Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@16:03:58 GMT

دستگیری یک هکر در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۴۹۲۲

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری یک هکر ( نفوذگر شبکه های رایانه ای) حرفه ای در این استان که قصد سرقت 2 هزار و 600 میلیارد ریال از شبکه بانکی را داشت، خبر داد. ناطقان: پایگاه خبری پلیس روز چهارشنبه به نقل از سردار ' مهدی معصوم بیگی ' اعلام کرد: کارشناسان پلیس فتای اصفهان توانستند از وقوع یک سرقت بزرگ و بی‌ سابقه در شبکه سراسری یکی از بانک ‌های این استان جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: این کارشناسان ( پلیس فضای تبادل اطلاعات ) با رصد و پایش خود در فضای سایبری دریافتند که هکری حرفه‌ ای اقدام به طراحی نرم ‌افزار 'هک و نفوذ به سیستم ‌عامل داده ‌های رایانه ‌ای' کرده و قرار است همدست وی نرم ‌افزار را از طریق یک حافظه جانبی برای چند دقیقه به یکی از رایانه‌های بانکی در شهر اصفهان متصل کند.

سردار معصوم بیگی افزود: متهم بر اساس نقشه از پیش طراحی‌ شده قرار بود از راه دور به شبکه سراسری بانک نفوذ و مبلغ 2 هزار و 600 میلیارد ریال از حساب‌ مشتریان را سرقت کند.

به گفته وی این متهم قصد داشته است که مبلغ یاد شده را به چندین حساب در یکی از مؤسسه های مالی واریز و ظرف چند ساعت این مبلغ را به ‌حساب های ارزی خود در خارج از کشور منتقل کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پس از تحقیقات گسترده درباره رصد روابط و فعالیت ‌های مجرمانه این هکر و انجام اقدامات علمی و تخصصی، سرانجام مخفیگاه متهم شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، وی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

وی اضافه کرد: 10 تَن از همدستان متهم نیز در عملیات ضربتی مأموران پلیس فتای استان دستگیر و حافظه جانبی حاوی نرم‌ افزار هک و نفوذ به سیستم‌ عامل رایانه ای شبکه بانکی کشف شد.

سردار معصوم بیگی افزود: متهمان تحویل مراجع قضائی و با قرار صادره روانه زندان شدند. منبع: عصر ایران برچسب ها: دستگیری ، هکر ، اصفهان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دستگیری هکر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق اشیای قیمتی بانوان کهنسال در قم

سرهنگ منوچهر ترکمندی گفت: پیرو وقوع چندین فقره سرقت طلاجات بانوان کهنسال توسط یک مرد حدودا ۳۵ ساله، دستگیری سارق در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

جانشین پلیس آگاهی قم افزود: شگرد این سارق که با خودرو بدون پلاک در ساعات روز، در مناطق پایین شهر پرسه زده و افراد مونث مسن که بصورت تنها در حرکت بودند را شناسایی و با مانور متقلبانه طلاجات افراد کهنسال را گرفته و سریع متواری می‌شد و بعد از رفتن متهم، شاکی متوجه سرقت طلاجات خود می‌گشت.

سرهنگ ترکمندی با اشاره به اینکه کارآگاهان این پلیس با انجام یک سری اقدامات فنی و پلیسی اقدام به شناسایی و دستگیری سارق مذکور شدند، گفت: از متهم تعداد سه حلقه انگشتر طلا که در همان روز سرقت کرده بود کشف شد.

جانشین پلیس آگاهی استان در پایان اعلام کرد: با توجه به عدم ثبت شکایت‌های افراد مونث در سامانه پلیس، مالباختگان عزیز این پرونده جهت شناسایی متهم و اموال مسروقه می‌توانند به پایگاه یکم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • از کاهش سرقت های نوروزی تا دستگیری رسید ساز جعلی در همدان
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 
  • دستگیری یک نفر متهم به اتهام اخذ رشوه
  • جزئیات دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ تهران
  • دستگیری سارق اشیای قیمتی بانوان کهنسال در قم
  • دستگیری سارق طلاجات بانوان کهنسال در قم
  • دستگیری هتاک انتقام جو در سمنان
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • دستگیری عامل ربایش دختر ۲۰ساله در تهران
  • دستگیری گروگانگیر با اقدام آنی پلیس