Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@00:54:09 GMT

حرکت جمعیت ایران به سمت میانسالی است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۲۵۶۴

حرکت جمعیت ایران به سمت میانسالی است

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ با توجه به اهمیت و برنامه ­ریزی ­های مختلف در سطوح خُرد و کلان در سطح کشور، آگاهی نسبت به آینده جمعیت از نظر تعداد، ساختار و ترکیب جمعیت در سطوح مختلف جغرافیایی ضرورت می یابد. بر این اساس، مرکز آمار ایران نسبت به پیش‌بینی جمعیت کشور به تفکیک استان و برحسب سن و جنس تا سال ١٤١٥ بر اساس آخرین نتایج سرشماری نفوس و مسکن ١٣٩٥ اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این گزارش که در بیست و یکمین جلسه کمیته آمارهای بخشی جمعیت، با حضور متخصصان، مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی نهایی شده، در حال حاضر آماده بهره برداری برای کاربران آماری و جمعیتی است که به مناسبت روز ملی جمعیت منتشر می‌شود.

برای انجام این پیش­بینی از روش «ترکیبی پیش‌بینی جمعیت» بهره گرفته شده است. در این روش که متداول‌ترین روش پیش­ بینی جمعیت است بر اساس عملکرد مجموعه عوامل موثر بر تغییر و تحولات جمعیت یعنی باروری، مرگ و میر، مهاجرت و ترکیب سنی و جنسی جمعیت استفاده شده است.

گفتنی است بر اساس پیش­ بینی فوق سهم جمعیت ٠-١٤ ساله از ۲۴.۳ درصد در سال ١٣٩٦ به ۱۹.۷ درصد در سال ١٤١٥ کاهش خواهد یافت. همچنین سهم جمعیت جوان (٢٩-١٥ ساله) از سال ١٣٩٦ تا سال ١٤٠٥ از ٢٣.٩ درصد به ١٩.٦ درصد کاهش یافته و سپس تا سال ١٤١٥ به ٢١.٨ درصد افزایش می­ یابد.

افزون بر این، سهم جمعیت میانسال (٦٤-٣٠ ساله) نیز از سال ١٣٩٦ تا سال ١٤٠٥ از ٤٥.٦ درصد به ٤٨.٨ درصد افزایش یافته و سپس تا سال ١٤١٥ به ٤٧.٥ درصد کاهش می‌یابد. جمعیت سالمندان ٦٥ ساله و بیشتر از ٦.١ درصد در سال ١٣٩٦ به ١١ درصد در سال ١٤١٥ افزایش می‌یابد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جمعیت ایران میانسالی مرکز آمار ایران ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات دختر ۱۴ ساله روستای چرمه سرایان با تلاش امدادگران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان در خصوص گیرافتادن دختر ۱۴ ساله در حوض‌انبار روستای چرمه شهرستان سرایان، یک تیم ۵ نفره از هلال احمر شهرستان به محل اعزام شدند.


کاووسی افزود: به دلیل ریزش دیوار حوض‌انبار در اثر بارندگی‌ها و نبود راه دسترسی به داخل حوض‌انبار، برای نجات این دختر از جرثقیل استفاده شده است.

وی گفت: امدادگران با تلاش ۳ ساعته موفق شدند این دختر بچه را به صورت زنده نجات دهند.

دیگر خبرها

  • آبشاره «لوه» گالیکش برای بار دوم در این هفته قربانی گرفت
  • نجات دختر ۱۴ ساله روستای چرمه سرایان با تلاش امدادگران
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت
  • برخورد هولناک کامیون با کودکان در قرقیزستان + فیلم
  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده 
  • دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند