Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@08:32:28 GMT

احتمال تخریب سایت اتمی کره شمالی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۸۵۴۲

پیونگ یانگ اعلام کرد زمان تخریب سایت اتمی 'پونگ گیه ری' که این کشور شش آزمایش اتمی خود را در آن انجام داده است به شرایط اقلیمی بستگی دارد.

به گزارش ایرنا رسانه های کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کردند در صورتی که شرایط آب و هوایی مساعد باشد ممکن است کار تخریب و نابودی این آزمایشگاه اتمی کوهستانی فردا پنجشنبه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگاران خارجی دعوت شده به مراسم تخریب این سایت، از جمله خبرنگاران کره جنوبی وارد شهر 'وونسان' در شرق کره شمالی شده اند و مصاحبه هایی نیز با مقام های ذی ربط انجام داده اند.

کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود اواسط ماه 'می' تونل ها و مراکز مرتبط با این سایت اتمی در منطقه 'کیلجو' واقع در استان 'هام گیونگ' در شمال کشور را تعطیل می کند و این سایت را در یکی از روزهای 23 تا 25 می نابود خواهد کرد.

گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی حاکی است که خبرنگاران کره جنوبی با یک فروند هواپیمای اختصاصی نظامی از 'وون سان' فاصله ای به طول 416 کیلومتر را طی می کنند تا به نزدیکی محل سایت اتمی برسند.

کره شمالی روز گذشته همزمان با اعزام خبرنگاران 4 کشور دیگر، اجازه ورود به خبرنگاران کره جنوبی نداد به همین دلیل آنها با یک روز تاخیر وارد کره شمالی شدند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آمریکا و کره جنوبی مانورهای فضایی مشترک برگزار کردند.

رسانه های کره جنوبی روز چهارشنبه به نقل از نیروی هوایی این کشور اعلام کردند که کره جنوبی و آمریکا مانورهای فضایی مشترکی را اجرا کردند. هدف از انجام این مانورها آمادگی برای حملات احتمالی کره شمالی به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و دیگر تهدیدات فضایی اعلام شد.

خبرگزاری یونهاپ هم به نقل از منابع خود گزارش داد که اسکادران عملیات فضایی نیروی هوایی کره جنوبی و نیروی فضایی آمریکا کره، در طول این مانورها سناریوهایی را برای مقابله در برابر تداخل ارتباطی ماهواره ای و افزایش دقت سیستم موقعیت یاب جهانی در برابر تهدیدات کره شمالی شبیه سازی کرده اند.

دیروز هم خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA) نوشت که ارتش پیونگ‌یانگ برای نخستین بار، با هدف شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای زیر نظر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، رزمایش ترکیبی برگزار کرد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: نیروهای کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

کد خبر 6088000

دیگر خبرها

  • تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان
  • ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • بررسی ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی