Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث و بهره‌برداری از کارخانه تصفیه شکر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با بیان اینکه تقویت بازار شکر در سال‌های گذشته بسیار چشمگیر بوده است، گفت: سال گذشته با توجه به رشد تولید چغندرقند توانستیم از واردات شکر به کشور بی‌نیاز شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سال زراعی گذشته 8 میلیون و 100 هزار تن چغندرقند تولید شد، همچنین سال گذشته 35 درصد رشد تولید چغندر قند در کشور داشتیم و یک‌میلیون و 142 هزار تن شکر از محل چغندر قند توانستیم تولید کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: کل نیاز کشور به شکر 2میلیون و 200 هزار تن است که با احتساب 850 هزار تن شکر استحصال شده از نیشکر حدود 2 میلیون تن شکر در کشور تولید شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه امروزه فاصله قیمت شکر سفید و شکر خام افزایش یافته است، گفت: این فاصله 60 تا 70 دلاری توانسته شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاران کارخانه تصفیه شکر در چابهار فراهم کند.

سیف با اشاره به اینکه فاصله قیمتی بین شکر سفید و شک خام فرصت بسیار مناسبی برای کشور ایجاد کرده است، بیان کرد: از سرمایه‌گذاران تقاضا می‌کنم همچنان روی بازار خارج کشور حساب کنند و روی بازار داخل به واسطه آنکه از محصول شکر خود کفاست حساب نکنند.

وی با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان صنایع قند و شکر ایران تعطیل شده بود گفت: هم اکنون با سیاست گذاری‌های دولت این صنعت فعال شده و حدود 15 هزار اشتغال ایجاد کرده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: هم اکنون در مکانی هستیم که اطراف ایران بازار مصرف خوبی دارد و می‌تواند فرصتی مناسب برای صادرات شکر به این کشورها ایجاد شود.

سیف افزود:24  هزار تن شکر به بخش خصوصی فروخته شده اما تأمین کامیون در بندر چابهار با مشکل مواجه شده بنابراین به دلیل مشکلات موجود در این حوزه بخش خصوصی نمی‌تواند به راحتی شکر صادر کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره بردن از بازار سرمایه و ظرفیتهای نهفته آن در سال جهش تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود دانش جعفری در مصاحبه رادیویی در مورد شعار سال اظهار کرد: کشور حداکثر ۱۰ درصد از نیازهای مالی خود را از بازار سرمایه تأمین می‌کند و باقی از سیستم بانکی کشور انجام می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تولید و توسعه یا جهش تولید شعاری است که سال‌ها مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت و انتخاب دوباره آن با محوریت مشارکت مردم بیانگر اهمیت روز افزون مساله تولید در اقتصاد است.

دانش جعفری اضافه کرد: تولید به مسائل مختلفی بستگی دارد و هر چقدر دستیابی به تکنولوژی‌های جدید افزایش یابد تولید افزایش می‌یابد. همچنین دستیابی به منابع مالی یکی از اجزای اصلی تولید است که از گلوگاه‌های تولید هم محسوب می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تورم بالا نیازمند منابع مالی سرمایه گذاری است، خاطر نشان کرد: یکی از ظرفیت‌های نهفته کشور استفاده از بازار سرمایه است که در حال حاضر ۱۰ درصد از آن استفاده می‌شود.

وی راه دیگر تأمین مالی را استفاده از صندوق توسعه ملی دانست و گفت: برای رهایی از وابستگی به ارز، بنگاه‌های بزرگ و کوچک می‌توانند از منابع صندوق توسعه ملی برای تأمین نیازهای خود بهره ببرند.

دانش جعفری افزایش صادرات خدمات فنی مهندسی و ورود شرکت‌های توانمند به بازار دیگر کشورها را مهم بر شمرد و گفت: رفع بوروکراسی اداری باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

کد خبر 6062729 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد
  • بهره بردن از بازار سرمایه و ظرفیتهای نهفته آن در سال جهش تولید
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟ | فردین آقابزرگی
  • راه کار موسسه خودکفایی صنعتی کشور با استفاده از ظرفیت و تفکر نخبگان بومی است
  • افزایش بهره وری، از مهمترین راهکار‌های رسیدن به خودکفایی در کشاورزی
  • بالابردن بهره وری، از مهمترین راهکار‌های رسیدن به خودکفایی در کشاورزی