Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@14:20:07 GMT

اپلیکیشنی که گریه کودکان را ترجمه می‌کند!

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۸۷۶۰

گریه‌های کودکان دلایل متعددی از جمله: گرسنه بودن، درد داشتن و غیره دارد، اما والدین نمی‌توانند دقیق تشخیص دهند که دلیل اصلی گریه کودک چیست اکنون محققان "دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس" (UCLA) یک برنامه بسیار جالب توسعه داده‌اند که هنگام گریه کودکان، والدین با استفاده از آن برنامه می‌توانند متوجه شوند که دلیل گریه او چیست و کودک چه می‌خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : این برنامه "Chatterbaby " نام دارد و در ابتدا برای کمک به والدین ناشنوا طراحی شده بود که با استفاده از این برنامه بتوانند تشخیص دهند چه زمانی کودکشان گریه می‌کند و چه زمانی با صدای بلند سر و صدا می‌کند. این برنامه هم چنین می‌تواند برای والدین مبتلا به اختلالات شنوایی نیز مفید باشد زیرا والدین مبتلا به چنین اختلالی نمی‌توانند گریه کودک و بلند سر وصدا کردن او را از هم تشخیص دهند.
محققان دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس قصد دارند تا الگوریتمی را ایجاد کنند که این الگوریتم می‌تواند انواع گریه را از هم تشخیص دهد. این الگوریتم گریه‌های مختلف را به سه دسته تقسیم می‌کند: درد، گرسنگی و خستگی.
"آریانا اندرسون" (Ariana Anderson)، محقق ارشد دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس می‌گوید: به عنوان یک مادر، من می‌توانم به طور غریزی تنها با گوش دادن به صدای گریه فرزندم متوجه شوم که او چه می‌خواهد اما به عنوان یک آمار شناس، بر این باورم که آیا ما می‌توانیم یک الگوریتم توسعه دهیم که به صورت خودکار همانند گوش والدین عمل کند؟ بله قطعا ما می‌توانیم.
پس از آزمایش یک سری الگوریتم‌های مختلف بر روی بیش از 2000 نمونه گریه نوزاد، این سیستم در 90 درصد مواقع موفق به تشخیص درست علت گریه کودک شد. هر چند این سیستم هم اکنون نیز با دشواری می‌تواند تفاوت بین گریه از روی گرسنگی و سر و صدا کردن کودک را تشخیص دهد.
اندرسون افزود: این برنامه انواع فرکانس‌هایی که در گریه و الگوهای مختلف صداها و سکوت هستند، را بررسی می‌کند. به عنوان مثال، هنگامیکه صدای گریه توام با سکوت طولانی را می‌شنوید، می‌توانید تشخیص دهید که کودکتان فقط سر و صدا می‌کند اما هنگامی که کودکان درد دارند بی وقفه گریه می‌کنند و لحظات بسیار کوتاهی میان گریه شان سکوت می‌کنند.
البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که هر کودکی به همان شیوه‌ی گفته شده ارتباط برقرار نمی‌کند، به همین دلیل است که برنامه هوشمند یک ویژگی جالب دارد که کاربران را قادر می‌سازد تا به این الگوریتم آموزش دهند تا صداهای خاص کودکشان را بهتر ترجمه کند. والدین می‌توانند کلیپ‌های صوتی از گریه کودکشان را ضبط و ضمیمه کرده و به سرور دانشگاه کالیفرنیا لس انجلس ارسال کنند تا دقت پیش‌بینی‌های این برنامه بهبود پیدا کند.
همچنین محققان قصد دارند گریه تعداد زیای کودک را جمع آوری کنند تا بتوانند اختلالات عصبی را از طریق صوت غیر طبیعی کودک تشخیص دهند.
" استیون شینکف" (Stephen Sheinkopf)، از دانشگاه براون معتقد است که با استفاده از ابزارهای مناسب، تنها با مطالعه بر روی گریه کودکان می‌توان بیماری‌هایی نظیر اوتیسم را در سنین کودکی تشخیص داد.
به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ،  اندرسون می گوید: این مطالعه منحصر به فرد است، زیرا آزمایشگاه را به خانه کاربران می‌برد نه کاربران را به آزمایشگاه . این برنامه قابل دانلود برای هر دو سیستم عامل آی. ا .اس واندروید است و هرکسی که مایل به داشتن این برنامه است می‌تواند برنامه Chatterbaby  را دانلود کرده و پنج ثانیه از گریه کودک خود را ثبت و سپس آن را به پایگاه داده آپلود نماید.

کد خبر: ۵۲۵۱۰۰ تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اپلیکیشن کودکان گریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قانون پرحاشیه: کودکان زیر ۱۴ سال اجازه ندارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند

رونالد دِسَنتیس، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا، با امضای لایحه‌ی HB 3 آن را به قانون تبدیل کرد. HB 3 به والدین نوجوانان کوچک‌تر از ۱۶ سال امکان می‌دهد تا کنترل بیشتری روی دسترسی فرزند خود به شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. یکی از بخش‌های بحث‌برانگیز این قانون، الزامی‌شدن سیستم احراز سن برای بسیاری از وب‌سایت‌ها است.

به گزارش زومیت، قانون جدید ایالت فلوریدا از شبکه‌های اجتماعی می‌خواهد جلوِ کودکان کوچک‌تر از ۱۴ سال را برای ساخت حساب کاربری بگیرد و حساب‌های فعلی آن‌ها را حذف کند.

طبق قانون HB 3، نوجوانان ۱۴ و ۱۵ ساله برای ساخت و مدیریت حساب اجتماعی باید اجازه‌ی مستقیم از والدین بگیرند. پلتفرم‌های اجتماعی درصورت درخواست والدین یا خود فرد، موظف‌اند حساب اجتماعی و اطلاعات شخصی او را به‌طور کامل حذف کنند.

شرکت‌هایی که نتوانند به‌طور کامل حساب اجتماعی نوجوانان ۱۴ و ۱۵ ساله را حذف کنند، ممکن است با پرونده‌ی حقوقی در دادگاه مواجه شوند و به‌ازای هر مورد تخلف، ۱۰٬۰۰۰ دلار غرامت برای آن‌ها در نظر گرفته شود. همچنین، «نقض آگاهانه‌ی قانون» ممکن است جریمه‌ی حداکثر ۵۰٬۰۰۰ دلاری به‌ازای هر مورد به‌دنبال داشته باشد.

قانون HB 3 فلوریدا از اکثر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معروف می‌خواهد که سن کاربرانشان را احراز کنند؛ موضوعی که نگرانی‌های بزرگی درزمینه‌ی حریم خصوصی به‌همراه دارد. HB 3 از وب‌سایت‌ها می‌خواهد گزینه‌ی «احراز ناشناس سن» را ارائه دهند. منظور از این روش، احراز سن ازطریق پلتفرمی متفرقه است که نتواند پس از پایان فرایند، اطلاعات هویتی فرد را نگه‌داری کند.

سیستم احراز سن که قانون HB 3 اجباری می‌کند، وب‌سایت‌هایی را دربر می‌گیرد که حاوی محتواهای مضر برای خردسالان هستند. طبق گفته‌ی تحلیلگران، این موضوع به‌طور ویژه برای وب‌سایت‌های حاوی محتوای مستهجن محدودیت ایجاد می‌کند.

گروه‌های فعال در صنعت فناوری در زمان تدوین‌ پیش‌نویس لایحه علیه جزئیاتش موضع گرفتند و همچنان با آن مخالف‌اند. برای نمونه، NetChoice پیش از امضای رسمی HB 3 به‌دست فرماندار فلوریدا گفت این قانون عملاً در نقش کارت شناسایی برای کاربران اینترنت عمل می‌کند و باعث می‌شود تمامی ساکنان فلوریدا صرف‌نظر از سنشان، برای استفاده از خدمات آنلاین به احراز هویت مجبور شوند. قانون یادشده از ۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۵ (۱۲ دی ۱۴۰۳) رسماً به اجرا گذاشته می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۵۳۰ کودک اتیسم از خدمات بهزیستی خوزستان
  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • بازی؛ نیازی بنیادین در دوران کودکی
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟
  • تصویب قانون پرحاشیه: کودکان زیر ۱۴ سال اجازه ندارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند
  • حضور امام جمعه همدان در بیمارستان فوق تخصصی کودکان