Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@08:00:39 GMT

تاثیرباکتری موجوددرجفت وزایمان زودرس

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۸۶۹۷

محققان پی بردند وجود مقادیر بالا باکتری های بیماری زا در جفت زن باردار عامل زایمان زودهنگام است. ناطقان: این یافته از این نظریه حمایت می کند که عفونت مادر می تواند موجب زایمان زودهنگام شود، یعنی نوزاد زودتر از هفته ۳۷ بارداری متولد شود.

«لیدیا لئون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالج لندن، در این باره می گوید: «ما تعداد زیادی باکتری های بیماری زا معروف نظیر مایکوپلاسما و اوره پلاسما را در زنانی که زایمان زودهنگام خودبخودی داشتند مشاهده کردیم که رابطه بین عفونت مادر و زایمان زودهنگام را تایید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این مطالعه، محققان باکتری ها را در هر دو نمونه جفت زایمان سالم و زایمان زودهنگام بیش از ۲۵۰ زن بررسی کردند.

لئون در ادامه می افزاید: «تفاوت آشکاری در نوع باکتری های مشاهده شده در جفت وجود داشت که به نوع زایمان به شکل سزارین یا طبیعی بستگی دارد.»

به گفته محققان، هنوز فهم ما از زایمان زودهنگام خودبخودی محدود است و نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه وجود دارد.

زایمان زودهنگام با هردو ناتوانی های روانی و فیزیکی مرتبط است و علت اصلی مرگ و میر نوزاد در جهان شناخته می شود. عفونت دلیل مهم زایمان زودهنگام خودبخودی است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: جفت ، زایمان زودرس ، باکتری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جفت زایمان زودرس باکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۸۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود زودهنگام ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، دیدار برگشت تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان از ساعت ۱۸:۳۰ امروز در حالی در ورزشگاه کوپه داغ عشق آباد برگزار شد که کیفیت نامطلوب چمن مصنوعی این ورزشگاه آسیب های زیادی روی پای بازیکنان ایرانی رقم زد.

این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید. مهدی قایدی (۵+۴۵) تک گل این بازی را برای ایران زد.

اگرچه هواداران فوتبال ایران انتظار داشتند برد پرگل ایران تکرار شود اما همین پیروزی و کسب دهمین امتیاز نیز باعث شد صعود ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در فیفادی فروردین ماه قطعی بشود.

تیم ملی فوتبال ایراان با کسب این پیروزی با ۱۰ امتیاز در صدر گروه E دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار گرفت تا صعود زودهنگام خود به دور نهایی را قطعی کند.

به این ترتیب امیر قلعه‌نویی می‌تواند در دو بازی پایانی با خیال راحت‌تری از بازیکنان جوان حاضر در اردو برای باتجربه‌ شدن نسل جدید استفاده کند.

دیگر خبرها

  • ۱۰ اردیبهشت ، زمان رسمی کوچ عشایر به مناطق ییلاقی استان
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • ارتباط فقر با پیری زودرس مغز
  • آیا برنج دوباره گرم‌شده باعث مسمومیت غذایی شود؟
  • صعود زودهنگام ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی
  • این میوه تابستانی ضد باکتری است
  • برنج دوباره گرم شده باعث مسمومیت غذایی می‌شود؟
  • آیا برنج دوباره گرم‌شده می‌تواند باعث مسمومیت غذایی شود؟
  • ۲۸۰ نوزاد در سال ۱۴۰۳ به قم متولد شدند