Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر مرزبان بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح آخرین وضعیت سه ملوان ایرانی که به همراه ۱۱ ملوان دیگر در آب‌های امارات گرفتار شده بودند، توضیح داد: کشتی «گلف پیرل» در پنج مایلی بندر شارجه امارات متحده عربی با ۱۴ دریانورد که سه دریانورد آن ایرانی و بقیه اوکراینی و اندونزیایی بودند، درخواست کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با پیگیری سازمان بنادر و دریانوردی در وزارت خارجه ایران مشکلات سه دریانورد ایرانی که در آب‌های امارات و در کشتی گلف پیرل گرفتار شده بودند، رفع شد.
علی‌اکبر مرزبان بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح آخرین وضعیت سه ملوان ایرانی که به همراه ۱۱ ملوان دیگر در آب‌های امارات گرفتار شده بودند، توضیح داد: کشتی «گلف پیرل» در پنج مایلی بندر شارجه امارات متحده عربی با ۱۴ دریانورد که سه دریانورد آن ایرانی و بقیه اوکراینی و اندونزیایی بودند، درخواست کمک می‌کنند.

وی افزود: درخواست کمک آن‌ها این بوده است که روی کشتی گلف پیرل گرفتار شدند، آذوقه و سوخت تمام کرده اند، ضمن آنکه سه ماه است که حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند و ارتباطات رادیویی آن‌ها با خارج قطع شده است.

مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی پیرو این خبر پیگیری‌ها را آغاز می‌کند، با انجمن صنفی کارگری دریانوردان ایران تماس گرفتیم و آن‌ها با کاپیتان کشتی که ایرانی بود، از طریق ایمیل در تماس بودند که اطلاعاتی به ما دادند.

وی گفت: با توجه به آنکه کشتی در آب‌های امارات بود و حسب اعلام اینکه تحت پرچم کشور گینه استوایی بود، با وزارت خارجه مکاتبه کردیم که از طریق نماینده ما در امارات موضوع را پیگیری کند.

مرزبان افزود: دریانوردان سه درخواست داشتند که شامل تأمین آذوقه، تأمین سوخت و پرداخت حقوق سه ماه معوق آن‌ها بود.

وی اضافه کرد:، چون کشتی در ایران ثبت نشده بود، اطلاعاتی از وضعیت کشتی نداشتیم که از اتحادیه مالکان کشتی هم اطلاعاتی گرفتیم، ظهر روز گذشته اینجانب با کاپیتان کشتی ۲۴ دقیقه مکالمه کردم که وی آخرین وضعیت کشتی و کرو را برای من تشریح و اعلام کرد که وضعیت جسمی و روحی دریانوردان اصلاً مناسب نیست.

مرزبان افزود: بلافاصله با MRCC در بنادر چابهار و شهید رجایی تماس گرفتیم و اعلام کردیم که اولویت اول نجات جان دریانوردان است، البته دقت شود که اصلاً بحث گروگانگیری مطرح نبود.

وی گفت: MRCC شهید رجایی بلافاصله با این کشتی و کشتی ایرانی که در آن مسیر تردد می‌کرد، تماس گرفت و بعدازظهر روز گذشته با MRCC شارجه تماس گرفتند.

مرزبان ادامه داد: در تماس با کاپیتان کشتی وی فردی را معرفی کرد که بعدازظهر دیروز با او تماس گرفتم که وی هماهنگ‌کننده مالک و مدیریت کشتی بود.

مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اختلافاتی بین مدیریت کشتیرانی و مالک کشتی وجود داشت و مدیریت کشتیرانی می‌گفت که مالک پولی به او نداده که حقوق و آذوقه دریانوردان را تأمین کند.

مرزبان افزود: بالاخره با پیگیری‌های سازمان بنادر و دریانوردی ساعت ۲۲ روز گذشته این کشتی از لنگرگاه بندر شارجه امارات سوخت‌گیری کرد و مقرر شد بعدازظهر امروز نیز آذوقه به کشتی برسانند.

وی افزود: این کشتی، کشتی خدماتی است که ۲ هزار تن ظرفیت دارد و محموله آن اسید برای تزریق در چاه‌های نفت است.

مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مدیرعامل کشتی به ما قول داده است که همه حق و حقوق دریانوردان ایرانی را پرداخت می‌کند، بنابراین آن‌ها می‌توانند از کشتی پیاده شده و به ایران بیایند.

وی تأکید کرد: به این موضوع باید توجه شود که مالک کشتی ایرانی نبود، کشتی در آب‌های ایران نبود، کشتی تحت پرچم ایران نبود و مدیریت کشتیرانی هم ایرانی نبود. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Qyw

منبع: فردا

کلیدواژه: دریانورد ایرانی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد

پیرو برخی تماس‌های حاصله با تعدادی از شهروندان و درخواست مبالغی برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز امور مشتریان سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد که این سازمان برای ارائه خدمات به مردم از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و این موضوع کلاهبرداری است.

به گزارش تسنیم، اخیراً شاهد این هستیم که برخی افراد در تماس با شهروندان، خود را به عنوان کارگزار یک شرکت بیمه‌ معرفی و با ادعای صدور "کارت هوشمند بیمه سلامت" و اعلام شماره حساب، اقدام به دریافت مبالغی از مردم برای صدور این کارت می‌کنند. این افراد مدعی هستند که با خرید این کارت هوشمند، شهروندان می‌توانند از مزایا و تخفیفاتی در هنگام دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بهره‌مند شوند.

در همین راستا خبرنگار تسنیم پیگیر این موضوع از بیمه سلامت شد و مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای به تسنیم اعلام کرد: «برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند، این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند بنابراین این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.»

این اطلاعیه تأکید می‌کند که «شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه 1666 تماس حاصل کنند.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقتی تلفنی کلاهت را برمی‌دارند! انهدام دومین باند کلاهبرداری از همراهان بیمار در بیمارستان‌ های تهران

دیگر خبرها

  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • قایدی در امارات با رکورد یک استقلالی مساوی شد
  • دلیل رد پیشنهاد یک تیم ایرانی توسط فرهاد مجیدی/ تیم جدید اسطوره استقلال مشخص شد؟