Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:
مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت علوم اعلام کرد: دانشجویان کارشناسی دانشگاه‌های سطح یک و دو و ۱۳ دانشگاه مادر استان تحت پوشش طرح اشتغال‌پذیری قرار می‌گیرند.

به گزارش مهر، محمدرضا آهنچیان با اشاره به تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانشجویان کارشناسی، گفت: این برنامه برای برانگیختن دانشگاه‌ها تدوین شده است تا بتوانند برای اشتغال‌پذیری دانشجویان به شکل فعالانه و نظام‌یافته حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: دانشگاه‌ها پیش از این فعالیت‌های خوب و اثرگذاری در زمینه اشتغال‌پذیری دانشجویان داشته‌اند که به شکل پراکنده بوده و هر دانشگاه بر اساس تشخیص خود عمل می‌کند که البته مورد قبول وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نیز قرار دارد اما چون برخی دانشگاه‌ها هنوز در این زمینه کاری انجام نداده‌اند، پیش‌نویس آیین‌نامه مذکور تدوین شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود: با توجه به دوره کارشناسی و نقشی که دانشجویان این مقطع می‌توانند در تولید ملی داشته باشند و برای ایجاد یک وحدت رویه در زمینه اشتغال‌پذیری دانشجویان بین دانشگاه‌ها، این طرح اجرایی می‌شود.

وی افزود: به منظور اینکه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بتواند حمایت‌های خود را از این برنامه اجرا کند، این برنامه برای دانشگاه‌هاي سطح یک، سطح دو و ۱۳ دانشگاه مادر استان که در مجموع بیش از ۵۰ دانشگاه را در برمی‌گیرد، اجرا می‌شود.

آهنچیان یادآور شد: این برنامه در مرحله اول به صورت پایلوت اجرا می‌شود و بازخوردی که ما از آن دریافت می‌کنیم و بر اساس تجربه‌ای که به دست خواهیم آورد آن را برای سایر دانشگاه‌ها نیز اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: بعد از اجرای این طرح در مقطع کارشناسی و موفقیت‌آمیز بودن آن، در مقاطع بالاتر از جمله مقطع کارشناسی ارشد نیز اجرایی خواهد شد.

در همین زمینه: بیکاری تبدیل به یک ابرچالش شده است | بیکاران ما کارشناسی ارشد و دکترا هستند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر جمعه در دیدار با قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اظهار کرد: استان کردستان دارای ۴۰ هزار دانشجو در سطح دانشگاه‌های استان است که ۱۴ هزار دانشجو از این تعداد متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه در حوزه کار علمی نیاز به کارهای جدیدی است، افزود: باید هم در زمینه مسائل علمی و اعضای علمی جوان که می‌خواهند وارد عرصه شوند یک کار جدید شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: عمده دانشجویان دانشگاه‌های استان مربوط به دانشگاه آزاد و پیام نور است و باید کارهای پژوهشی در دانشگاه‌ها افزایش یابد.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش که دایره وسیعی دارد برای اینکه موازی کاری نشود فصلنامه‌هایی در ارتباط با امام زمان (عج) وجود دارد و کتاب‌های معتبری در این زمینه چاپ شده و باید این کارها به بدنه دانشگاه و فضای دانشجویان وارد شود.

وی بر لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی در زمینه مهدویت تاکید کرد و بیان داشت: کار مهدویت باید به بدنه دانشگاه تزریق شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: اگر کار و فعالیت دانشجویی و استادی است باید در زمینه درک مهدویت و معنویت آن به دانشجویان و اساتید سرایت کند و روی کارهای پژوهشی مربوط به فقه شوافع که متعلق به مناطق کردستان و جنوب کشور است، کار شود.

کد خبر 6095758

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری