Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@10:28:36 GMT

تلاش اروپایی‌ها برای تداوم همکاری با ایران

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۶۵۳۲

تلاش اروپایی‌ها برای تداوم همکاری با ایران

سی ان ان: «تهدید بزرگ در عرضه نفت، کاهش تولید نفت ونزوئلاست نه کم شدن صادرات نفت ایران، زیرا بعید است مشتریان بزرگ نفت ایران از تحریم‌های امریکا پیروی کنند.»

ایران آنلاین / «تهدید بزرگ در عرضه نفت، کاهش تولید نفت ونزوئلاست نه کم شدن صادرات نفت ایران، زیرا بعید است مشتریان بزرگ نفت ایران از تحریم‌های امریکا پیروی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» این محور گزارشی در شبکه خبری «سی‌ان‌ان» امریکاست که به نقل از تحلیلگران نفتی مانند «کریستین ملک» در بانک سرمایه‌گذاری «جی‌پی‌ مورگان» امریکا نوشته است: «صادرات نفت ایران تغییری نخواهد کرد و تهران به احتمال زیاد تحریم‌های اقتصادی امریکا را با صادرات نفت بیشتر به کشورهایی مانند ترکیه و هند دور خواهد زد.»


این قبیل تحلیل‌ها و البته تحرکات کشور‌های اروپایی برای حفظ همکاری با ایران بعد از ادعاها و شرط‌ گذاری‌های وزیر خارجه امریکا برای ایران بیشتر شده است بخصوص که «پمپئو» در قالب استراتژی جدید امریکا برای ایران از اعمال فشارها و تحریم‌های سنگین علیه تهران خبر داده است. علاوه بر سه کشور اروپایی طرف توافق هسته‌ای که در چارچوب گفت‌وگوهایی برای بهره‌مند شدن ایران از منافع برجام اراده خود برای حفظ توافق هسته‌ای را نشان داده‌اند، سایر کشورهای قاره سبز هم بر ادامه مراوده با تهران تأکید دارند.

«رومان اسکولانو» وزیر اقتصاد اسپانیا در مجلس سنای این کشور گفت، کشورش در حال کار با بروکسل برای حل بحران ایجاد شده به دلیل ترک برجام توسط امریکاست و امیدوار است روابط تجاری و منافع شرکت‌های اسپانیایی در ایران با این کار حفظ شوند. به گزارش ایرنا، وی افزود: «انجام تعهدات ایران به این بستگی دارد که امتیازات مالی‌ مرتبط با توافق هسته‌ای را بویژه درباره فروش نفت، دریافت کند و درآمد حاصل از کسب و کار با شرکت‌های اروپایی به این کشور انتقال یابد.»
 
تداوم فعالیت بانک‌های آلمانی با ایران
در ادامه مخالفت‌های عملی اروپا با امریکا، روزنامه «فرانکفورتر» گزارش داده است که گروهی شامل 6 بانک آلمانی (بانک‌های تعاونی که عمدتاً به شرکت‌های متوسط خدمات بانکی ارائه می‌دهد) می‌خواهند با وجود خطر تحریم‌های امریکا علیه ایران، همچنان کارهای مالی را برای شرکت‌هایی که می‌خواهند به این کشور کالا و خدمات صادر کنند، انجام دهند.

 «پاتریسیا مِلفی»، مدیر مرکز فعالیت‌های بین‌المللی در فوُلکس بانک گفت: «ما در کار جابه‌جایی پول با کشورهای دشوار تخصص داریم. در این مرکز از جمله مؤسسه‌های فُولکس بانک در وورتمبرگ، فورتزهایم، ‌هایل برُون، کونستانس، شوارتزوالد- دوناو- نِکار و فُولکس بانکِ متحد عضویت دارند.» مِلفی افزود: «مادام که شرکت‌ها و بانک‌ها مقررات اتحادیه اروپا و سازمان ملل را رعایت کنند، نمی‌تواند اتفاقی بیفتد.»
 
لودریان: تحریم‌های امریکا مشوق گفت‌وگو نیست
در ادامه اعلام مخالفت‌های اروپایی‌ها با مواضع امریکایی‌ها علیه ایران، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه بار دیگر بازگشت تحریم‌های هسته‌ای امریکا علیه ایران را مورد انتقاد قرار داده و آن را باعث تشدید ناآرامی در منطقه دانست.

 لودریان در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی فرانسه گفته است که «تحریم‌هایی که قرار است علیه ایران به جریان افتد، مشوق گفت‌وگو نخواهد بود.» او مدعی شده این تحریم‌ها موقعیت و اهمیت محافظه‌کاران در ایران را تقویت و موضع روحانی را که طرفدار مذاکره است، تضعیف خواهد کرد.» در همین حال اتریش هم از تهدید امریکا به بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ایران انتقاد کرد. «کارین کنایزِل»، وزیر خارجه اتریش به روزنامه آلمانی «ولت» گفت: «اگر تحریم‌هایِ دوباره برقرار شده از سوی امریکا علیه ایران در آینده فراتر از مرزهای امریکا نیز معتبر باشند، این به معنایِ نقض آشکار حقوق بین‌الملل از سوی واشنگتن است.» او افزود: «تهدید امریکا مبنی بر تحریم شرکت‌هایی که بخواهند بعد از خروج این کشور از قرارداد هسته‌ای همچنان با ایران کار تجاری انجام دهند، براحتی قابل پذیرفتن نیست.» وزیر خارجه اتریش ادامه داد: «اتحادیه اروپا باید به نقض حقوق بین‌الملل واکنش نشان دهد، همان گونه که در موارد دیگر انجام داده‌ایم.»
 
ترامپ: از برجام هیچ چیزی گیرمان نیامد
مخالفت آشکار اروپا با موضع امریکا در قبال ایران در حالی است که رئیس جمهوری امریکا یک بار دیگر از تصمیم خروج از برجام حمایت کرد. دونالد ترامپ که در یک گردهمایی در واشنگتن صحبت می‌کرد، در بخشی از سخنرانی‌اش به برشمردن «دستاوردهای سیاست خارجی» دولتش پرداخت و گفت: «ما توافق هسته‌ای وحشتناک، یکسویه و ترحم ‌برانگیز با ایران را ترک کردیم. یکی از بدترین توافق‌هایی بود که تا حالا در موردش مذاکره کرده بودیم. هیچ چیز گیرمان نیامد.»

 این در حالی است که پافشاری ترامپ بر اجرای سیاست ضد ایرانی‌اش با انتقاد شدید تحلیلگران رسانه ای امریکا روبه‌رو شده است. روزنامه «واشنگتن پست» شانس ترامپ برای موفقیت را با خروج از برجام کم دانسته و نوشته: «متحدان اروپایی و کلیدی امریکا نه تنها به توافق هسته‌ای پایبند ماندند بلکه درصدد هستند تا در برابر تحمیل تحریم‌های ثانویه امریکا علیه سایر طرف‌های توافق مقاومت کنند.

در واقع انگیزه کشورهای اروپایی در این اقدام حفظ ایران در توافق و حمایت از شرکت‌های اتحادیه اروپا بوده است.» به نوشته این رسانه معتبر غربی، «یکی از خطرات برای امریکا این است که واشنگتن هیچ شریکی برای اعمال فشار به ایران برای تغییر رفتار و وادارسازی ایرانی‌ها برای مذاکره جدید در مورد مسائلی که ترامپ درصدد اصلاح آن است ندارند. در واقع امریکا با خروج از برجام باعث شده که اتحادیه اروپا شتابان درصدد حفاظت از ایران در برابر تحریم‌های امریکا باشد.»


وال استریت ژورنال هم در گزارشی به نقل از دنیس راس، مشاور رئیس جمهوری سابق امریکا نوشته است: «ترامپ با خروج از برجام به نفع ایران عمل کرد و هم توانست بین  اتحاد امریکا و اروپا شکافی ایجاد کند و هم اجماع بین‌المللی در مورد تحریم‌ها تضعیف شد و علاوه بر این، ایران را به عنوان یک طرف بی گناه و مظلوم معرفی کرد.» این رسانه غربی همچنین اشاره کرد که «مقامات اتحادیه اروپا درصدد پیشبرد برنامه‌هایی برای دسترسی کامل‌تر ایران به وام‌های اتحادیه اروپا و بانک سرمایه‌گذاری اروپا و همچنین تقویت خطوط اعتباری برای شرکت‌هایی است که با حداقل دخالت امریکا درصدد سرمایه‌گذاری در ایران هستند.»
 
روسیه: درخواست‌های امریکا از ایران غیر قابل قبول است
علاوه بر کشورهای اروپایی روسیه هم بابت تهدید امریکا به تحریم شدید ایران هشدار داد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد، تحریم‌هایی که امریکا به صورت کاملاً یکجانبه علیه ایران وضع کرده و در آینده وضع خواهد کرد، کاملاً غیرقانونی است. بنا بر گزارش «راشاتودی»، ماریا زاخارووا، در نشست خبری خود با اشاره به مسأله خروج امریکا افزود: «مسکو همکاری با دیگر طرف‌های برجام را ادامه خواهد داد تا این توافق را حفظ کند.» او ادامه داد: «کمیسیون مشترک که قرار است در تاریخ 25 مه (4 خرداد) در وین تشکیل جلسه دهد، درباره سرنوشت این توافق تصمیم‌گیری خواهد کرد. این نخستین جلسه‌ای خواهد بود که بدون حضور امریکا برگزار می‌شود.» این دیپلمات روس همچنین تأکید کرد: «تهران به تمام تعهدات خود ذیل این توافق هسته‌ای عمل کرده و آژانس بین‌المللی اتمی نیز این مسأله را تأیید کرده است که این مسأله بسیار مهمی است.» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه امریکا گفت: «درخواست‌هایی که امریکا درباره ایران مطرح کرده، برای تهران غیرقابل قبول است.»
 
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»

به گزارش خبرنگار مهر، اسامی سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان اعلام شد. نواب تازه قلعه به عنوان سرمربی تیم ملی کبدی سالنی مردان و ماهرخ دانشی به عنوان سرمربی تیم ملی کبدی سالنی زنان قرار است در مسابقات پیش رو هدایت تیم های ملی را به عهده داشته باشند. ششمین دوره بازی‌های آسیایی داخل سالن آسیا در هر ۲ بخش زنان و مردان از مهم‌ترین رویدادهای ملی پوشان کبدی است.

این بازی‌ها قرار است طی روزهای ۲۱ لغایت ۳۰ نوامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آبان لغایت ۱۲ آذر ۱۴۰۳) بطور مشترک در دو شهر بانکوک و چونبوری برگزار شود ورزشکاران آسیایی در ۳۶ رشته اصلی و ۲ رشته نمایشی و در قالب ۳۶۵ رویداد به مصاف هم خواهند رفت.

علی رشیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص آخرین وضعیت تیم ملی برای حضور در این دوره از بازیها اظهار داشت: به تازگی سرمربی تیم‌های اعزامی ما به بازی‌های داخل سالن آسیا مشخص شدند و از ۱۵ خرداد تمرینان هر دو تیم برای حضور در این مسابقات آغاز خواهد شد.

وی افزود: از آنجایی که هنوز اردویی برگزار نشده تا شرایط بازیکن ها را بسنجیم نمی‌توان خیلی دقیق در مورد آنها صحبت کرد اما از آنجایی که اکثر این ملی پوشان در یک سال گذشته درگیر مسابقات داخلی بودند از نظر بدنی آمادگی مطلوبی خواهند داشت. بازیهای داخل سالن هم از یک آذر برگزار خواهد شد خوشبختانه فرصت کافی برای آماده سازی تیم ها وجود دارد.

دبیر فدراسیون کبدی در ادامه با اشاره به نتیجه احتمالی تیم های ملی ایران در این دوره از بازیها گفت: هدف هم در بخش مردان و هم در بخش زنان حضور در فینال مسابقات است. کبدی ایران پتانسیل خوبی دارد هر چند در بازیهای آسیایی هانگژو نتوانستیم به آن نتیجه دلخواه مان دست پیدا کنیم ولی در بخش مردان موفق شدیم در فینال حاضر باشیم. تلاش مان در بازیهای داخل سالن هم ابتدا حضور در فینال و سپس کسب عنوان قهرمانی است.

او در مورد نحوه انتخاب ملی پوشان اعزامی به تایلند گفت: سال گذشته مسابقات کشوری داشتیم که در همان رقابتها نفرات دعوت شده به تیم را انتخاب کردیم در حقیقت آن مسابقات انتخابی تیم ملی بود. البته کادر فنی هم زمانی که تمرینات آغاز شود می تواند در این رابطه که چه کسی به بازیها اعزام شود تصمیم گیری کند.

رشیدی در مورد تکلیف کادر فنی تیم ملی بزرگسالان و ادامه همکاری با مازندرانی توضیح داد: ابتدا بگویم ما چهار سبک در تکواندو داریم. کبدی استاندارد که همان تیمی است که در هانگژو حضور داشت، کبدی سالنی که ۷ نفره است و همین تیمی است که قرار است در بازیهای داخل سالن شرکت کند و کبدی ساحلی و چمنی هم از دیگر سبک های این رشته هستند.

وی افزود: از آنجایی که در کبدی استاندارد در یک سال پیش رو هیچ رویدادی نخواهیم داشت هنوز برای کادر فنی ان تصمیم گیری نشده است و در زمان درست حتما در جلسه کمیته فنی گزینه های مورد نظر بررسی خواهند شد. مازندرانی هم یکی از گزینه‌های ماست که در بازیهای آسیایی هم کنار تیم حضور داشت و موفق شد تیم را تا فینال بالا ببرد.

دبیر فدراسیون کبدی در پایان درخصوص دیگر برنامه‌های این فدراسیون در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: شهریورماه مسابقات جهانی کبدی ساحلی را خواهیم داشت که به میزبانی ایران برگزار خواهد شد. اردوهای این تیم هم زیر نظر کیانوش نادریان به عنوان سرمربی از ۱۵ اردیبهشت آغاز خواهد شد. علاوه بر این مسابقات جهانی جوانان در بخش زنان را داریم که این رقابت ها به میزبانی هند است و سعی خواهیم کرد تیم آماده ای را راهی این مسابقات کنیم.

کد خبر 6087293

دیگر خبرها

  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • تداوم همکاری رم با سردار آزمون در گروی کسب‌ سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب