Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه اوقاف نمی تواند هم متصرف و هم ناظر باشد،گفت: لازم است اهرم نظارتی اوقاف و امور خیریه فارس تقویت و تا حد ممکن نقش تولیت به متولیان واگذار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله لطف الله دژکام، چهارشنبه در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در شیراز، تولیت و نظارت را در حوزه اوقاف مهم توصیف و اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه اگر نظارت را به خوبی انجام دهد و حقوق موقوفه را منطبق با نیت واقف اخذ و صرف کند و همچنین اجازه دهد که متولی میدان دار امور باشد در این صورت موقوفه رشد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه شیراز، خطاب به مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، گفت: نقش نظارتی اوقاف را تقویت، حق النظاره را دریافت و تا حد ممکن نقش تولیت را به متولی واگذار کنید.
آیت الله دژکام همچنین بر موضوع راهنمایی و ارایه مشاوره به متولیان از سوی کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس تاکید کرد و اظهار داشت: اجازه دهید تولیت درگیر اداره موقوفه باشد و در این صورت برکت وقف نیز افزایش خواهد یافت.
وی، اعمال مدیریت در حوزه اوقاف را امر بسیار مهمی دانست و گفت: ضعفی که در این زمینه ممکن است ایجاد شود این است که بعضی از متولیان حقوق موقوفه را ضایع کنند که در این صورت شرع مقدس این وظیفه را بر عهده ولی فقیه گذاشته که بر این مساله نظارت کند.
آیت الله دژکام اضافه کرد: اوقاف و امور خیریه در کشور حرکت های رو به پیشرفت خوبی داشته و مقایسه علمکرد این نهاد نسبت به قبل از انقلاب، تفاوت ها را نمایان می کند.
وی، استان فارس را در حوزه وقف یک نمونه در کشور توصیف و بیان کرد: از لحاظ تعداد موقوفه و حجم کار، اوقاف فارس بعد از تهران دومین استان کشور است.
9873 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي امام جمعه اوقاف فارس ديدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۳۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی رونمایی می‌شود

همزمان با روز ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران و برای نخستین بار توسط ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی رونمایی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، احمد فخارزاده در نشست خبری رونمایی کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی در شیراز با بیان اینکه رسالت ستاد نماز جمعه تنها به جنبه عبادی آن خلاصه نمی شود و در سایر عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم فعالیت دارد، اظهار داشت: امروز نگاه افکار عمومی به وظیفه ستاد نماز جمعه فقط برگزاری آیین نماز جمعه است و این گونه تصور می‌شود که این ستاد جز این مهم رسالت دیگری ندارد.

وی با تصریح بر اینکه در مرکز استان امام جمعه وظیفه نمایندگی ولی‌فقیه در استان را نیز دارد و وظایف و فعالیت‌های گسترده‌تر و بیشتری بر عهده اوست، افزود: علاوه بر این، امام جمعه در مرکز استان و شهرستان ها، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان نیز است و علاوه بر رسالتی که در راستای برپایی نماز جمعه دارد، در حیطه فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های فرهنگی نیز وظایفی را عهده‌دار است.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز گفت: تاکنون در ستاد نماز جمعه کمتر شاهد رونمایی از کتاب بوده‌ایم و ستاد‌های نماز جمعه چندان به این حوزه ورود نکرده‌اند، لذا معتقدیم رونمایی از کتاب جزئی از حیطه فرهنگی ستاد‌های نماز جمعه است و باید در این حوزه ورود جدی‌تری داشته باشند.

فخارزاده بیان کرد: ستاد نماز جمعه شیراز با ورود به این عرصه به دنبال فراهم کردن زمینه برای شکوفایی استعداد‌های مختلف در تمامی عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله نویسندگی است که امیدواریم این اقدام در سایر نقاط کشور نیز دنبال شود.

سید نوید اخلاقی، نویسنده کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی نیز در این نشست با بیان اینکه کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی می‌تواند به عنوان یک منبع و مرجع، مورد استفاده و رجوع دانشجویان علوم سیاسی و حقوق به ویژه حقوق اساسی قرار گیرد، گفت: این دومین اثر تولیدی ام پس از کتاب بررسی تطبیقی انتخابات ریاست جمهوری در ایران در سال 1399 است.

وی ادامه داد: در کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی نیز به تحلیل مکاتب سیاسی و سیاست گریزی و برداشت‌های مختلف از عالم سیاست با نگاه علمی پرداخته شده است.

اخلاقی عنوان کرد: از منتقدین منصف و اساتید متخصص تقاضا دارم که این کتاب را نقد کنند، چرا که معتقدم این کتاب می‌تواند در دانشگاه به عنوان یک منبع و مرجع مورد استفاده دانشجویان رشته علوم سیاسی و حقوق به ویژه حقوق اساسی قرار گیرد.

وی گفت: همچنین از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی دعوت می‌کنم که روز چهارشنبه 29 فروردین ماه در آیین رسمی رونمایی از کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی حضور یابند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • دیدار مدیر کل امور اتباع البرز با امام جمعه چهارباغ
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران
  • حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای مازندران
  • آخرین تیر خلاص بر تابوت تابوی صهیونیست زده شد
  • کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی رونمایی می‌شود
  • آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق