Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر چند اروپا با آمریکا مناسبات گسترده ای دارد اما موضوع واشنگتن در خصوص برجام با مواضع اروپا مغایرت دارد چون امنیت اروپا به تداوم اجرای برجام وابسته است.

به گزارش صدای ایران الجزیره در مطلبی به قلم جِفری ساکس می نویسد: خروج ترامپ از برجام و بازگشت تحریم های ایران، صلح ‏جهانی را تهدید می کند و امنیت اروپا در گرو دفاع ‏از توافق هسته ای با ایران، با وجود خروج ایالات ‏متحده از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این امر به نوبه خود تلاش اروپا، در کنار روسیه و ‏چین و دیگر دولتهای عضو سازمان ملل را می طلبد تا ‏در نتیجه روابط اقتصادی با ایران نیز بهبود یافته ‏و توسعه پیدا کند.‏

چنین دستاوردی حاصل نمی شود مگر در صورتی که اروپا ‏با تحریم های آمریکا مقابله کند؛ تحریمهایی که هدف ‏از آنها فلج کردن روابط تجاری و اقتصادی با ایران ‏از سوی طرفهای اروپایی است.‏

هدف ترامپ از تحرکاتش علیه ایران کاملا واضح است: ‏براندازی نظام ایران و در برابر این حماقت، ‏اروپایی ها احساس می کنند که منافع امنیتی اروپا ‏دیگر ارتباط محکمی با منافع ایالات متحده ندارد.‏

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: برجام اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال

 به گزارش تابناک، مهاجم جدید اینتر با وجود تلاش برای اخذ تابعیت پرتغال به عنوان بازیکنی غیر اتحادیه اروپا از پورتو به اینتر پیوست.

روزنامه توتواسپورت نوشت پروسه اخذ شهروندی اتحادیه اروپا به این زودی‌ها به سرانجام نمی‌رسد و او به عنوان بازیکن غیر اروپایی راهی اینتر خواهد شد. کمتر از دو ماه دیگر طارمی رسما بازیکن اینتر خواهد شد. این بازیکن ۳۱ساله در حال حاضر با پورتو قرارداد دارد. اینتر مدت‌هاست با او به توافق رسیده و منتظر پایان فصل است. مهاجم تیم ملی ایران علاوه بر این برای انتقال به اینتر آزمایش‌های پزشکی باشگاه ایتالیایی را پشت سر گذاشته اما تنها موضوع رسمی‌شدن قرارداد است که تا زمانی که این ملی‌پوش ایرانی رسماً قراردادش با پورتو تمام نشود، اعلام نخواهد شد.

زمانی که طارمی رسما  به اینتر بپیوندد، خیلی زود رکوردشکنی خواهد داشت؛ حتی قبل از اینکه پا به توپ شود. پیش از او این تیم ایتالیایی هیچگاه بازیکن ایرانی نداشت و طارمی از این حیث تاریخ‌ساز خواهد شد.

پیوستن طارمی به اینتر باعث می‌شود تیم ایتالیایی فعالیت محدودی در بازار نقل و انتقالات تابستانی داشته باشد چون این بازیکن سهمیه غیر اروپایی باشگاه را پر خواهد کرد. این ملی‌پوش ایرانی از سال ۲۰۱۹ در اروپا زندگی می‌کند. او برای تیم‌های ریوآوه و سپس پورتو پرتغال بازی کرده است و مراحل اخذ تابعیت پرتغال برای طارمی در حال انجام است.

  هر باشگاه در فوتبال اروپا سهمیه محدودی برای بازیکنان غیر اروپایی دارد و به همین خاطر بازیکنان تلاش می‌کنند با اخذ تابعیت اروپایی، این مانع را از میان بردارند.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی