Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@13:41:08 GMT

کشف ۱۵ تن مواد مخدر در هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۵۶۶۸

کشف ۱۵ تن مواد مخدر در هفته گذشته

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، اسداله هادی‌نژاد، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مجموع کشفیات هفته اخیر 15 هزار و 610 کیلوگرم است که نسبت به هفته گذشته 21 هزار و 371 کیلوگرم بود، 36 درصد کاهش دارد.

وی افزود: به شکل تقریبی در قیاس با 9 هفته نخست سال قبل که میزان کشفیات 124 تن بوده است، حجم کشفیات امسال با یک درصد افزایش به 129 تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان 12 هزارو 969 کیلوگرم بوده است که 83 درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

هادی نژاد تصریح کرد: در این مدت 874 کیلوگرم حشیش، 654 کیلوگرم هروئین، 841 کیلوگرم مرفین،‏‏ 87 کیلوگرم شیشه، 400 کیلوگرم مواد پیش‌ساز، یک میلیون و 504 هزارو 475 عدد قرص روانگردان و 182 کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی 1401 فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره 11 کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بالغ بر 83 درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور است،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با 5262 کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل 33 درصد کشفیات کشور است و استان هرمزگان با 2190 کیلوگرم، کرمان با 1985 کیلوگرم، فارس با 1599 کیلوگرم، تهران با 1030 کیلوگرم و خوزستان با 990 کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

هادی نژاد افزود: از مجموع یک میلیون و 504 هزارو 475 عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با یک میلیون و 500 هزار عدد مربوط به استان بوشهر، 1965 عدد استان تهران، 1290 عدد استان گلستان و مابقی مربوط به فارس، تهران، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و هرمزگان است.

وی بیان داشت: سهم کشفیات سه استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته مذکور با افزایش نسبت به رقم 52 درصدی هفته قبل به 60 درصد رسیده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طی این مدت، 191 دستگاه خودرو ، 11 دستگاه موتور سیکلت، 28 قبضه سلاح و 25 دستگاه موبایل توقیف شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مواد مخدر تریاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ کیلوگرم تریاک در ابهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ کارآگاه نوروزی گفت: مأموران در پی کنترل مسیر‌های ارتباطی شهرستان ابهر به یک دستگاه خودروی سواری پراید مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از خودروی مذکور هشت کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی ابهر ادامه داد: در این خصوص یک دستگاه خودرو توقیف و ۲ قاچاقچی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ نوروزی گفت: مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر که سوداگران مرگ و مخلان امنیت هستند یکی از اولویت‌های اصلی کار پلیس است و از شهروندان نیز می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک ضمن تماس با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • کشف و ضبط ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر در راه‌های مواصلاتی استان همدان
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • کشف ۸ کیلوگرم تریاک در ابهر
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • کشف ۵۱۲ کیلوگرم مواد مخدر در سراوان
  • کشف ۵۱۲ کیلوگرم مواد مخدر در"سراوان"