Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز با اشاره به اهمیت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: این کانون ها حلقه وصلی میان مردم و مسئولان هستند.

ناصر سودانی، رئیس دانشگاه امیرالمومنین اهواز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حاشیه نمایشگاه قرآن ، اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در جهت تحکیم مبانی فکری تلاش های وسیعی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این تلاش ها در سایه قرآن و عترت و آموزه های وحیانی صورت گرفته افزود: کانون فرهنگی مساجد توانسته حلقه وصلی بین مردم و مسولان باشد.

 

سودانی اذعان داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد موفقیت های قابل توجهی داشته و امیدواریم با عمق بخشی به برنامه ها و تعمیم و گسترش آنها گام های بلندتری بردارد.

 

وی با بیان اینکه در تمام کارهایمان نیازمند آسیب شناسی هستیم، خاطر نشان کرد: باید خلاء های موجود در جامعه را شناسایی و به آن سمت و سو حرکت کنیم که در این راستا استفاده از ابزار نوین و ساز و کار جدید در فضای مجازی و درک زبان روز جوانان به منظور انتقال مباحث اعتقادی ضروی است.
  

رئیس دانشگاه امیرالمومنین اهواز در ادامه به اهمیت برگزاری نمایشگاه قرآن اشاره کرد و بیان داشت: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است، و یکی از گلستان های پر  عطر این بهار میتواند نمایشگاه های قرآنی باشد.
 

وی تصریح کرد: هر فضایی که مردم را بیشتر به سمت و سوی قرآن بکشاند و آنها را با قرآن بیشتر مانوس کند نوعی پاسداشت بهار قرآن است، همانگونه که افراد با حضور در  زیارتگاه ها به معنویت می رسند در نمایشگاه های قرآن نیز با سر زدن به کتب قرآنی و محصولات فرهنگی و قرآنی می توانند بهره لازم را ببرند.

 

سودانی ادامه داد: همچنین حضور در برنامه های حاشیه نمایشگاه که در قالب سخنرانی، پرسش و پاسخ، راهنمایی، مشاوره، تلاوت قرآن و ... برگزار می شود، همه به نوعی عبادت تلقی می شود، چراکه همان معنویتی که در زیارتگاه به دست می آوریم را در نمایشگاه قرآن خواهیم داشت.

 

وی تاکید کرد: نمایشگاه های قرآنی اگر به خوبی و با کیفیت بالاتری ، سرشار از فکر،  اندیشه و منطق باشند، حضور در این نمایشگاه ها تقرب الی  الله خواهد بود و احساس می کنم نمایشگاه امسال از نظم، تنوع جدید و صفای خاصی برخوردار  است.


رئیس دانشگاه امیر المومنین (ع) اهواز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فعالیت های این دانشگاه، اذعان داشت: دانشگاه امیرالمومین (ع) به منظور تبیین مکتب متعالی اهل بیت(ع) و حضورعلمی پر رنگ در دفاع ازساحت مقدس قرآن وعترت توسط آیت الله جزایری تاسیس شده است.

 

وی تصریح کرد: این نمایشگاه برخوردار از اساتید مجرب و دانشمند و دانشجویان با انگیزه در رشته های علوم قرآن و حدیث، فقه ومبانی حقوق، کلام شیعه و زبان و ادبیات عرب در مقاطع کارشناسی و ارشد و دکتری می باشد.

 

سودانی اظهار کرد: تا کنون بیش از 200  دانشجو در رشته های مختلف کارشناسی ارشد و دکتری از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و رفته رفته اثر علمی آنها در اجتماع بیشتر دیده می شود.
   
 
 
   

پایان پیام/472

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان برجام دولت نمایشگاه قرآن مجلس حسن روحانی مسجد قرآن کریم ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود

معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در بازدید از نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل اظهار داشت عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در راس هیئتی از نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل بازدید کرد.

وی در بازدید از قسمت‌های مختلف نمایشگاه اظهار داشت هر چه انس با قرآن بیشتر باشد، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز در جامعه کاهش می‌یابد.

معاون سفارت ایران در کابل گفت عمل به قرآن کریم می‌تواند در جوامع اسلامی بیش از پیش اتحاد ایجاد کند.

مرتضوی ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه‌های پر برکت قرآن کریم در افغانستان ادامه یابد.

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ، دفتر نخست وزیری، وزارت اقوام و قبایل همچنین بنیاد پیامبر اعظم و شهرداری کابل برای نخستین بار در افغانستان برگزار شده است.

این نمایشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با شعار جامعه افغانستانی و تربیت قرآنی در قصر دارالامان دایر شده است و شامل 25 غرفه کتاب، آثار قرآنی، کتابت قرآن کریم و مسائل مرتبط می‌باشد.

مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، امارات و برخی کشورها همچنین فرهیختگان و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی مختلف در مراسم گشایش این نمایشگاه قرآنی حضور داشتند.

میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابلگشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود