Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مراسم تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان ورزشی کشور روز گذشته با حضور دکتر روحانی در سالن اجلاس سران برگزار شد.

رییس جمهور در این دیدار اظهار داشت: دختران ورزشکار ما با رعایت شئونات اسلامی میتوانند بهترین تبلیغ کننده برای اسلام باشند.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رییس جمهور برنا ورزشکار اسلام تبلیغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۰۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید‌ها و نباید‌های ورزش در ماه مبارک رمضان

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حمیدرضا زلفی درباره انجام فعالیت‌های ورزشی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به طور کلی اکثر ورزشکاران به دلیل تغییر برنامه تغدیه خود در این ماه به دنبال تغییر برنامه تمرینی خود هستند و این موضوع در بین ورزشکاران به یک چالش تبدیل شده است. روزه‌داری در ماه مبارک رمضان مانعی برای انجام فعالیت ورزشی نیست. افراد نباید فعالیت‌های ورزشی خود را به طور کامل قطع کنند و حتما باید در دوران روزه‌داری هم به فعالیت ورزشی خود ادامه دهند.

این استاد دانشگاه افزود: افراد با رعایت اصول تغذیه‌ و زمان‌بندی مناسب برای مصرف آن، می‌توانند به فعالیت ورزشی خود در این ماه ادامه دهند و روزه داری مانعی برای ورزش کردن نیست و اتفاقاً تاثیر مثبتی بر بدن دارد. ورزشکاران حرفه‌ای نیز هرگز نباید تمرین را ترک کنند چرا که عدم انجام تمرین در بازه زمانی یک ماهه می‌تواند باعث افت بدن و کاهش استقامت عضلانی و قلبی-عروقی و دیگر شاخص‌ها شود.

وی ادامه داد: با توجه به روزه داری باید شدت تمرینات کاهش یابد و در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت، عملکرد بدن بهبود یابد. همچنین زمان بندی مناسب در تغذیه در این بحث کمک کننده است. فعالیت سنگین علاوه بر مصرف آب بدن، باعث تغییراتی در گردش و فشارخون می‌شود و عوارضی همانند افت فشار خون، سرگیجه و تهوع را به همراه دارد. در نتیجه کاهش شدت فعالیت ورزشی ضروری است. البته در ورزشکاران حرفه‌ای بحث متفاوت است و آن‌ها می‌توانند با شدت بالاتر کار کنند؛ اما افراد عادی باید با شدت پایین فعالیت انجام دهند.

زلفی اضافه کرد: می‌توان با استفاده از چند راهکار از کم‌آبی بدن جلوگیری کرد. در وعده های افطار و سحر نوشیدن مایعات به ویژه آب نقش بسزایی در این مورد دارد. همچنین مصرف میوه‌ها باید در وعده‌های مابین افطار و سحر در دستورکار قرار بگیرد چرا که میوه‌ها می‌توانند، مواد ویتامینی و معدنی مورد نیاز بدن را تامین کنند.

استاد دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان‌شرقی در پاسخ به این پرسش که ورزش باید قبل از افطار انجام شود یا بعد از آن؟ گفت: هر دو امکانپذیر است. اگر بخواهیم بعد از افطار ورزش کنیم، قطعا نباید بلافاصله بعد از صرف غذا باشد و تمرینات سنگین باید حداقل یک تا سه ساعت بعد از افطار صورت گیرد. فعالیت ورزشی قبل از افطار نیز باید یک تا ۲ ساعت مانده به افطار به صورت سبک تا متوسط انجام شود. افراد عادی نیز می‌توانند تمریناتشان را صبحگاه به طور سبک انجام دهند تا در طول روز با کم آبی مواجه نشوند.

وی درباره اینکه ورزش در ماه مبارک رمضان باید هوازی باشد یا بی هوازی، بیان کرد: با توجه به شرایط هر ۲ امکانپذیر است. برای افراد عادی، دوچرخه سواری، دویدن،‌ پیاده‌روی و حتی شنا فعالیت های ورزشی مناسبی هستند که هم به نشاط عضلات کمک می‌کنند و هم با اکسیژن رسانی به بدن باعث شادابی می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان‌شرقی در تربیت‌بدنی خاطرنشان کرد: افرادی که فعالیت‌های مقاومتی دارند، می‌توانند بعد از افطار با شدت مناسب فعالیت‌شان را انجام دهند. اما در به طور کلی کسانی که دارای بیماری های خاص و متابولیسمی هستند در صورت اینکه روزه داری و انجام فعالیت ورزشی برای آن‌ها دارای منع پزشکی نباشد؛ توصیه می‌شود فعالیت های هوازی و سبک که در بحث متابولیسم و انرژی کمک کننده هستند را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در بحث تغذیه هم باید مواد کربوهیدرات‌دار همانند ماکارونی و برنج مصرف شود و نباید از استفاده از سبزیجات و پروتئین غافل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش واعظی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان : روحانی نماینده‌ای نداشته که در شورای نگهبان حاضر شود
  • واکنش به اظهارات طحان نظیف درباره ردصلاحیت روحانی
  • ادامه‌ی سریال جنجال‌ها بر سر رد صلاحیت روحانی
  • روحانی نماینده‌ای نداشته که در شورای نگهبان حاضر شود
  • شیرینی «حجاب» روی سکوی قهرمانی جهان
  • برگزاری کنفرانس ضد اسلام‌هراسی در پاریس
  • برگزاری کنفرانس ضد اسلام‌هراسی در پاری
  • رویداد فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران موجب کشف استعدادها می‌شود
  • نگاهی به کتاب " اسلام، علم، مسلمانان و فناوری" به قلم دکتر حسین نصر
  • باید‌ها و نباید‌های ورزش در ماه مبارک رمضان