Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@06:17:09 GMT

۵۰۰ هزار یورو برای گلدان سرامیکی ۳۰۰ ساله

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۳۵۴۶

۵۰۰ هزار یورو برای گلدان سرامیکی ۳۰۰ ساله

فرهنگ > میراث و تمدن - همشهری آنلاین:
یک گلدان کوچک سرامیکی متعلق به قرن ۱۸ چین در حراجی ساثبیز با قیمت پایه ۵۰۰ هزار یورو چکش می‌خورد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، اين گلدان قديمي كه درون يك جعبه كفش درب و داغان در يك زيرشيرواني در فرانسه كشف شده، به دوران زمامداري امپراتور كيانلونگ از سلسلسه كينگ مربوط مي‌شود و در دوازدهمين روزه از ماه آينده ميلادي در حراجي ساثبيز لندن به قيمت پايه 500 هزار يورو (معادل 438 هزار پوند و 590 هزار دلار آمريكا) در معرض نمايش و فروش قرار مي‌گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلدان سراميكي در حالي كاملا اتفاقي در ميان چند قطعه تزئيني ديگر پيدا شد كه صاحب آن گفته است: «ما چندان به اين گلدان علاقه نداشتيم و اجداد ما هم آن را خيلي دوست نداشتند.» روي اين گلدان قديمي و 300 ساله تصاوير طبيعت، آهو و درنا نقاشي شده و كارشناسان ساثبيز معتقدند اين طراحي‌ها و نقش‌هاي درخشان و خيره‌كننده حتي در دوران سلسله كينگ در چين هم بسيار نادر بوده است.

اوليويه والميه، كارشناس هنرهاي آسيايي ساثبيز به خبرنگاران گفت: «اين گلدان تنها نمونه موجود در جهان است كه نقشي با اين جزئيات روي خود دارد. ما گلدان سراميكي مربوط به قرن 18 چين را يك اثر هنري كاملا باارزش مي‌دانيم.»
تنها گلدان مشابه ديگر كه تا امروز كشف شده و به نمايش درآمده، در بخش هنرهاي آسيايي موزه گيمه در پاريس قرار دارد. هر چند روي آن گلدان خبري از درناها نيست.

در همین زمینه: کشف متن کتاب مقدس در لایه زیرین قرآن دست‌نویس ۱۲۰۰ ساله تصویر دو مجسمه موزه هنرهای معاصر روی صد فرانکی سوئیس

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت دلار، یورو و درهم توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت دلار، یورو و درهم در بازار مبادله ارز و طلای ایران به شرح زیر است:

کد خبر 746305

دیگر خبرها

  • بدترین خبر برای فرانسه 6 هفته پیش از یورو
  • نایب قهرمانی ایتالیا در یورو 2000 به روایت کارتون / فیلم
  • قیمت دلار امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
  • قیمت دلار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • قیمت دلار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳