Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

شرکتهای اروپایی که با ایران همکاری می‌کنند، پس از اینکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای بین المللی با ایران خارج شد و اعلام کرد تحریمها علیه تهران را بازمی‌گرداند، با تحریمهای آمریکا مواجه هستند.

سایر کشورهای امضاکننده توافق هسته ای شامل فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه و چین اعلام کرده اند که از این توافق حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه این ایده را مطرح کرده که اتحادیه اروپا می‌تواند ضرر شرکتهایی که ممکن است با تحریمهای آمریکا روبرو شوند را جبران کند.

غول انرژی فرانسوی توتال هفته گذشته اعلام کرد در صورت عدم دریافت معافیت از تحریمهای آمریکا، ناچار خواهد شد از پروژه توسعه میدان گازی پارس جنوبی خارج شود.

یوهان پلینینگر، رییس فعالیتهای بالادستی OMV در نشست سالانه سهامداران این گروه در وین گفت: OMV تحولات سیاسی در آمریکا و اتحادیه اروپا را به دقت دنبال می‌کند. پروژه این گروه در ایران هنوز متوقف نشده و ادامه دارد با این حال هیچ سرمایه گذاری هنوز در ایران انجام نشده است.

این گروه اتریشی که عمده سودش را در اروپا بدست می‌آورد، فعالیتش را در سال 2002 در ایران به عنوان اپراتور بلوک اکتشافی مهر در غرب کشور آغاز کرد. سپس فعالیتهای خود را در سال 2006 به دلیل تحریمهای هسته ای متوقف کرد اما بدنبال امضای برجام و رفع تحریمها، در مه سال 2016 تفاهم نامه ای را با شرکت ملی نفت ایران برای پروژه های واقع در منطقه زاگرس و میدان فارس در جنوب امضا کرد.

شرکت OMV و گازپروم نفت روسیه در ژوئن سال 2017 تفاهم نامه ای را برای کار در بخش نفت ایران آغاز کردند.

پلینینگر در نشست سال گذشته سهامداران OMV گفته بود شرکت ملی نفت ایران 48 میلیون دلار به OMV بدهی دارد. این شرکت در آوریل نفت ایران را خریداری کرده بود.

گروه OMV شرکت نفت دولتی سابق اتریش است و دولت همچنان ۳۱.۵ درصد در آن سهم دارد. دومین سرمایه گذار بزرگ آن، گروه صنعتی "مبادله اینوستمنت" ابوظبی با ۲۴.۹ درصد سهم است.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران رییس جمهور هسته ای روسیه چین فرانسه اتحادیه اروپا انرژی پارس جنوبی سرمایه گذاری شرکت ملی نفت گازپروم دلار اتریش دولت سرمایه انرژی نفت پارس توتال پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

به گزارش ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع روسیه با قدردانی از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به این رژیم، اظهار کرد: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا  از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • اقدام کریستوفر کنت برای کودکان اهوازی
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است