Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@20:55:51 GMT

فعالیت پارکبان‌های تهران سر خود و غیرقانونی است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۹۵۲۰

فعالیت پارکبان‌های تهران سر خود و غیرقانونی است

رییس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر گفت: قرار است طراحی صورت گیرد که مردم با اپلیکیشن‌های موبایلی جای پارک خود را رزرو کرده و پول را آنلاین پرداخت کنند و اگر ماشین دیگری در جای مربوطه پارک کند جریمه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شورا آنلاین، محمد علیخانی با اشاره به ساماندهی پارک حاشیه‌ای در تهران گفت:‌ شورای پنجم در ابتدای کار شهرداری را الزام کرد تا لایحه‌ای در خصوص ساماندهی پارک حاشیه‌ای ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ۷ الی ۸ ماه گذشته هیچ کاری در این زمینه انجام نداده است.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر با بیان اینکه منابع زیادی شهرداری در این زمینه از دست داده است،‌گفت: در شرایط فعلی که شهرداری مشکلات مالی دارد پیمانکاران طلبکار هر روز مقابل شورا هستند نمی‌دانم چرا شهرداری هیچ کاری در زمینه کسب درآمد در پارک حاشیه‌ای انجام نداد و این درآمد را از دست داد.

علیخانی با تأکید بر این موضوع که شهرداری لایحه ساماندهی را به شورا نیاورده است گفت: این مشکل بسیار بزرگی است اما در مدیریت جدید شهرداری به نظر می‌رسد این موارد برطرف شود چرا که افشانی شهردار جدید تهران در برنامه‌اش به این موضوعات اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های پارکومتر در گذشته نصب شده است گفت: برخی از این دستگاه‌ها خراب است و برخی کار می‌کند اما به دلیل ضعف اطلاع‌رسانی مردم نمی‌دانند چگونه از این دستگاه‌ها استفاده کنند سازمان حمل و نقل ترافیک هم در این زمینه کار انجام نداده است.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر ادامه داد: بهتر است مواردی که خراب است رفع خرابی شود اما شهرداری کاری نکرده است.

علیخانی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هزار دستگاه پارکومتر در تهران وجود دارد گفت:‌از کل این دستگاه‌ها کمتر از ۱۰ میلیون تومان درآمد داریم چرا  که مردم نمی‌دانند از این دستگاه‌ها چگونه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته تهران ظرفیت ۹۰۰ هزار فضای پارک حاشیه‌ای دارد گفت:‌آقای پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران به ما گفت در این مطالعات کوچه‌ها هم آمده است اگر کوچه‌ها را کم کنید ۲۰۰ هزار پارک حاشیه‌ای وجود دارد.

علیخانی گفت: ما هم اعلام کردیم اشکال ندارد همین ۲۰۰ هزار جای پارک را ساماندهی کنید.

وی با تأکید بر این موضوع که دیگر قرار نیست پارکومتری در تهران نصب شود گفت: قرار است از طریق اپ‌ها و شرکت‌هایی که برنامه‌ریزی‌های نرم‌افزاری اینترنتی انجام می‌دهند پارک حاشیه‌ای کنترل شود. قرار است برنامه‌ای نوشته شود تا از طریق نرم‌افزار کنترل صورت گیرد.

وی ادامه داد: مردم با این اپلیکیشن‌های موبایلی می‌توانند  جای پارک خود را رزرو کرده و پول را آنلاین پرداخت کنند اگر ماشین دیگری در جای مربوطه پارک کند جریمه می‌شود این امکانات وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که پارکومترهای فعلی جمع‌آوری می‌شود، گفت:‌فعلاً برنامه‌ای برای جمع‌آوری آنها وجود ندارد اگر در آینده نیاز باشد جایگزین می‌شود.

علیخانی در خصوص آمار خرابی پارکومترها گفت:‌آمار دقیقی نداریم.

وی با بیان اینکه خط‌کشی‌های خیابان‌ها و شماره‌گذاری‌ها از بین رفته‌ است، و تقریباً موضوع پارک حاشیه‌ای رها شده است گفت:‌اگر نگهداری صورت گیرد خط‌کشی‌ها و شماره‌گذاری‌ها صورت گیرد مشکلات برطرف می‌شود اما شهرداری به موضوع توجه نمی‌کند.

وی با بیان اینکه این اپلیکیشن‌ها از چه زمان فعالیت خود را آغاز می‌کنند گفت:‌الزام کرده بودیم که ظرف ۳ ماه این اتفاق بیفتد اما متأسفانه آقای پورسیدآقایی به قدری در طرح ترافیک گیر کرده‌اند که به موضوعات دیگر نمی‌رسند.

علیخانی در پاسخ به این پرسش که بسیاری از این پارکومترها ایراد دارند و شماره‌گذاری محل‌های پارک‌های حاشیه‌ای و خط‌کشی‌ها وجود ندارد اما پلیس شهروندان را به خاطر پارک حاشیه‌ای جریمه می‌کند گفت:‌باید شهرداری مشکلات پارکومترها را برطرف کند.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر در خصوص بودجه پارک حاشیه‌ای گفت:‌اعتبارات لازم به سازمان ترافیک در این زمینه داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز در برخی نقاط پارکبان‌ها مشغول به کار هستند گفت:‌کار پارکبان‌ها غیرقانونی است این‌ افراد زیر نظر شهرداری نیستند و خودسرانه کار انجام می‌دهند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران شهرداري تهران طرح ترافیک اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است

موسی الرضا حاجی بگلو روز دوشنبه در صد و سیزدهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری افزگفتود: یک نفر در کمیته تطبیق فرمانداری برای ۱۵ نفر عضو شورا تصمیم گیری می‌کند و از فرماندار تقاضا می‌کنیم از افراد متخصص برای بررسی مصوبات شورا استفاده کند.

وی اضافه کرد: از آنجا که هزینه کرد شهرداری بدون داشتن بودجه خلاف قانون است لذا باید یک دوازدهم بودجه را به شهرداری ابلاغ کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.

مجید دبیریان دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: رفع ابهام بودجه شهرداری در کمیته تطبیق باید به سرعت انجام شود تا این بودجه ابلاغ شود.

بودجه امسال شهرداری مشهد مبلغ ۵۶۰ هزار میلیارد ریال است.

بلاتکلیفی طرح سوال از شهردار مشهد

عضو دیگر شورای اسلامی شهر مشهد نیز در تذکری گفت: طرح سوال از شهردار مشهد از قبل از نوروز ۱۴۰۳ مطرح است، اما همچنان بلاتکلیف است و در دستور کار‌های نشست علنی شورا نیامده است.

هاشم دائمی افزود:طرح سوال از شهردار در اسفندماه پارسال به ثبت رسید، اما به دلیل فرایند استقبال از بهار مهلتی به شهردار داده شد تا پاسخ را بعد از فرایند استقبال از بهار بدهد.

وی ادامه داد: مهلت قانونی طرح سوال ۲ هفته است لذا انتقاد جدی به هیات رییسه وارد است که چرا طرح در دستور کار قرار نگرفته است و هیچ پاسخی نیز از شهردار به شورای شهر انعکاس نیافته است.

موسی الرضا حاجی بگلو عضو دیگر شورا نیز در این خصوص اظهار کرد: طرح سوال از شهردار مربوط به قبل سال جدید بوده و زمان پاسخگویی آن منقضی شده است از این رو دوباره باید درخواست طرح سوال داده شود.

توجه مساله محور به حاشیه شهر مشهد

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت:در بودجه امسال شهرداری به موضوع حاشیه شهر به صورت ویژه و مساله محور توجه شده و محرومیت زدایی از این مناطق در اولویت است.

فاطمه سلیمی افزود: شورای شهر طی ۲ و نیم سال گذشته اقدامات مهمی در حوزه منابع انسانی داشته که تبدیل وضعیت چهار هزار نیروی ایثارگر و تبدیل وضعیت نیرو‌های پیمانی شهرداری از آن جمله است.

وی اضافه کرد: اصلاح احکام کارمندی سال گذشته در خصوص نحوه ترسیم حقوق کارمندان شهرداری و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارگری نیرو‌های شرکتی از دیگر اقدامات است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تشکیل اداره امور کارگری و ایجاد اداره کل خلاقیت و نوآوری در این دوره و نیز استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان نیز از اقدامات مهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می‌شود
  • افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در آینده نزدیک