Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتباطات > ارتباطات و فناوری - همشهری آنلاین:
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به انتشار اخباری درباره فیلتر نشدن نسخه‌های فارسی تلگرام، اعلام کرد: تصمیم‌گیر پالایش و فیلتر سایت‌ها و نرم‌افزارها نیست.

به گزارش ایرنا، پیام رسان تلگرام به دستوربازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران از دهم اردیبهشت ماه امسال فیلتر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز‌های اخیر برخی رسانه‌ها مطالبی مبنی بر چرایی فیلتر نشدن نسخه‌های فارسی تلگرام باوجود مسدود شدن تلگرام پرداخته‌اند.

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این وزارتخانه تاکنون هیچ سروری در اختیار تلگرام و یا نسخه‌های غیررسمی آن (فارسی) قرار نداده و هر آنچه امکانات داشته با ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی، در اختیار پیام رسان‌های بومی مجاز قرار گرفته است.

براساس این اطلاعیه، مرکز ماهر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بهمن ماه پارسال هشدار داد: «از آنجا که تلگرام برنامه‌ای متن باز است و هر روز چندین نسخه غیررسمی از آن ایجاد می‌شود و از طرفی شناسایی و بررسی همه این نسخه‌ها کار مشکلی است، توصیه می‌شود کاربران از نصب هرگونه نسخه غیررسمی و تایید نشده تلگرام خودداری کنند.»

وزارت ارتباطات در این اطلاعیه همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا محدودیت برای نسخه‌های فارسی تلگرام ایجاد نمی‌شود، اعلام کرده: «همانگونه که پیشتر اعلام شده بود، بار دیگر تاکید می‌شود این وزارتخانه تصمیم‌گیر پالایش و فیلتر سایتها و نرم‌افزارها نیست.

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه متشکل از اعضای دولتی و غیردولتی، وظیفه اعمال فیلترینگ را برعهده دارد.

در همین زمینه: کاربران با فیلترشکن دربرابر دستور قضایی مقاومت می‌کنند هشدار وزیر ارتباطات درباره اثرات مخرب امنیتی فیلترشکن‌ها وام ۵ میلیارد تومانی به پیام‌رسان‌های داخلی وزیر ارتباطات: مدل آزمایشی ارز دیجیتال ایرانی آماده شد وزیر ارتباطات: تکلیف خود با رسانه‌های نوین را نمی‌دانیم | برخی کلا مخالف تکتولوژی‌اند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه مرکز تولید پهپاد و سلاح‌های خودکار تأسیس می‌کند+ فیلم

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته یک مرکز تحقیقاتی و تولید پهپاد و تسلحیات خودکار تأسیس کند.

به گزارش مشرق، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور تصمیم گرفته مرکز تحقیقات و تولید پهپادها و سامانه های خودکار ایجاد کند.

براساس بیانیه‌ای که وزارت دفاع روسیه منتشر کرده، شویگو امروز از میدان آموزش نظامی در حومه مسکو بازدید کرد و در آنجا در جریان اجرای دستورالعمل‌های فرماندهی برای توسعه هواپیماهای بدون سرنشین و سلاح‌های کوچک با در نظر گرفتن تجربه عملیات نظامی ویژه قرار گرفت.

در این بیانیه همچنین آمده که «شویگو از انواع هواپیماهای بدون سرنشین با محموله بین ۱۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم از جمله یک هواپیمای تهاجمی کوادکوپتر مجهز به آخرین فناوری برای استفاده از انواع مهمات بسته به وظایف محوله بازدید کرد.

شویگو نیز در این بازدید گفت: وزارت دفاع روسیه تصمیم گرفته یک مرکز تحقیقاتی و تولیدی برای پهپادها و سامانه‌های خودکار ایجاد کند. مرکزی که ایجاد خواهد شد به عنوان انجمنی برای مؤسسات و آزمایشگاه‌های مختلف در این زمینه عمل خواهد کرد که درگیر توسعه و تولید تسلیحات پیشرفته هستند.

شویگو در ادامه افزود که «گروه‌های تهاجمی باید به این نوع سلاح‌ها مجهز شوند تا به طور مؤثر پهپادهای دشمن را منهدم کنند.»

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • مالکان درمورد مدیریت سرخابی‌ها تصمیم می‌گیرند
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت
  • سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه اسراییل: نمی خواهیم به تنش با ایران ادامه دهیم (فیلم)
  • هر سال حدود ۵۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در کشور ثبت می‌شود
  • «نگرانی» هشتگ شکست‌خورده بی‌بی‌سی فارسی
  • روسیه مرکز تولید پهپاد و سلاح‌های خودکار تأسیس می‌کند+ فیلم