Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ممکن است برخی سلایق موجود کشور، موافق و برخی مخالف این پیامرسان ها باشند اما آنچه در کشور حاکم است و مبنای عمل دستگاههای دولتی قرار می گیرد قانون است و بر همین اساس، وزارت ارتباطات طبق ابلاغیه و تصویب شورایعالی فضای مجازی موظف به حمایت فنی از پیامرسان های بومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حاکمیت نیز بر اساس اصول حاکمیتی و مقررات حمایتی از حوزه های گوناگون، از فعالان این حوزه و توسعه دهندگان پیامرسان های بومی حمایت می کند و ما نیز ملزم به حمایت هستیم.
وزیر ارتباطات افزود: نباید دیدگاه سیاسی به تیم های فنی که در حال توسعه پیامرسان ها هستند وجود داشته باشد و باید ضمن نقد منصفانه به فعالیت های آنها، از پیامرسان های داخلی حمایت کنیم.
وی افزود: این تیمها نباید به مسایل سیاسی متهم شوندچرا که به اندازه کافی تحت فشار مسایل فنی و توسعه فناوری خود هستند و نباید اظهار نظر مدیر یک پیامرسان را به حساب همه پیامرسان ها و حتی کارکنان همان پیامرسان نیز گذاشت.
وی افزود: دولت اصرار دارد بحث رسانه و پیامرسان باید از هم تفکیک شود و این مضووع یکی از استدلالاتی است که در موضوع نامه چند تن از وزرا به دادستان برای رفع فیلتر توئیتر هم مطرح شده بود.
آذری جهرمی در خصوص نامه وزرا برای طرح رفع فیلتر توئیتر نیز گفت: قبلا و در سال 88 فیلترینگ توئیتر در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مصوب و به وزارت ارتباطات ابلاغ شد و ما همچنان معتقدیم که فیلترینگ توئیتر بر اساس دستور کارگروه و نه دستور قضایی بوده است.
وی افزود: البته دادستان کل کشور معتقد است فیلتر توئیتر دستور قضایی بوده که این نیز هست ولی درسال 96، بازپرس شهرستان مشهد گزارش و دستور قضایی را برای دادستان تهران ارسال کرده است که تاکید شده : دربرخی مواقع توئیتر در دسترس کاربران قرار دارد و چون بعضا دارای مسایل و عناوین مجرمانه است، درخواست مسدود کردن آن را داشت.
وزیر ارتباطات افزود: یکی از حوزه های صلاحیت بازپرس، صلاحیت محلی است و این اظهار نظر و حکم قضایی می تواند در حوزه شهر مشهد باشد لذا هشت عضو کارگروه که نامه بررسی رفع فیلتر توئیتر را امضا کرده اند معتقدند این موضوع همچنان باید در جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه طرح شود.
وزیر ارتباطات همچنین تصریح کرد: درخواستی برای رفع فیلتر یوتیوب نداشته ایم.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حمایت پیامرسان تکلیف قانونی ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعب آب در شهرستان ابرکوه

یحیی هاشمی نژاد رئیس اداره منابع آب شهرستان ابرکوه گفت: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره و همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی یک حلقه چاه غیرمجاز در یک واحد سنگ شکن در این شهرستان شناسایی و پس از طی مراحل قانونی پر شد که این امر صرفه جویی سالانه ۲ هزار و ۵۲۰ متر مکعب آب را در پی داشت. 

وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی اظهار داشت: اداره منابع آب شهرستان ابرکوه با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد
  • (ویدئو) نوجوان ایرانی که دل ایلان ماسک را برد؛ یاسین شفیعی کیست؟!
  • ایلان ماسک مخالف فیلتر شدن تیک‌تاک در آمریکا است
  • ۲ هزار مترمکعب آب در ابرکوه صرفه‌جویی شد
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعب آب در شهرستان ابرکوه
  • اصلاح الگوی کشت تکلیف قانونی وزرات جهاد کشاورزی
  • تعرفه هزینه خدمات هوشمند با ابلاغ مجلس اعمال می‌شود