Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:20:23 GMT

رایزنی درباره سرنوشت برجام جمعه در وین بدون آمریکا

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۶۴۳۱

رایزنی درباره سرنوشت برجام جمعه در وین بدون آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت در جلسه کمیسیون مشترک برجام (جمعه) دربار سرنوشت برجام رایزنی خواهد شد. ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ماریا زاخارووا تصریح کرد: همه شرکت کنندگان در برجام به استثنای آمریکا مصمم به حفظ این توافق و ادامه همکاری در این راستا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در نشست آتی کمیسیون مشترک برجام که روز 25 ماه می (جمعه چهارم خرداد ماه) در وین برگزار خواهد شد در خصوص سرنوشت برجام گفت‌وگو می‌شود.

زاخارووا خاطرنشان کرد: روسیه هیچگاه از سیاست تحریم های یکجانبه حمایت نکرده است و در آینده نیز از چنین سیاستی پشتیبانی نمی کند.

وی با بیان اینکه در غیرقانونی بودن تحریم های یکجانبه اطمینان داریم، تصریح کرد: در توسعه همکاری ها با ایران در عرصه های مختلف مصمم هستیم و به تلاش ها در این عرصه ادامه می دهیم.

زاخارووا خاطرنشان کرد: مهم است که ایران به تعهدات خود پایبند باشد، آژانس بین المللی انرژی اتمی بطور منظم پایبندی تهران را (به برجام) تایید می کند.

به گزارش ایرنا، سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه به تازگی درباره نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد: بر این باوریم که زمان برای تلاش و فعالیت کشورهای امضا کننده برجام مناسب بوده و این تلاش ها بدون حضور آمریکا ممکن است.

ترامپ روز 18 اردیبهشت - 8 مه خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در مخالفت با این اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق هسته ای تاکید کرد و انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه هم اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/

R36447/P36447/S8,89,95,97,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط برجام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۶۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران

آفتاب‌‌نیوز :

محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند.

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد.

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز ۱۷ الی ۱۹ اردیبهشت ماهدر شهر اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد