Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@00:05:36 GMT

صادرات اسب اصیل ممنوع شد+ اسناد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۲۰۳۲

صادرات اسب اصیل ممنوع شد+ اسناد

سیدجمال مدرسی دره،  مدیر کل دفتر بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامهای به محمدیان مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: با عنایت به اینکه نظر معاونت امور تولیدات دامی وزارت متبوع به استحضار می‌رساد؛ چنانچه صادرات اسب پرورشی از نژادهای اصیل بوده صادرات آن مجاز نمی‌باشد، در غیر اینصورت سایر اسب‌ها که تحت عنوان اسب کار مطرح بوده با رعایت ضوابط بهداشتی، صادرات آنها به لحاظ ژنتیکی بلامانع می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش، علی علی‌آبادی فراهانی - مدیر کل دفتر مقررات صادرات سازمان توسعه تجارت نیز در واکنش به نامه وزارت جهاد کشاورزی  با ارسال نامه ای به شامانی مدیر کل دفتر صادرات گمرک ایران اظهار داشت: به پیوست تصویر رونوشت نامه شماره 97/502/88 مورخ 1397/1/20 دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص صادرات اسب پرورشی خوراکی ارسال می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب، یادداشت و به گمرکات اجرایی ابلاغ گردد.

بنابراین گزارش پیرو این نامه نگاری نیزعلی‌اکبر شامانی مدیرکل دفترصادرات گمرک با ارسال نامه ای به کلیه گمرکات اجرایی اظهار داشت: به پیوست تصویرنامه شماره 60/33111 مورخه 97/2/2 دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران منضم به رونوشت نامه شماره 97/502/88 نورخ 97/1/20 دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی موضوع صادرات اسب پرورشی ارسال و اعلام می‌دارد: چنانچه صادرات اسب پرورشی از نژادهای اصیل باشد صادرات آن مجاز نمی‌باشد، در غیر این صورت سایر اسب‌ها که تحت عنوان اسب کار مطرح بوده با رعایت ضوابط بهداشتی صادرات آنها به لحاظ ژنتیکی بلامانع می‌باشد.

مضافا اینکه براساس جوابیه استعلام شماره 97/502/796 نئره 97/2/26 دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی (تصویر ضمیمه) مرجع تشخیص ژنتیک و اصیل بودن اسب‌های مورد نظر «مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی» وزارت متبوع می‌باشد که لازم است در هر مورد نسبت به استعلام از مرکز یاد شده اقدام گردد.

لذا دستور فرمایید ضمن اقدام لازم مراتب به نحو مقتضی به کلیه گمرکات و واحدهای تابعه ابالغ و بر حسن اجرای آن نظارت مستمر معمول نمایند.

ا

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه وارده/ یک تشکر بابت درک شرایط کشور

واقعیت آن است که فراتر از مسأله عفاف، حجاب از مسلمات دینی است و هر گونه تخلف از این واجب فسق آشکار است. امر به معروف و نهی منکر نیز دارای مراتبی است و انجام آن وظیفه هر فرد حقیقی و هر نهاد حقوقی است.

اما در عین احترام برای احساسات دینداران احترام و تلاش های مأموران انتظامی، نمی توان نسبت به برخی از آنچه به عنوان «مبارزه با بی حجابی» انجام می شود، ابراز نگرانی نکرد. بی تردید برخی از آنچه واقع می شود نه تنها به نفع حجاب تمام نخواهد شد، بلکه ممکن است دقیقا خلاف آنچه مد نظر است را واقع کند. امید است متصدیان اجرای این قانون به جوانب و حاشیه های آن همه توجه کنند.

در این راستا، توئیت امروز جناب آقای فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب مبنی بر «تذکر به برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزهٔ حجاب» نویدبخش کنترل این قبیل حواشی است. چرا که چند روزی بود تصاویر تلخ برخوردهای شدید میان بانوان محترم و مأموران پلیس در حال نشر در شبکه های اجتماعی بود. این اتفاقات در حالی رخ می داد که کشور به دلیل تقابل نظامی با رژیم صهیونیستی در حساس ترین شرایط سالهای اخیر قرار داشت و همدلی و انسجام ملی نیاز حیاتی چنین شرایطی است.

از این رو باید از دفتر رهبری بابت فهم درست شرایط کشور و ورود به هنگام به این موضوع که در صورت عدم مدیریت، می توانست مجددا ضربات مهلکی به اتحاد ملی بزند تشکر کرد.

دیگر خبرها

  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • نامه وارده/ یک تشکر بابت درک شرایط کشور
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • جزییات دوره‌های آموزش تخصصی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی