و تجهیز پاسگاهها بسیار حائز اهمیت است.

 

محبت خانی در خصوص توزیع جلیقه ضد گلوله در سراسر کشور گفت: در حال حاضر تعداد ۳۴۰۰ نفر محیط بان در کشور داریم که با توجه به توزیع تعداد ۱۵۰۰ جلیقه ضد گلوله در کشور، تمام محیط بانانی که سر شیف خود حاضر هستند دارای جلیقه ضد گلوله بوده و هیچ محیط بانی بدون جلیقه برای انجام ماموریت اعزام نمی شود.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه به آموزش دوره های تخصصی به محیط بانان اشاره داشت و افزود: ۱۰۰۰ محیط بان در کشور از بدو استخدام بدون آموزش دوره های تخصصی مشغول به کار بودند که با همکاری دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ۵۰۰ نفر از این محیط بانان در حال حاضر مشغول گذراندن دوره های تخصصی لازم بوده و برای ۵۰۰ نفر باقیمانده نیز این دوره های آموزشی در نظر گرفته شده است تا بتوانند از اختیاراتی که به عنوان ضابط قضایی خاص دارند جهت پاسداری از محیط زیست استفاده لازم را ببرند.

 

وی گفت: همچنین تعداد ۴۵۰ دستگاه موتور سیکلت نیز خریداری شده که در نیمه اول سال در سراسر کشور توزیع خواهد شد و ۳۰۰ محیط بان جدید نیز طی آزمون استخدامی جذب سازمان حفاظت محیط زیست خواهند شد.

 

محبت خانی با بیان اینکه استفاده از هلی شات جهت کنترل و پایش مناطق نیز در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست کشور قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه هلی شات بهتر از یک عامل انسانی قادر به رصد و پایش مناطق است استفاده از آن می تواند تا حدود زیادی خلاء ناشی از کمبود نیروی محیط بان در مناطق چهارگانه را مرتفع کند.

 

وی با اشاره به اینکه استفاده از دوربین روی پیراهن محیط بان نیز یکی دیگر از اقداماتی است که در سال ۹۷ در دستور کار داریم، تصریح کرد: این دوربین ها هم برای ثبت تخلفات و ایجاد مدرک جهت مراجع قضایی و هم جهت کنترل و نظارت بر نیروی محیط بان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم