Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@15:18:03 GMT

افزایش شمار شهدای بازگشت به ۱۱۸ تن

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۸۹۷۸

وزارت بهداشت فلسطین شامگاه چهارشنبه از شهادت نوجوان فلسطینی "عدی اکرم ابوخلیل" از اهالی روستای "عین سینیا" در شمال رام الله در کرانه باختری خبر داد.

این نوجوان فلسطینی هشت روز قبل در جریان درگیری‌ با نظامیان صهیونیست در ورودی "البیره" از ناحیه شکم هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و امروز در پی شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شهادت این نوجوان فلسطینی شمار شهدای راهپیمایی بازگشت از ابتدا تاکنون به 118 تن رسیده است که 14 تن از آن‌ها کودک و یا نوجوان هستند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. شهروندان فلسطینی در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

تشکیلات خودگردان: معامله قرن محکوم به شکست است

"نبیل ابوردینه" سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین امروز سه شنبه گفت که تکرار اظهارات درباره قریب‌الوقوع بودن اعلام طرح موسوم به معامله قرن توسط آمریکا، محکوم به شکست است.

وی افزود: معامله قرن تا زمانی که مورد قبول فلسطینیان واقع نشود و مطابق قطعنامه‌های بین‌المللی مربوط به مسئله فلسطین نباشد، معامله‌ای شکست خورده است.

سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین درباره کوچک شمردن توانایی‌های ملت فلسطین و امت عربی و ادامه بازی با آتش هشدار داد.

این مقام فلسطینی تاکید کرد که تحقق صلح نیاز به قرارداد یا طرح ایده ندارد بلکه به اراده‌ای واقعی که به صلح به عنوان راهی برای پایان دادن به درگیری‌ها و حل بحران‌های منطقه و دنیا معتقد باشد، نیاز دارد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فلسطین رام الله غزه شورای امنیت سازمان ملل بازی بازگشت اسرائیل شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۸۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی برای ۲۱۲امین روز متوالی به جنگ و جنایات علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه ادامه می‌دهد.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تا این لحظه ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر در این جنگ به شهادت رسیده و ۷۷ هزار و ۹۰۸ هم زخمی شدند.

بیش از ۸۰۰۰ نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند و گروه های امدادی به دلیل کمبود امکانات و تداوم جنگ توانایی دسترسی به آنها را ندارند. بیش از ۷۲ درصد قربانیان این جنگ زن و کودک هستند.

کد خبر 6097012 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ تن رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • شهادت ۵۲ فلسطینی دیگر در غزه/ شمار شهدا به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر رسید
  • ارتش اسرائیل شکست را پذیرفت/ روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات/ شمار شهدای غزه به ۳۴هزار و ۶۸۳ نفر افزایش یافت
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر رسید
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت