Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور افغانستان اعلام کرد که اگر حملات طالبان افزایش یابد دولت افغانستان بر اساس پیمان استراتژیک با آمریکا و ناتو درخواست کمک بیشتری خواهد کرد. ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ویس‌احمد برمک» وزیر کشور افغانستان در واکنش به افزایش ناامنی‌ها در این کشور گفت: مخالفان مسلح در افغانستان برای منافع کشورهای خارجی می‌جنگند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: اگر مخالفان مسلح عملیات‌های خودرا در افغانستان افزایش دهند ما نیز بر اساس پیمان استراتژیکی که با آمریکا و ناتو داریم متناسب با آن تصمیم خواهیم گرفت.

وزیر کشور افغانستان اظهار داشت: اگر نیاز باشد با تفاهم متقابل و مشترک با آمریکا و ناتو برای مقابله با افزایش تهدیدات امنیتی تصمیم خواهیم گرفت.

برمک خاطرنشان کرد، در صورتی که در برخی از مناطق افغانستان برای مبارزه با مخالفان مسلح به نیروهای خارجی نیاز داشته باشند از آمریکا و ناتو درخواست کمک خواهد کرد.

طالبان اوایل سال جاری عملیات بهاری موسوم به خندق را اعلام کرد و در کمتر از یک ماه گذشته مناطق وسیعی در برخی از ولایت‌های افغانستان را به کنترل خود در آورده است..

این در حالی است که استراتژی جنگی آمریکا مبنی بر افزایش نیرو و تشدید بمباران‌های هوایی نتوانسته مانع قدرت گرفتن طالبان در افغانستان شود و تنها کشتار غیرنظامیان افزایش یافته است.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۰۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند

علیرضا فخاری، استاندار تهران در نخستین جلسه شورای اداری ۱۴۰۳ که با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع حاضر در کشور در استان تهران ساکن هستند و اقدامات لازم به کمک سایر نهادها در حال انجام است که اتباع غیرمجاز را دستگیر و از کشور خارج شوند.

به گفته وی، اتباع مجاز را نیز چه در حوزه اقتصادی چه در حوزه اجرایی و فرهنگی باید سازماندهی کنیم، بخشی از ظرفیت‌های ما اکنون در اختیار اتباع است که باید برون دادهایشان را در این زمینه نمایان کنند.

این درحالیست که روز گذشته وحیدی، وزیر کشور نیز اعلام کرد ما واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این برای اتباع را نداریم و کشورمان اشباع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • حضور ویرانگرِ آمریکا در افغانستان + فیلم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات