Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@11:42:11 GMT

تاثیری که دلار بر قیمت سیم‌کارت‌ گذاشت

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۰۹۹۷

معمولا بازار سیم‌کارت‌های تلفن همراه کمی بعد از تحول در بازار گوشی‌های تلفن همراه به اتفاقات بازار واکنش نشان می‌دهد؛ البته به گفته فعالان بازار، نوسانات ارزی در ماه‌های اخیر تاثیراتی در بازار سیم‌کارت‌های تلفن همراه هم داشته و به نوعی رکود منجر شده است؛ زیرا اگرچه بازار سیم‌کارت‌ هر ساله بعد از ایام تعطیلات نوروز شاهد رونق بود، اما امسال سهم تقاضا آنقدر زیاد نبود و این بازار رونقی که باید را تجربه نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه افشار فروتن - رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه، سیم‌کارت و لوازم جانبی- درباره تغییرات قیمت سیم‌کارت به ایسنا گفت: با توجه به تجربه‌ای که در سال‌های گذشته بوده، همیشه ایامی از سال از جمله نزدیک شدن به پایان سال و یا شروع تعطیلات تابستانی، مواقعی است که افزایش تقاضا برای تهیه سیم‌کارت مقداری بیشتر می‌شود. هرچند که آن‌چنان رونقی در بازار نیست که سهم تقاضا آنقدر زیاد باشد و تاثیرات زیادی بگذارد.

وی در ادامه با بیان اینکه سیم‌کارت تلفن همراه در طول این چند سال ورود به بازار مصرف، همواره شرایط خاص خود را داشته، افزود: شاید نتوان سیم‌کارت را با اقلام دیگر مقایسه کرد که با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تغییری در تقاضا و قیمت ‌آن‌ها مشاهده شود. با وجود این، در زمان‌های پایان سال و تابستان، مقداری افزایش و کاهش سطح تقاضا وجود دارد، آن هم بیشتر در مورد سیم‌کارت‌های اعتباری است که سطح تقاضا افزایش یا کاهش پیدا می‌کند.

افشار با بیان اینکه در حال حاضر موارد و عوامل دیگری از جمله نوسانات نرخ ارز و شرایط موجود و افزایش قیمت گوشی بر بازار بی‌تاثیر نبوده است، افزود: این افزایش قیمت هم بیشتر در سیم‌کارت‌هایی با کدهای قدیمی یک دو و سه بیشتر است. البته سیم‌کارت خیلی سریع تاثیر نمی‌گیرد اما این تاثیرات با زمان قابل توجه‌تری تاثیر می‌گذارند که ما نیز شاهد آن بودیم و افزایش نسبی را در کل سیم‌کارت‌های دائمی در بازار داشتیم که کماکان هم همین روند ادامه دارد.

رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه، سیم‌کارت و لوازم جانبی با اشاره به بیشترین قیمت سیم‌کارت‌های دائمی اظهار کرد: سیم‌کارت‌های با کد قدیمی دیگر صفر نیستند و عمدتا کارکرده هستند و به نسبت کارکردشان تاثیرات مختلف دارند. بیشترین قیمت را نمی‌توان برای این‌ها متصور شد، زیرا سیم‌کارت‌هایی هستند که حتی تا چندصد میلیون هم در بازار عرضه می‌شوند؛ اما بازه‌ی قیمت این سیم‌کارت‌های با کدهای ثابت یک تا سه از حدود سه میلیون تومان شروع می‌شود که هر کدام از این کدها شرایط خاصی دارند.

انتهای پیام

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی ۱.۷ درصد کاهش یافت و در کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار فرود آمد. بر همین اساس، اونس طلا در بازار جهانی ۲ هزار و ۲۹۴ دلار قیمت دارد که کاهش ۴۲ دلاری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نزول سنگین قیمت طلا و ارز

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت طلا در طول یک هفته گذشته افت ۲۶ دلاری و به عبارتی ۱.۱ درصدی را تجربه کرده است. اما همچنان عملکرد بازار جهانی طلا در طول یک ماه گذشته، افزایش ۶۲ دلاری قیمت اونس طلا را نشان می‌دهد.

بنا به این گزارش، تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229097 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • طلای جهانی سقوط کرد
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • همراه پرخرج
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد