Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از مردم در گوشه و کنار دنیا از میانمار گرفته تا رواندا و آرژانتین و شیلی و ... با تسلیحات رژیم صهیونیستی جان خود را از دست می‌دهند. ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۲ ویژه نامه‌ها قدس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، موجودیت رژیم صهیونیستی از 70 سال پیش تاکنون مبتنی بر تروریسم و خشونت و جنایت و قتل و غارت و تخریب شهرها و روستاهای فلسطینی و ارتکاب جنایت‌های انسانی ضد ملت فلسطین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکردها و افکار افراط‌گرایانه رژیم‌صهیونیستی همواره حق و عدالت و اخلاق را زیر سوال می‌برد و موسسات نظامی این رژیم از شبه نظامیان تروریست هاگاناه و اتسل و اشتیرن گرفته تا ارتش کنونی و سازمان‌های جاسوسی اسرائیل و سردمداران سیاسی رژیم صهیونیستی از هیچ اقدام غیر انسانی و جنایتکارانه برای رسیدن به اهداف سلطه طلبانه خود در منطقه دریغ نمی‌کنند.

افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی که به تازگی با کشتار ده‌ها تن از فلسطینی‌ها و مجروح شدن هزاران تن دیگر همراه بود، سند رسمی مشارکت آمریکا و سکوت خفت‌بار و توطئه‌آمیز رژیم های مرتجع عربی در جنایت‌های هفتاد ساله رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. در این مجموعه مقالات، علاوه بر بررسی عوامل وجهه تاریک و منفور رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان، با عوامل تهدید موجودیتی رژیم صهیونیستی آشنا می‌شویم که بسیاری از متفکران جهان را واداشته تا از ایده فروپاشی اسرائیل سخن بگویند.

در ادامه این مقاله به بررسی کشورهایی می‌پردازیم که صادرات تسلیحات جنگی رژیم صهیونیستی به تشویق نسل کشی و جنگ داخلی در آن منجر شده است.

الف: صدور تسلیحات به دولت مستبد میانمار

دولت میانمار از دولت‌هایی است که طی سال‌های اخیر بدترین سابقه را در کشتار مسلمانان دارد. روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله‌ای به بررسی سیاست‌های کابینه بنیامین نتانیاهو برای صادرات سلاح به ارتش میانمار اشاره کرده و می‌نویسد که تل‌آویو در حالی اقدام به انجام این جنایت و نقض قوانین بین‌المللی می‌کند که اتحادیه اروپا و آمریکا فروش سلاح به این کشور را ممنوع کرده‌اند. این در حالی است که صادرات تسلیحات از طریق شرکت‌های خصوصی این رژیم تنها با کسب مجوز از وزارت جنگ قابل اجرا است.

عوفر نئمان فعال حقوقی رژیم‌صهیونیستی در گفتگو با سایت اینترنتی میدل ایست آی می‌‌گوید که کابینه‌های مکرر رژیم صهیونیستی همواره به دیکتاتوری نظامی موجود در میانمار سلاح صادر می‌کنند. این فعال حقوقی نیز از آزمایش تسلیحات صهیونیستی ضد ملت فلسطین برای تبلیغات آنها در گوشه و کنار جهان خبر می‌دهد.

سایت اسرائیلی واللا در گزارشی تأکید می‌کند که اسرائیل بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات به ارتش میانمار است.

 

سایت صهیونیستی واللا در گزارشی تأکید می‌کند که اسرائیل بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات به ارتش میانمار است. این گزارش می‌افزاید که رهبران ارتش میانمار مناسبات محرمانه و داغ با موسسات نظامی و امنیتی اسرائیل دارند. مین اونگ هلینگ فرمانده نظامی میانمار و مسئول اصلی جنایت‌های انجام شده ضد اقلیت‌های مسلمان روهینگیا شخصاً مناسبات ویژه‌ای با موسسات امنیتی اسرائیل داشته و در سال 2015 به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است. رژیم صهیونیستی به علت ترس از عواقب بین‌المللی این اقدام، سعی کرد این دیدار را مخفی نگه دارد، اما هلینگ در صفحه خود در سایت اجتماعی فیس بوک به این سفر اشاره و تاکید کرد که قراردادهایی برای خرید تسلیحات رژیم ‌صهیونیستی و آموزش نیروهای میانمار توسط اسرائیلی‌ها با تل‌آویو امضا کرده است.

بر اساس این گزارش همچنین میشل بن باروک رئیس بخش حمایت‌های امنیتی در وزارت جنگ رژیم ‌صهیونیستی در جولای 2016 به میانمار سفر کرده است.

اتفاقاتی که در سال 1994 در رواندا صورت گرفت، شاید بزرگترین جنایت ضد نژادی در تاریخ معاصر باشد، به گونه ای که 800 هزار نفر تنها در طول 100 روز کشته شدند و 200 تا 500 هزار زن مورد تجاوز به عنف قرار گرفتند. رژیم صهیونیستی همواره سعی کرده نقش واقعی خود در این جنایت را مخفی نگه دارد.

 

ب: نقش اسرائیل در کشتار مردم رواندا

بسیاری از مردم رواندا در نتیجه بروز جنگ داخلی در این کشور جان خود را از دست داده‌اند، اما برخی طرف‌های بین‌المللی سود زیادی از کشور به وجود آمده در این کشور به جیب زده‌اند. اتفاقاتی که در سال 1994 در رواندا صورت گرفت، شاید بزرگترین جنایت ضد نژادی در تاریخ معاصر باشد، به گونه ای که 800 هزار نفر تنها در طول 100 روز کشته شدند و 200 تا 500 هزار زن مورد تجاوز به عنف قرار گرفتند. رژیم صهیونیستی همواره سعی کرده نقش واقعی خود در این جنایت را مخفی نگه دارد. درگیری اصلی بین قبیله هوتو و توتسی انجام شد و هر کسی که به نوعی به این اقلیت وابسته بود، به شکل وحشتناکی کشته شد.

یکی از فعالان حقوق بشر در سال 2014 از وزارت جنگ رژیم‌صهیونیستی خواست تا اطلاعات مربوط به صادرات تسلیحات به رواندا در زمان جنایت های صورت گرفته در این کشور را منتشر کند، اما دادگاه عالی رژیم ‌صهیونیستی این درخواست را رد کرد و آن را تهدیدی برای امنیت داخلی این رژیم یا آسیب به مناسبات خارجی اسرائیل خواند.

برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که تسلیحات رژیم صهیونیستی نقش اساسی در گسترش کشتار رواندا داشت.

سیاست مناخیم پگین در حمایت از کودتای نظامی آرژانتین برای کاستن از سلطه نظامی انگلیس و حمایت از این کشور در جنگ با انگلیسی‌ها صورت گرفته است.

 

ج: نقش صنایع تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در کشتار مردم آرژانتین

رژیم صهیونیستی همواره ادعا کرده که به دنبال دفاع و حمایت از یهودیان دنیا است، اما واقعیت این است که این حمایت تنها در مواقعی شکل می‌گیرد که در راستای خدمت به منافع این رژیم باشد. در سال 1976 ژنرال‌های آرژانتین در نتیجه کودتای نظامی به قدرت رسیده و این کشور را در شرایط سختی از تنگنای اقتصادی و سرکوب‌های امنیتی قرار دادند. در نتیجه اقدامات وحشیانه و قتل و ترور و شکنجه مردم بیش از 30 هزار نفر در گوشه و کنار آرژانتین جان خود را از دست دادند.

از جمله اقلیت‌هایی که هدف اقدامات نژادپرستانه قرار داشتند، یهودیان بودند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که حدود دو هزار یهودی ربوده شدند و هنوز از سرنوشت آنها چیزی مشخص نیست. با این وجود به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی نقش فعالی در این کشتار داشته است. این  موضوع را می‌توان در مناسبات داغ حکام مستبد وقت آرژانتین با صنایع نظامی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی جستجو کرد.

یکی از بزرگ‌ترین جراید آرژانتین به نقل از یکی از خلبانان بازنشسته این کشور فاش می‌کند که وی در جریان حاکمیت نظامی در آرژانتین به صورت محرمانه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و با مسئولان این رژیم دیدار کرده و محموله های مختلفی از تسلیحات، نظیر موشک‌ها و سلاح های ضد تانک و سلاح‌های سبک را دریافت کرده و به آرژانتین آورده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد شعار واهی تل آویو برای حمایت از یهودیان تنها اقدامی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی و دستیابی به تأیید جهانی است. گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که حجم همکاری‌های نظامی بین دو طرف در آن زمان بالغ بر 700 میلیون دلار بوده که با توجه به ارقام و آمار موجود در آن زمان، رقم بالایی به شمار می‌رود. سیاست مناخیم پگین در حمایت از کودتای نظامی آرژانتین برای کاستن از سلطه نظامی انگلیس و حمایت از این کشور در جنگ با انگلیسی‌ها صورت گرفته است.

سند مربوط به سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا نشان می‌دهد که مناسبات بین تل آویو و شیلی در آن زمان شکوفا بود. البته مناسبات دیپلماتیک و سیاسی آنها علنی نبود، اما در پشت پرده، قراردادهای تسلیحاتی عمده‌ای بین آنها شکل می گرفت و پینوشه عمده سلاحهای خود را از دو کشور انگلیس و رژیم صهیونیستی دریافت می‌کرد.

 

د: نقش تل‌آویو در حمایت از حاکمیت استبدادی شیلی

آگوستو پینوشه حاکم مستبد شیلی در سال 1975 از طریق کودتای خونین نظامی ضد سالوادور آلنده رئیس جمهور منتخب این کشور به قدرت رسید و به مدت 17 سال حاکمیت کشور را با دیکتاتوری و سرکوب برعهده داشت. در این سال‌ها بیش از سه هزار نفر قربانی سیاست‌های سرکوب گرایانه وی شدند و بالغ بر 29 هزار نفر دیگر نیز در معرض شکنجه‌های مختلف قرار گرفتند.

در حالی که بخش گسترده‌ای از ملت شیلی در فقر مطلق قرار داشتند، پینوشه در بهترین قصر زندگی می‌کرد و با غارت اموال عمومی کشور بیش از 30 تن طلا را بانک‌های هنگ‌کنگ مخفی کرده بود.

رژیم صهیونیستی یکی از بهترین مناسبات خود را با این دیکتاتور آمریکایی دنبال می‌کرد. سند مربوط به سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا نشان می‌دهد که مناسبات بین تل آویو و شیلی در آن زمان شکوفا بود. البته مناسبات دیپلماتیک و سیاسی آنها علنی نبود، اما در پشت پرده، قراردادهای تسلیحاتی عمده‌ای بین آنها شکل می گرفت و پینوشه عمده سلاحهای خود را از دو کشور انگلیس و رژیم صهیونیستی دریافت می‌کرد.

تل آویو به پینوشه موشک‌های هوا به هوا و کشتی‌های جنگی و تانک و هواپیمای جنگی فروخته بود. پینوشه معتقد بود که تسلیحات اسرائیلی آزمایش خود را پس داده اند، چرا که رژیم صهیونیستی از این سلاح ها برای مبارزه با فلسطینیان و سرکوب آنها استفاده کرده بود.

گزارشهای دفتر تحقیقات آمریکا نشان می‌دهد که رژیم مستبد در دوران آپارتاید آفریقای جنوبی یکی از مهمترین شرکای تجاری تل آویو بوده و مبادلاتی تا 250 میلیون دلار بین دو طرف دنبال می‌شد. البته این رقم شامل معامله‌های تسلیحاتی و نظامی میلیونی و تجارت الماس موجود بین دو کشور نمی‌شود.

 

 

 

ه: نقش تل آویو در حمایت از رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی

رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی یکی دیگر از نمونه‌های این رژیم های سرکوبگر جهانی است که رابطه خوبی با رژیم صهیونیستی داشته است. این رژیم در سالهای حاکمیت خود اقدام به سرکوب و زندانی کردن مخالفان کرده و جنایت‌های زیادی نظیر کشتار سویتو در سال 1976 به راه انداخته است.

تبعیض بین شهروندان بر اساس نژاد و ریشه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مشترک این رژیم با رژیم صهیونیستی است. تل آویو اشتراکات فراوانی با رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی داشته است. به همین علت مناسبت همکاری‌های گسترده‌‌ای بین دو طرف شکل گرفته بود.

گزارشهای دفتر تحقیقات آمریکا نشان می‌دهد که رژیم مستبد در دوران آپارتاید آفریقای جنوبی یکی از مهمترین شرکای تجاری تل آویو بوده و مبادلاتی تا 250 میلیون دلار بین دو طرف دنبال می‌شد. البته این رقم شامل معامله‌های تسلیحاتی و نظامی میلیونی و تجارت الماس موجود بین دو کشور نمی‌شود.

همکاری های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی با آفریقای جنوبی از سال 1964 آغاز شد و در دهه 70 و 80 قرن گذشته با فروش تانک و کشتی‌های جنگی و هواپیماهای جنگی میراژ و مقادیر فراوان از سلاح‌های سبک ادامه پیدا کرد.

و: حمایت رژیم صهیونیستی از رژیم های مسبتد عربی

تل آویو در حال حاضر نیز از همین سیاست در مورد رژیم های مرتجع عربی استفاده کرده و اصرار شدیدی برای ادامه حاکمیت سیاسی آنها در گوشه و کنار منطقه دارد، چرا که این رژیم‌ها مشروعیت مردمی و استقلال سیاسی ندارند، لذا مجبورند برای استمرار حاکمیت خود امتیازات مختلفی را به آمریکا و اسرائیل بدهند. تمایل رژیم‌های مذکور برای ادامه حاکمیت خود و تلاش اسرائیل و آمریکا برای تسلط ژئو استراتژیک بر منطقه و غارت ثروت‌های آن و ضعیف گذاشتن عرب‌ها دور باطل منافع مشترک میان این رژیم‌ها و محور آمریکایی- صهیونیستی است.

علاوه بر اینکه نقض دموکراسی در کشورهای مزبور می‌تواند به بهبود وجهه رژیم صهیونیستی منجر شود.

رژیم‌های عربی از خدمات امنیتی و مالی که به غرب ارائه می‌کنند، بسیار خرسند هستند، چرا که این خدمات باعث می‌شود آنها حاکمیت خود را که مشروعیتی از سوی مردم ندارد، ادامه دهند.

 

استبداد سیاسی یک رویکرد تروریستی تلقی می‌شود، چرا که باعث می‌شود شهروندان با استفاده از قدرت زور و خشونت مهار شوند و تسلیم حاکمیت گردند و از آزادی بیان و عقیده خود دست بردارند. بیشتر رژیم‌های عربی در قالب این تقسیم بندی قرار دارند. آمریکا به بهانه‌های مختلف نظیر عدم مداخله در امور کشورهای دیگر، در گرفتن حقوق ملت‌ها سستی  کرده و به دنبال استفاده از منابع و ثروتهای طبیعی مردم به نفع خود و رژیم صهیونیستی است. در واقع رژیم‌های عربی از خدمات امنیتی و مالی که به غرب ارائه می‌کنند، بسیار خرسند هستند، چرا که این خدمات باعث می‌شود آنها حاکمیت خود را که مشروعیتی از سوی مردم ندارد، ادامه دهند.

وابستگی افراطی به غرب در بسیاری از شرایط باعث می‌شود آنها از مهم‌ترین آرمان‌هایی که در گذشته مطرح کرده‌اند دست بردارند، یکی از مسائلی که امروزه در جهان اسلام مورد سستی و اهمال رژیم‌های عربی قرار گرفته آرمان فلسطین است که رژیم‌های عربی در نتیجه فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی مجبور به کنار گذاشتن آن شده‌اند. این در حالی است که افکار عمومی همچنان این موضوع را مهم‌ترین پرونده جهان اسلام قلمداد کرده و تا حد امکان فشار زیادی بر سران خود برای احقاق حقوق ملت فلسطین وارد می‌کنند.

هم‌پوشانی بین رژیم صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع عربی

الوف بن نویسنده مشهور صهیونیستی در این رابطه می نویسد: اسرائیل سیاست منطقه‌ای ایجاد موازنه‌های وحشتناک با ژنرال‌های دیکتاتور عرب در پیش گرفته است، چرا که معتقد است حاکمیت آنها به عنوان مانعی طبیعی برای جلوگیری از انتقال خشم مردم و افکار عمومی جهان عرب به اسرائیل است. این نویسنده صهیونیست ضمن هشدار به گسترش دموکراسی در منطقه می‌نویسد: اسرائیل متحد دیکتاتورهای نظامی و فاسد و ظالم در قاهره و سایر نقاط جهان عرب بود. بر همین اساس بود که توافق سازش با مصر و اردن و یاسر عرفات به امضا رسید و بازی اسرائیل با سایر رژیم‌های عربی نیز مبتنی بر همین رویکرد دنبال می‌شود.

این کارشناس صهیونیستی می‌نویسد که بدترین چیز برای اسرائیل این است که موج دموکراسی‌خواهی اردن را به عنوان یک متحد راهبردی اسرائیل و مصر را به عنوان مالک جنگنده‌های اف 16 فرا بگیرد. واقعیت این است که ناتوانی و ناکامی ملت‌های عربی در جهان عرب شاخصی مطلوب از نظر آمریکا و رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود، چرا که زندان‌های عربی مملو از مبارزان واقعی و دموکراسی خواهان و آزادی طلبان از دست اشغالگری رژیم صهیونیستی هستند.

سرکردگان رژیم صهیونیستی تمام استراتژی‌های سیاسی و نظامی و اقتصادی خود برای سلطه بر منطقه را بر اساس حمایت از گزینه‌های امنیتی و نظامی دیکتاتورهای موجود در حاکمیت در جهان عرب و اسلام بنا نهاده است. این سیاست بهترین و مفیدترین سیاست برای رژیم صهیونیستی است که می‌تواند در بیشترین حد موجود نیازهای این رژیم را تامین کرده و امنیت و آرامش را برای آن مهیا کند. دیکتاتورهای فاسد و مستبد منطقه وحشیگری‌ها و ثبات حاکمیت خود را با اجرای مطالبات رژیم صهیونیستی و جلوگیری از خیزش های مردمی معامله می کنند تا همچنان ملت ها را بی اراده باقی بگذارند و به آنها قدرت بیان نظرات و افکار و رویکردهای خود را ندهند.

یکی از نظریه پردازان و سیاستمداران رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی در رابطه با نقش اسرائیل بعد از سقوط اتحاد جماهیر شوروی و پایان دادن به مأموریت این رژیم در مقابله با کمونیسم و مبارزه با سوسیالیسم در منطقه عربی دقیقاً به نکاتی اشاره کرد که آلوف بن نیز به آن پرداخته بود. وی تاکید کرد یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های اجرایی اسرائیل در آینده، حمایت از رژیم های نظامی از سقوط در برابر انقلاب‌های مردمی است. به این ترتیب می‌توان گفت ائتلافی مستحکم بین دیکتاتورهای نظامی فاسد مستقر در منطقه و صهیونیست‌های جنایتکار وجود دارد.

به این ترتیب می‌توان گفت کشتاری که توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه به راه افتاده و جنایت‌های ضد انسانی که ضد فلسطین انجام می‌شود بیارتباط با نقش خرابکارانه و جنایتکارانه برخی کشورها در عراق و سوریه و لیبی نیست. رژیم صهیونیستی حضور تاثیرگذاری در این جنگها دارد و به دنبال ایجاد هرج و مرج ویران‌گر در منطقه عربی است تا خشک و تر را با هم بسوزاند و ارزشهای ملی گرایانه و اسلام گرایانه از بین برود و سرکوب و استبداد ضد ملت فلسطین و سایر ملت‌های عربی منطقه توجیه شود. علاوه بر اینکه کشتار شهروندان عرب و از بین رفتن زندگی طبیعی آنها باعث بروز بحران و مصیبت برای آنها شود.

محاسبات سیاسی نشان می‌دهد که حوادث وحشتناکی که به صورت همزمان در منطقه دنبال می‌شود اتفاقی نیست، بلکه در چارچوب طرح آمریکایی صهیونیستی عربی برای تخریب منطقه و تجزیه ملت‌های آن است تا رژیم صهیونیستی و سایر رژیم‌های فاسد و مزدور باقی بمانند و بتوانند موجودیت نامشروع خود را به دیگران تحمیل کرده و شرایط ظالمانه خود را به ملت‌ها دیکته کنند و سرنوشت منطقه و ملت‌های آن را در اختیار داشته باشند.

ادامه دارد...

R36346/P1011199/S1109,1206/CT4

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد

وزارت بازرگانی ترکیه به طور قاطعانه آنچه اخیراً در رسانه‌ها مبنی بر صادرات سلاح و مهمات ترکیه به رژیم صهیونیستی منتشر شده بود، تکذیب کرد.

براساس گزارش آناتولی، این وزارتخانه در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه این ادعا‌ها بی اساس است، تاکید کرد که صادرات سلاح یا مهمات از ترکیه به رژیم صهیونیستی به هیچ وجه مجاز نیست. 

او افزود: عبارات مندرج در عناوین بند‌های جدول تعرفه گمرکی عمدا دستکاری و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد و اخبار منتشر شده در این راستا جنبه تمسخر آمیز و ساختگی دارد.

 این وزارت خانه ترکیه‌ای افزود: هیچ گونه فعالیت نظامی بین کشورمان و اسرائیل اعم از آموزش و رزمایش نظامی یا همکاری در حوزه صنایع دفاعی وجود ندارد.

 این وزارتخانه تاکید کرد که ترکیه همچنان در کنار فلسطین و آرمان فلسطین ایستاده و به حمایت از آن ادامه می‌دهد.

در ادامه بیانیه وزارتخانه ترکیه‌ای آمده است: ترکیه به تلاش خود برای ارائه همه اشکال کمک و حمایت به فلسطینیان در غزه و از طریق همه کانال‌ها ادامه خواهد داد.

وی ابراز امیدواری کرد که قطعنامه آتش بس صادر شده توسط شورای امنیت سازمان ملل در اسرع وقت اجرایی شود.

 روز دوشنبه، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را با حمایت ۱۴ کشور (از ۱۵ کشور) به تصویب رساند که خواستار آتش بس «فوری» در غزه در ماه رمضان شد که منجر به آتش بس «دائمی و پایدار» شد، در حالی که آمریکا از رای دادن به آن خودداری کرد. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • غزه نباشد فلسطین هم نخواهد بود
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در حمایت از غزه و علیه مثلث شوم+فیلم
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در حمایت از مردم غزه
  • اردن خواستار توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل شد
  • جزییات حمله سنگین اسرائیل به سوریه در شب گذشته/ وزارت خارجه ایران واکنش نشان داد
  • ترکیه صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد
  • ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • آمریکا: به اسرائیل فقط مشاوره نظامی می‌دهیم