Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی از سرمایه‌گذاری 85 میلیون دلاری هند برای تأمین تجهیزات بندری به مدت 10 سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز مراسم امضای قرارداد اولین ترمینال تمام مکانیزه معدنی و امضای تفاهم‌نامه احداث و بهره‌برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهید بهشتی چابهار با حضور بهمن راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی، سیف معاون وزیر جهاد و کشاورزی و کرباسیان معاون وزیر صنعت و معدن به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش در ادامه این مراسم محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه توسعه سواحل دریایی کشور از اولویت‌های این سازمان به شمار می‌رود، گفت: توسعه سواحل مکران از سال گذشته آغاز شده به طوری که در آذرماه سال 96 شاهد بهره‌برداری از فاز اول بندر شهید بهشتی با حضور رئیس جمهور و هیئت‌های مختلف از کشورهای همسایه بودیم.

وی در ادامه افزود: در قالب بهره‌برداری از فاز اول بندر چابهار میزان ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا از دو و نیم میلیون تن به 8 میلیون تن در سال افزایش یافت.

وی تأکید کرد: با اتمام فاز اول، بندر چابهار را به سمت تبدیل شدن به یک بندر نسل سومی سوق خواهیم داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با اجرایی شدن زمینه‌های توسعه در این بندر شاهد افزایش تولید و ارزش افزوده فعالیت‌های لجستیکی در این بندر خواهیم بود.

راستاد با اشاره به سرمایه‌گذاری مهم خارجی در بندر چابهار، گفت: شرکت APGL هندوستان با سرمایه‌گذاری 85 میلیون دلاری تأمین تجهیزات این بندر را به مدت 10 سال بر عهده گرفت و این شرکت در قالب BOT پایانه کانتینری خود را تا اواسط تیر ماه به صورت موقت به بهره‌برداری می‌رساند.

وی تأکید کرد: برای توسعه آتی بندر چابهار اراضی به میزان 400 هکتار در پس کرانه‌ها تملک کردیم و با توسعه این بندر به زودی حلقه اتصال بین کشورهای حاشیه اقیانوس هند خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تفاهم‌نامه احداث بهره‌برداری و بهره‌وری از کارخانه شکر در استان سیستان و بلوچستان گفت: میزان سرمایه‌گذاری این کارخانه هزار و 240 میلیارد ریال است و ظرفیت این طرح 150 هزار تن است

راستاد تأکید کرد: مدت زمان پیش‌بینی این قرارداد 40 سال و اراضی مورد نیاز برای احداث آن 5 هکتار است.

وی افزود: ماشین‌آلات خط تولید این طرح عبارت است از طرح اسیناسیون، بخش فیلتراسیون، بخش تغلیظ و بخش کریستالیزاسیون است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی، گفت: سرمایه‌گذار این طرح، شرکت توسعه تجارت زندگی است که مقرر شده 2 هزار و 800 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کند.

راستاد افزود: ظرفیت اشتغال ایجاد شده در این طرح 75 نفر به صورت مستقیم و 175 نفر به صورت غیر مستقیم است.

وی گفت: ظرفیت طرح این قرارداد 15 میلیون تن و زمین مورد نیاز برای آن 13 هکتار است.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مکانیزه سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۳۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| واعظ آشتیانی

معاون اسبق وزیر صمت در خصوص الزامات تحقق شعار سال گفت: یکی از راهکارهای مهم در افزایش مشارکت مردم در اقتصاد، استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ،حمیدرضا واعظ اشتیانی گفت: توجه به تولید داخلی میتواند تضمین کننده استقلال کشور باشد، در قانون اساسی مدل اداره اقتصاد شفاف شده اما در دولتها توجه جدی به بخش تعاونی و بخش خصوصی نشده است.

وی گفت: از ظرفیت‌های برنامه های توسعه نیز برای امر تولید به خوبی استفاده نشده و این گلایه از مجالس گذشته وجود داشته که چرا مطالبات دقیق و نظارت بهینه از طریق ظرفیتهای برنامه های توسعه بکار گرفته نشده است.

معاون پیشین وزیر صمت گفت: امروز در هر چالش اقتصادی دولت باید پاسخگو باشد که این امر زیبنده کشور نیست، وظیفه دولت تنها باید به تعریف استراتژی های کلان محدود شود.

واعظ تاکید کرد، حلقه مفقوده در مباحث توسعه کشور،  موضوع نظارت است.

به گفته واعظ اشتیانی، یکی از راهکارهای مهم در افزایش مشارکت مردم در اقتصاد، استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان است.

معاون اسبق وزیر صمت گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید داشتند که در حوزه اقتصاد باید علمی حرکت کنیم، در این بین آزمون و خطا و اعمال سلیقه جایی ندارد. براین اساس نکته مهم در مشارکت دادن مردم در اقتصاد کشور داشتن یک استراتژی کلان و استفاده بهینه از آنهاست.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد احداث ادامه خط آهن خواف- هرات در افغانستان
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| واعظ آشتیانی
  • بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی
  • مشوق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک
  • معاون توسعه ورزش بانوان : تمام قد از بانوان ورزشکار حمایت می‌کنیم
  • همکاری سازمان بنادر با نیروی دریایی صمیمی بوده است
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون دلاری آمریکا برای ابزار جاسوسی پوشیدنی
  • بهره‌مندی ۱۵ هزار نفر از خدمات گردشگری دریایی در خوزستان
  • مکاتبه معاون وزیر صمت با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید