Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@01:27:48 GMT

ایران از واردات شکر بی‎نیاز شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۹۵۱۲

رویداد۲۴-بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، سال گذشته با توجه به رشد تولید چغندرقند در حوزه واردات شکر بی نیاز شدیم. معاون وزیر کشاورزی از بی نیاز شدن ایران به واردات شکر به واسطه افزایش تولید خبر داد.

بر اساس گزارش ، یزدان سیف در مراسم امضای تفاهمنامه احداث و بهره‌برداری از کارخانه تصفیه شکر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، با بیان این‌که آنچنان که باید به توسعه بندر چابهار پرداخته نشده است، اظهار کرد: سال گذشته با توجه به رشد تولید چغندرقند در حوزه واردات شکر بی نیاز شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری این‌که در سال زراعی گذشته  8.1 چغندر تولید شد، تصریح کرد:‌سال گذشته 35 درصد رشد تولید چغندر در کشور داشتیم و یک میلیون و 142 هزار تن شکر کشور از محل چغندر قند تامین شده است.

وی  افزود:‌ کل نیاز کشور 2.2 میلیون تن نیاز کشور است که با احتساب 850 هزار تن شکر استحصال شده از نیشکر حدود 2 میلیون تن شکر در کشور تولید شده است. سیف افزود:امروز فاصله قیمت شکر سفید و خام افزایش یافته و حدود 60 تا 70 دلار است که شرایط خوبی را برای سرمایه‌گذاران کارخانه تصفیه شکر در چابهار فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید بر این‌که اختلاف قیمت فرصت بسیار مناسبی برای کشور است، گفت: از سرمایه‌گذاران خواهش می‌کنم همچنان روی بازار خارج کشور حساب کنند و روی بازار داخل به واسطه این‌که از محصول شکر خودکفاست، روی بازار داخلی حساب نکنند.

سیف با یادآوری این که در برهه‌ای از زمان صنایع قند و شکر ایران تعطیل شده بود که به یمن سیاست‌های دولت این صنعت فعال و حدود 15 هزار اشتغال ایجاد شده است، گفت: در مکانی هستیم که اطراف ایران بازار مصرف است و فرصت خوبی برای حضور در بازار سایر کشور برای صادرات شکر است.

وی همچنین با بیان این‌که 24 هزار تن شکر به بخش خصوصی فروخته‌ایم اما تامین کامیون در بندر چابهار با مشکل مواجه شده است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته