Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@23:52:17 GMT

خصوصیات یک همسر خوب چیست؟

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۶۴۸۹

خصوصیات یک همسر خوب چیست؟

یک همسر خوب باید ویژگیهای عامی که در همه انسانها پسندیده هست را دارا باشد ، مثل صداقت ، دینداری ، پاک دامنی ، اخلاق خوب ، تفکر منطقی ، شخصیت مستقل و پخته ...

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، یک همسر خوب باید ویژگیهای عامی که در همه انسانها پسندیده هست را دارا باشد ، مثل صداقت ، دینداری ، پاک دامنی ، اخلاق خوب ، تفکر منطقی ، شخصیت مستقل و پخته .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

اما یک بعد دیگر تناسب هاست که باید در ازدواج رعایت شود
هدر رابطه به تناسب و کفویت با همسر گفتنی است که کفو هم بودن دو همسر یعنی تناسب، همتایی، هر قدر بین دختر و پسر و خانواده هایشان هماهنگی، همفکری، تناسب و سنخیت روحی و اخلاقی جسمی بیشتر باشدازدواج استوارتر، مستحکمتر، شیرین تر و جاودانه تر خواهد بود و هر چه هماهنگی و تناسب کمتر باشد زندگی سست تر، کم ثمرتر، و ناپایدارتر خواهد بود.
مواردی که در گزینش همسر بایست دقت شود و هماهنگی درآن مد نظر قرار بگیرد عبارتست از:

تناسب دینی و اعتقادی: همتایی و کفویت در مسائل فرهنگی و فکری: تفاهم و توافق فکری و فرهنگی میان دو همسر در زندگی مشترک نقش اساسی دارد. برای ایجاد یک زندگی پویا و پر بار باید معماران این کانون بتوانند یکدیگر را درک نموده و مکنونات و محتویات درونی خود را به هم تفهیم کنند و در بسیاری از موارد تصمیم مشترک و یکسان گرفته و بر مبنای آن عمل کنند و در فراز و نشیب های زندگی یاور همدیگر باشند و فرزندان خو را بر اساس یک طرح هماهنگ تربیت کنند.

تناسب در تحصیلات: بهتر است زن و شوهر از نظر معلومات و تحصیلات علمی خیلی با هم فاصله نداشته باشند تا تفاهم بیشتری در زندگی شان وجود داشته باشد.

کفویت جسمی و جنسی: توازن و تناسب جسمی و جنسی در زندگی همسران نقش مهمی دارد. مسائل جنسی یکی از ارکان اصلی زندگی زناشویی است. ارضاء و رضایت جنسی زن و شوهر از همدیگر تأثیر عمیقی در موفقیت زندگی شان دارد. همان گونه که عدم اشباع و نارضایتی جنسی آنان تأثیر مخرب و خطرناکی بر کل زندگی باقی می گذارد زیرا اگر ناراضی باشند از همدیگر متنفر می شوند و چون گاهی خجالت می کشند موضوع را مطرح کنند و عدم ارضاء خود از طرف مقابل را به او بگویند به سردی روابط عاطفی و خانوادگی کشیده می شود و به تدریج ضربه های سهمگینی به دو طرف می زند. یعنی اگر یکی از دو همسر از نظر جسمی و جنسی قوی و گرم مزاج و دیگری ضعیف و سرد مزاج باشد در زندگی شان دچار مشکل می شود.

تناسب در زیبایی: توجه به کفویت و تناسب میان دختر و پسر در زیبایی ظاهری ضروری است اگر یکی زیبا وخوش اندام و خوش تیپ باشد و دیگری زشت و بد اندام، احتمال به وجود آمدن ناراحتی و مشکل خواهد بود.

تناسب سنی: کفویت و تناسب دختر و پسر از نظر سن، تفاوت سن است نه تساوی سن. زیرا این تفاوت از آفرینش آنان است. تفاوت سن آنها به همان مقدار تفاوت سن بلوغ جنسی دختر و پسر باشد که معمولا پسر حدود 4 الی 5 سال دیرتر از دختر به بلوغ جنسی می رسد.

تناسب اقتصادی و اجتماعی و خانوادگی
درنهایت توصیه میکنم برای تکمیل اطلاعات کتاب شیوه ها ی شناخت و گزینش همسر نوشته دکتر حسین ایمانی را مطالعه نمایید .

منبع: نینی بان

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۶۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی قدیمی از سیدمحمد خاتمی در کنار همسر و فرزند عطاء الله مهاجرانی

به گزارش صدای ایران، عکسی از حجت الاسلام و المسلمین سید محمدخاتمی رئیس دولت اصلاحات، در مراسم ضیافت افطار با اعضای خانواده وزراء در سال ۱۳۷۹ منتشر شده است.

در این عکس خانواده عطاء الله مهاجرانی نیز حضور دارند.


دیگر خبرها

  • افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...
  • سعیدی: هواداران سپاهان سنگ‌پراکنی نکردند / لشگری: باشگاه سپاهان بدعت‌گذار توهین جنسی و غیر انسانی به هواداران خانم بود / فیلم
  • عکسی قدیمی از سیدمحمد خاتمی در کنار همسر و فرزند عطاء الله مهاجرانی
  • مستندی نیم‌‎ساعته که ساختش ۱۶ سال زمان برد
  • دانش‌آموز دختر در لالی به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید
  • فیلم| شرمندگی عقاب ماده در مقابل همسر پس از گم‌شدن جوجه‌شان
  • نظر برادر همسر رهبری درباره حجاب زنان و قوانین مردانه آن | فیلـم
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما / صنعت سینما برای زنان جای امن‌تری می‌شود