Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «سبز البرز»
2024-04-24@21:35:18 GMT

بازار کفش اصفهان، پر از خالی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۸۷۷۸

بازار کفش اصفهان، پر از خالی

این روزنامه در چاپ امروز خود نوشت: گزارش های میدانی نشان می دهد که ویترین بعضی از کفش فروشان در شهر اصفهان خالی است.
برخلاف وضعیت این بازار در ماه های دیگر سال که در بعضی از ویترین ها بیش از صدها نمونه کفش دیده می شد،اکنون در ویترین تعدادی از کفش فروشان اصفهانی یا جاهای خالی زیادی وجود دارد یا فروشندگان مجبورند برای پر کردن جای خالی، کفش هایی به صورت تکراری بچینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کفش فروشان علت این مشکل را اینطور بیان می کنند که در بازار عمده فروشان اصلاً کفشی برای خرید وجود ندارد.
بعضی از عمده فروشان می گویند که آنها هم از این وضعیت بازار راضی نیستند ولی جنسی برای فروش ندارند، زیرا افزایش قیمت ها باعث شده تا تولیدی ها کفشی تولید نکنند و همچنین فروش آنها به صورت نقدی باشد، در نتیجه انبار عمده فروشان خالی از کفش است.
البته تعدادی از تولیدی ها در شهر تهران اجناس زیادی برای فروش دارند ولی مشکل اینجاست که قیمت آنها فراتر از حد تصور است.
کفشی که چندماه قبل با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار تومان به عمده فروشان شهر می رسید، اکنون با قیمتی بالاتر از ۳۵ هزار تومان به شرکت های پخش اصفهانی عرضه می شود.
عمده فروشان می گویند در حال حاضر نمی توانند ۲۰ درصد از انبار خود را پر کنند، چه رسد به توزیع مد جدید! ضمن اینکه بعضی از کفش های بهاری و تابستانی امسال آنقدر قیمت بالایی دارند که کمتر فروشگاهی راضی به عرضه آنهاست.
ساده ترین مدل کفش تابستانی که باید کمتر از ۲۰ هزار تومان قیمت داشته باشد، هفته گذشته با قیمت ۴۵ هزار تومان میان فروشگاه های شهر اصفهان توزیع شد و فروشگاه ها با قیمتی بین ۶۰ تا ۹۰ هزار تومان آن را می فروشند ولی از وضعیت فروش رضایت ندارند، زیرا مشتری حاضر نیست بابت یک کفش تابستانی ساده بیش از ۶۰ هزار تومان بپردازد.
در زمینه کفش اسپورت هنوز تولیدکنندگان تصمیم به عرضه مد جدیدی نگرفته اند و کفش های اسپورت پارچه ای که سال گذشته عرضه شد با قیمت حداقل ۲۰ درصد بیشتر در میان فروشگاه ها توزیع می شود.
شاید در برخی از فروشگاه های شهر تعداد زیادی دمپایی پلاستیکی وجود داشته باشد ولی حقیقت این است که در بازار عمده فروشان اصلا دمپایی وجود ندارد.
یکی از فروشگاه داران اصفهانی در این باره گفت: با چند دقیقه اصرار و خواهش موفق به خرید چند کارتن دمپایی پلاستیکی از یک عمده فروش به صورت نقدی شده است.
بخش عمده دمپایی های پلاستیکی به صورت قاچاق وارد کشور می شود و پس از نوسانات ارزی و مشکلات به وجود آمده، دیگر واردات آنها مانند گذشته آسان نیست.
البته به نظر می رسد که مشکل دمپایی پلاستیکی بطور تقریبی حل شده باشد زیرا چند شرکت توزیع کننده دمپایی که محصولات آنها داخلی است، از دو هفته پیش تا به حال توزیع گسترده ای در بازار اصفهان داشته اند.
هرچند فروشگاه داران از قیمت بالای این محصولات رضایت ندارند ولی در حال حاضر تنها راه تامین دمپایی پلاستیکی است.
قیمت کفش در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته، زیرا هم درصدی از کفش های موجود در بازار وارداتی است هم تولیدکنندگان می گویند حجم بالایی از تجهیزات تولید کفش وارداتی است مثل چسب، کفی یا بعضی از انواع نخ که از کشور ترکیه یا امارات وارد می شود و در نتیجه قیمت آنها با نوسانات دلار تغییر می کند.
تولیدکنندگان براین باورند که حتی اگر دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به اندازه کافی در اختیار آنها باشد، بازهم چند مشکل اساسی دارند.
اول اینکه تعرفه و عوارض گمرکی نسبت به سال گذشته رشد داشته، دوم اینکه گمرک امارات برای صادرات به کشور ما ۶ درصد مالیات اضافی دریافت می کند و در آخر کفش هایی که پیش از این به صورت قاچاق وارد بازار کشور می شد، از این به بعد یا باید از گمرک وارد شود و عوارض و مالیات بابت آنها پرداخت یا به صورت قاچاق و با دلار شش هزار و ۷۰۰ تومانی وارد شود که درهر دو صورت قیمت آن در مقایسه با قبل تغییر خواهد کرد.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیر ترکیه در بازار تهران چقدر قیمت خورد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با ۲۰ تومان کاهش به ۱۹۸۵ تومان رسید. قیمت لیر ترکیه در بالاترین رقم خود در روز جاری روی عدد ۲۰۱۵ تومان قرار گرفته بود

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899309

دیگر خبرها

  • لیر ترکیه در بازار تهران چقدر قیمت خورد؟
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • بزرگترین حراجی دمپایی در قم را از دست ندهید + اطلاعات تماس
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است