Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، تیم ملی ایسلند که در گروه D با تیم های آرژانتین، کرواسی و نیجریه همگروه است، اما در عین گمنامی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

این تیم مسابقات جام جهانی روسیه را هدف گذاری کرده و می‌خواهد نام خود را با درخشش در این بازی های بیش از پیش سر زبان‌ها بیندازد.

*تعداد حضور در جام جهانی:

ایسلند را باید تازه وارد جام جهانی معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم تاکنون هیچ سابقه حضوری در ادوار گذشته نداشته و بعد از درخشش در مسابقات یورو 2016 در فرانسه، بااتکای به تیمی جویای نام ،جواز صعود در بازی روسیه را کسب کرده است.

*مرحله مقدماتی

ایسلند در مرحله انتخابی مسابقات جام جهانی 2018 روسیه در گروه I اروپا با تیم های کرواسی ،اوکراین، ترکیه، فنلاند و کوزوو رقابت کرد.

این تیم شمال قاره سبز بعد از انجام 10 بازی با کسب 7 برد، یک تساوی و 2 باخت یعنی 22 امتیاز کسب کرد و به عنوان تیم نخست به طور مستقیم به جام جهانی صعود کرد.

*افتخارات

ایسلند که لقبش «پسران ما» است، اولین حضور خود را در عرصه بین المللی در سال 1930 برابر جزایر فارو انجام داد که یک بر صفر برنده شد.این تیم سال ها به عنوان قدرت درجه 3 یا 4  قاره اروپا محسوب می شد که به جام های جهانی یا مسابقات جام ملت های اروپا راه نیافت.

به همین خاطر به غیر از راهیابی به جام ملت های 2016 که با غلبه بر انگلیس حتی تا نیمه نهایی نیز پیش رفت، افتخار دیگری ندارد.

*بازیکنان شاخص

اگر فکر می کنید ایسلند مثل بیشتر تیم های دیگر ستاره دارد، سخت در اشتباهید.چون این تیم شمال قاره سبز، ستاره ندارد.

در حقیقت ستاره، خود تیم است. بازیکنانی که با درخشش در تیم های مختلف باشگاهی دور هم جمع می شوند و با رعایت یک اصل، یعنی تعصب و یکپارچگی، در کنار هم از تیم کشورشان ، ستاره می سازند.

*مربی

هایمر هالگریمسون 50 ساله سکان هدایت تیم ملی ایسلندرا برعهده دارد.

او از سال 2013 مسئول فنی تیم ملی کشورش است.البته در سال های 2011 تا 2013به عنوان کمک مربی فعالیت کرد.

وی در دوران جوانی مدافع میانی بود که جزو بازیکنان درجه یک کشورش به حساب به نمی آمد.

اما وقتی کفش هایش را آویخت و مربیگری را شروع کرد، نبوغ خود را در این عرصه نشان داد.

*سیستم بازی

نحوه بازی مورد علاقه هایمر هالگریمسن، سرمربی 50 ساله ایسلند، 2-4-4 است.

براساس این روش شرام در دروازه، جای گرفته و هرمانسون، سیگوردسن، فجولوسن و اسکولاسون زنجیره دفاعی 4 نفره را تشکیل داده اند.

همچنین گسلاسن، اسکولاسن، بیارنسون و گودمونسون در خط میانی حضور یافته اند.

سیاردسون و فین بوگاسن نیز در خط آتش حاضرند.

*نقاط قوت و ضعف

وقتی تیمی مثل ایسلند برای اولین مرتبه گام در مسابقاتی به اسم جام جهانی می گذارد، نداشتن سابقه حضور در این رقابت ها و عدم تجربیات قبلی، به صورت خود به خود به عنوان یک نقطه ضعف مطرح می شود.

اما ایسلندی ها در رقابت های جام ملت های اروپا نیز شرایط مشابه داشتند اما توانستند نقطه ضعف خود را به نقطه قوت تبدیل کنند.

زیرا درمسابقات 2 سال قبل همین تیم به ظاهر کم تجربه بین المللی، با ارائه بازی های درخورتحسین با کنار زدن انگلیس، حتی تا نیمه نهایی جام ملت ها نیز پیش رفت.

 

البته با در نظر گرفتن جمعیت 300 هزار نفر ی ایسلند بدیهی است که شمار بازیکنان فوتبال این کشور زیبای شمال قاره اروپا زیاد نباشد.

از این رو شمار بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی ایسلند زیاد نیست و وجود چندین بازیکن مسن همچون

هالدروسن(34 ساله –دروازه بان)،کاری آرناسون(35 ساله- مدافع میانی)،برکر سوارسن(34 ساله- مدافع کناری)،اولافور اینگی اسکولاسن(35 ساله، هافبک دفاعی)،امیل هالفردسون(هافبک میانی،34 ساله) به عنوان نقطه ضعف این تیم محسوب می شود.

*نکته خاص

این تیم هم اکنون 23 بازیکن دراردوی آماده سازی دارد که از این تعداد 95.7 درصد کادر بازیکنان شاغل در لیگ های اروپایی هستند.

بازیکنانی که هریک با شرایط تیم باشگاهی خود، خو گرفته و تاکتیک های مورد نظر را در زمین پیاده می کنند.

اما همین ها وقتی به اردوی تیم ملی می آیند، گروه متحدی را می سازند که تحسین همگان را به همراه دارد.

نکته خاص دیگر رفتار زیبایی است که هواداران این تیم در موقع تشویق کردن تیم محبوب خود انجام می دهند که به تشویق ایسلندی معروف شده است.

ایسلندی ها با این مدل تشویق در جمع تیم های صاحب فوتبال، کاملا جلب توجه کردند و باعث شدند مردم سراسر دنیا از روی آنها الگو برداری کنند. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای

تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در مرحله اول کاپ جهانی شانگهای با شکست مقابل حریفان خود از صعود بازماندند.

به گزارش ایسنا، مسابقات مرحله مقدماتی مرحله اول کاپ جهانی شانگهای چین در بخش تیمی ریکرو برگزار شد و کمانداران ایران به مصاف رقبای خود رفتند.

تیم ریکرو مردان ایران با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی پس از استراحت در دور نخست بازی‌های حذفی در دور دوم به مصاف تیم آمریکا رفت و با نتیجه ۵ بر یک شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

تیم ریکرو بانوان نیز با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی حسینی هر چند در دور نخست بازی‌های حذفی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی رسید اما در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر مقابل تیم کره‌جنوبی شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر
  • قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه
  • انتخابی جام جهانی ووشو| ایران به طلای دوئلین تالو مردان رسید
  • ووشو انتخابی جام جهانی؛ طلای دوئلین تالو مردان‌ به ایران رسید
  • میلان و اینتر چگونه برای خرید یاشوا زیرکزی رقابت می‌کنند؟
  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • تشویق ایسلندی‌ها پس از صعود به جام‌جهانی (فیلم)
  • ببینید | تشویق ایسلندی هماهنگ بازیکنان تیم ملی و هواداران پس از صعود به جام جهانی
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • این مردان شیطان صفت ورامین به اعدام محکوم شدند/ آزار سیاه ۲ دختر دانش آموز توسط ۲ برادر و پسرعمویشان