Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@03:18:05 GMT

رشد فزاینده بدهی عمومی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۵۷۷۶

رشد فزاینده بدهی عمومی آمریکا

به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از راشاتودی، بانک گلدمن ساکس آمریکا هشدار داد: رشد روزافزودن بدهی آمریکا یکی از اصلی‌ترین تهدیدها علیه اقتصاد این کشور در آینده است. 

جان هات زوس کارشناس ارشد اقتصادی این بانک پیش‌بینی کرده است که کسری بودجه آمریکا از 825 میلیارد دلار کنونی معادل 4.1 درصد توید ناخالص داخلی به 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

25 تریلیون دلار معادن 5.5 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2021 خواهد رسید. 

وی همچنین پیش‌بینی کرده است میزان کسری بودجه در آمریکا درطی 10 سال به 2.05 تریلیون دلار معادل 7 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد رسید. 

هات زوس آورده است: افزایش کسری بودجه و بالا رفتن سطح بدهی عمومی احتمالا به افزایش نرخ بهره و بالا رفتن بیشتر کسری بودجه در این کشور منجر خواهد شد. 

این کارشناس اقتصادی معتقد است در حالی که ما اعتقادی به خطرات موجود در ناتوانی آمریکا در استقراض یا بازپرداخت آنها نداریم افزایش سطح بدهی عمومی می‌تواند پیش از آنکه به یک تهدید بزرگ تبدیل شود سه فرجام در پی داشته باشد.  

دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد: در صورتی که کنگره قانون کاهش مالیا‌ت‌ها را تمدید کند حجم بدهی‌های عمومی آمریکا به چیزی برابر با میزان تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش خواهد یافت که این مساله از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بی‌سابقه بوده است.  

بنا به اعلام دفتر بودجه کنگره انتظار می‌رود با توجه به اجرای برخی سیاست‌های محرک اقتصادی در آمریکا نرخ رشد اقتصادی این کشور طی سال جاری به بیش از 3 درصد افزایش یابد با این اوصاف پیش‌بینی می‌شود نرخ بدهی عمومی در آمریکا طی 10 سال آینده به 28.7 تریلیون دلار افزایش یابد. 

هات زوس افزود: این احتمال وجود دارد در رکود اقتصادی آینده نمایندگان کنگره آمریکا به دلیل حجم بالای کسری بودجه به اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی رای ندهند. 

کارشناسان گلدمن ساکس در گزارش خود آورده‌اند حتی اگر حجم بالای کسری بودجه و بدهی آمریکا دست نمایندگان کنگره را در تصویب سیاست‌های محرک اقتصادی در رکود آتی نبندد تمایلات سیاسی برای ثابت نگه داشتن سطح بدهی‌ها می‌تواند از بهبود رشد اقتصادی در دوران پس از رکود جلوگیری کند. 

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رشد اقتصاد کسری بودجه دلار بودجه کنگره آمریکا قانون جنگ جهانی دوم رشد اقتصادی رکود اقتصادی اقتصاد بودجه جنگ جهانی دوم رشد رشد اقتصادی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: قزوین در مقایسه با سایر استان‌ها، کمترین میزان تامین بارش در سال آبی جاری را به خود اختصاص داده است.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین درباره آخرین وضعیت میزان بارندگی در استان، اظهار کرد: طبق نمودار مقایسه درصد تأمین بارش در سال آبی جاری، قزوین با کمتر از ۵۰ درصد تأمین بارش در مقایسه با سایر استان‌ها کمترین میزان تأمین بارش در سال آبی جاری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه قزوین نسبت به زمان مشابه در بازه زمانی بلندمدت ۳۲.۷ درصد کسری تأمین بارش در سال آبی دارد، افزود: در واقع قزوین از نظر کسری تأمین بارش در سال آبی جاری صدرنشین بین همه استان‌هاست و در مقایسه با معدل کشوری تأمین بارش در کشور که ۱۱.۳ درصد کسری بارش را نشان می‌دهد، قزوین ۲۱.۴ درصد بیشتر هم کسری بارش دارد.

عضو شورای سازگاری با کم‌آبی استان قزوین ادامه داد: طبق نمودار یادشده دو استان سیستان و بلوچستان و یزد بهترین وضعیت تأمین بارش نسبت به وضعیت بلندمدت در بین همه استان‌ها دارند که به ترتیب ۴۳.۹ و ۳۲.۳ درصد بیشتر از میانگین بلندمدت تأمین بارش در سال آبی جاری داشته‌اند.

شیخ‌الملوکی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی یا زراعی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تاکنون ۱۴۸.۴ میلی‌متر بارندگی در استان قزوین داشتیم که ۴۸.۳ میلی‌متر از بارش مورد نیاز در سال آبی کامل را تأمین کرده است.

وی تاکید کرد: میزان بارش استان قزوین در یک سال آبی کامل به صورت میانگین ۳۰۷.۱ میلی‌متر است و با وجود زمان اندکی تا پایان سال زراعی جاری پیش رو داریم و فصل پربارش را هم پشت سر گذاشتیم، وضعیت مناسبی در تأمین بارش نداریم.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه در حوزه آب‌های زیرزمینی، زیرسطحی، سدها و در کل منابع آبی وضعیت خوبی نداریم، گفت: به همین خاطر جهاد کشاورزی امسال الگوی کشت خود را عوض و به کشاورزان ابلاغ کرده و برای نمونه کشت خربزه و هندوانه در مناطقی مانند بویین‌زهرا را ممنوع کرده است و در صورت کاشت این محصولات جرم اتفاق افتاده و قوه قضائیه به موضوع ورود می‌کند.

کد خبر 748404

دیگر خبرها

  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد