Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از ایرنا، ماهاتیر محمد پس از نخستین جلسه وزیران کابینه اش درمصاحبه با خبرنگاران در پوتراجایا پایتخت ستادی مالزی گفت: ما درمورد مسائل مالی کشور نگران هستیم.
وی اظهارداشت: مالزی اکنون 250 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد که این رقم حدود 65 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی این رقم را کمتر از سقف تعیین شده و 55 درصد اعلام کرده بود.
ماهاتیر محمد گفت: اعضای هیات دولت در نخستین جلسه توافق کردند با توجه به مشکلات مالی کشور، حقوق و دستمزد وزیران با وجودیکه از کارمندان عالی رتبه هم کمتر است، 10 درصد کاهش یابد.
وی افزود: درصدد هستیم دولت را کوچک نگه داریم و درعین حال نسبت به شناخت راهی که منجر به کاهش بدهی های کشورشود، اقدام کنیم.
ماهاتیر محمد گفت که سال1981 که نخست وزیر شد، نخستین اقدامش کاهش حقوق و دستمزد وزیران و کارمندان ارشد دولت بود و این مساله نشان می دهد که دولت به مشکلات مالی کشور توجه دارد.
وی تاکید کرد: دولت جدید بزودی در مورد برخی پروژه های اقتصادی نیز که دولت برای آن متعهد شده، مانند قرارداد راه آهن سریع السیر مالزی- سنگاپور تصمیم گیری و نتیجه را اعلام خواهد کرد.
نخست وزیرهفتم مالزی خاطرنشان کرد: براساس وعده ای که به مردم در دوران رقابت های انتخابات داده شده، مالیات بر ارزش افزوده جی اس تی بر روی کالا و خدمات از روز اول ژوئن( 11 خرداد) لغو خواهد شد.
وی همچنین گفت : دولت قرارداد با یک شرکت خصوصی برای جستجو و یافتن هواپیمای گمشده این کشورام اچ 370 را مورد بررسی قرارداده و در صورت لزوم آن را تعلیق خواهد کرد.
پرواز ام اچ 370 کوالالامپور- پکن در روز هشتم مارس 2014 مدت کمی بعد از پرواز، با 239 نفر مسافر که دو نفر از آنها تبعه ایران بودند، ناپدید شد تا یکی از بزرگترین رازهای تاریخ هوانوردی را درجهان رقم بزند.
حدود 2 سال پیش استرالیا، چین و مالزی پس از اقدامات گسترده اما ناموفق و صرف بیش از 159 میلیون دلار هزینه اعلام کردند که به عملیات جستجوی این هواپیما پایان دادند.
یک گروه مشترک جستجو از این سه کشور حدود 120 هزار کیلومتر مربع از اعماق اقیانوس هند را در ژانویه 2017 میلادی مورد جستجو قرار دادند.
این گروه اکتشاف از دولت مالزی خواست تا عملیات جستجو به 25 هزار کیلومتر مربع در آبهای این اقیانوس گسترش یابد.
دولت پیشین مالزی در اوایل سال 2018 نیز با پرداخت 70 میلیون دلار به شرکت آمریکایی ابدیت اقیانوس برای یافتن هواپیمای گمشده ام اچ 370 به شرطی موافقت کرد که این شرکت بتواند اثری از این هواپیما ظرف مدت 90 روز پیدا کند اما این شرکت نیز موفق به یافتن نتایج جدیدی دراین پرونده نشد.
اعضای 13 نفری کابینه دولت جدید نخست وزیر جدید مالزی روز دوشنبه با حضور در ایستانا نگارا و ادای سوگند در مقابل سلطان محمد پنجم فعالیت خود را رسما آغاز کردند.
ائتلاف تحت رهبری ماهاتیر محمد (ائتلاف امید) 12 روز پیش در چهاردهمین انتخابات سراسری مالزی با کسب اکثریت 122 کرسی از 222 صندلی مجلس نمایندگان به پیروزی رسید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟

حسین حبیبی از تحویل دادخواست ابطال دستمزد غیرقانونی به دیوان عدالت خبر داد.

به گزارش ایلنا، وی از تحویل دادخواست ابطال بخشنامه مزد خبر داد.

او گفت: (۱۰ اردیبهشت)، دادخواست خود را جهت ابطال بخشنامه دستمزد غیر قانونی سال ۱۴۰۳ به شماره ۲۷۶۷۱۶ شورای‌عالی کار که اعضای کارگری آن‌را امضاء نکرده‌اند، از طریق دفاتر خدمات قضایی به دیوان عدالت اداری تحویل دادم.

حبیبی افزود: امیدوارم دیوان عدالت اداری مصلحت اندیشی را کنار گذاشته و وفق مواد ۱ و ۱۰ قانون دیوان عدالت اداری ضمن ابطال بخشنامه ۲۷۶۷۱۶ رایی شایسته مبتنی بر عدالت صادر کند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد