Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@11:25:22 GMT

افزایش ۲۰ درصدی قیمت نان پس از ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۸۳۱۹

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی (حجیم و نیمه حجیم) گفت: با توجه به افزایش قیمت روغن و بهبود دهنده‌ها و سایر مولفه‌ها، قیمت نان پس از ماه مبارک رمضان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

محمدجواد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار میزان درباره افزایش قیمت نان اظهار کرد: قیمت گندم طی یک هفته گذشته هر کیلوگرم ۸۲ تومان و قیمت آرد هر کیسه هفت هزار تومان افزایش یافته بود که طی جلسه برگزار شده با معاون وزیر صنعت مقرر شد قیمت گندم افزایش پیدا نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی (حجیم و نیمه حجیم) گفت: با عملیاتی شدن دستور معاون وزیر صنعت مبنی بر افزایش نیافتن قیمت گندم، قیمت نان در ماه رمضان افزایش نخواهد یافت.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت سایر مولفه‌ها از جمله، روغن، شکر و دستمزد پس از ماه مبارک رمضان قطعا افزایش قیمت خواهیم داشت.

کرمی با بیان اینکه واحد‌های آزادپز قیمت‌گذاری خاصی ندارند و خود واحد‌ها می‌توانند قیمت‌ها را تعیین کنند، خاطرنشان کرد: اما، اتحادیه برای اینکه اجحافی در حق مصرف کننده نشود آنالیز قیمتی را انجام می‌دهد.

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی (حجیم و نیمه حجیم) درباره پیش بینی افزایش قیمت نان گفت: با توجه به افزایش قیمت روغن و بهبود دهنده‌ها، قیمت نان پس از ماه مبارک رمضان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه نان‌های سنتی نیز با توجه به اینکه از سال ۹۳ افزایش قیمتی نداشته قاعدتا قیمت این نان ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد، خاطرنشان کرد: تمام مولفه‌ها اعم از دستمزد، مالیات، بیمه و مواد اولیه افزایش قیمت داشته و نانوایی‌ها برا سرپا نگه داشتن واحد خود ناچار وزن نان را کاهش می‌دهند اکه این امر بر کیفیت نان اثر می‌گذارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید